هشدار دولت انگلیس: اعضای کادر درمان واکسن نزنند، اخراج می شوند

وزیر بهداشت انگلیس از طرح جدید دولت این کشور مبنی اجباری شدن واکسیناسیون کرونا برای کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور خبر داد و تصریح کرد افرادی که واکسن نزنند، اخراج خواهند شد.

به گزارش مشرق، حدود ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان کادر درمانی انگلیس – معادل ۷ درصد – هنوز واکسن ضد کرونا نزده‌اند. ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس امروز (دوشنبه)  به شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ گفت که این افراد جان سایر بیماران را در معرض خطر قرار داده و دولت نسبت به این مساله بسیاری جدی است.

پیشتر «کی‌یر استار» رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس گفته بود که باید کادر درمان را به دریافت واکسن ضد کرونا تشویق کرد اما این مساله نباید به اجبار صورت گیرد. وی افزود که سیاست اجباری کردن واکسیناسیون منجر به اخراج هزاران تن از کارکنان بخش درمان در آستانه زمستان «خیلی، خیلی سخت» می‌شود.

دولت انگلیس پیشتر واکسیناسیون کارکنان خانه سالمندان را اجباری کرد و انتظار می‌رود تا دو هفته دیگر عملیات در این زمینه تکمیل شود. اما کارشناسان هشدار داده‌اند که سیاست «واکسن نه، شغل هم نه» باعث بروز بحران کمبود نیروی متخصص در بخش بهداشت و درمان می‌شود. گزارش‌ها حاکیست که آمار پزشکان عمومی تمام وقت در انگلیس طی پنج سال گذشته ۷ درصد افت کرده است.

تحقیقات نشان داده واکسن ضد کرونا ایمن بوده و خطر مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. افراد واکسینه شده هم کمتر در معرض ابتلا به کرونا هستند. طبق آمارها تاکنون بالغ بر ۴۹ میلیون انگلیسی دربرابر کرونا واکسینه شده‌اند.

ساجد جاوید می‌گوید که اجباری کردن طرح واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان نیازمند مصوبه پارلمان است. او با این حال تصریح کرد که مشورت‌های داخلی دولت در این زمینه به پایان رسیده و تکلیف آن در پارلمان هم کمتر از یک ماه دیگر مشخص می شود.

این درحالیست که آمار مرگ و میر و بستری شدن بر اثر بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان ها در سراسر انگلیس به آرامی در حال افزایش است. شمار روزانه مبتلایان از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفته و دولت تحت فشار زیادی قرار دارد تا محدودیت‌هایی را که از اواخر تیرماه رفع کرده دوباره اعمال کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    انگلیس صغیر غلط کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس