هیات پارلمانی ایران با رییس مجلس ازبکستان دیدار کرد

هیات پارلمانی ایران که به منظور نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ازبکستان به این کشور سفر کرده است عصر امروز با رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان دیدار کرد.  

به گزارش مشرق، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی غلامرضا نوری قزلچه رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان که به دعوت کمیسیون برگزاری انتخابات این کشور به تاشکند سفر کرده است، عصر شنبه با نورالدین جان اسماعیل‌اف رییس مجلس قانون گذاری ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.  

در این دیدار، نوری قزلچه با تشکر از مهمان نوازی دولت ازبکستان، با اشاره به اصلاحات چند سال اخیر در این کشور، ابراز امیدواری کرد که انتخابات پیش رو با موفقیت برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری پارلمانی میان دو کشور، بر توسعه روابط فی‌مابین در حوزه اقتصادی و ترانزیت و همچنین همکاری درباره افغانستان تاکید کرد.

رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر گذشته خود به ایران و دیدار با رییس محترم جمهوری و رییس محترم مجلس شورای اسلامی، تداوم رایزنی‌های مقامات دو کشور را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار، پیام دعوت محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از همتای ازبک خود برای سفر به کشورمان تقدیم او شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    مجلس(عربی)/پارلمان(فرانسوی) = به پارسی می شود: جرگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس