کد خبر 1221810
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
هیئت پارلمانی

هیات پارلمانی ایران که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دمشق سفر کرده، امروز دوشنبه با حموده صباغ رئیس مجلس این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق، هیات پارلمانی ایران که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دمشق سفر کرده، امروز دوشنبه با حموده صباغ رئیس مجلس این کشور دیدار کرد. این هیات پارلمانی شامل زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و فاطمه مقصودی عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها است.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح این دیدار گفت: در این دیدار از تدبیر دولت سوریه برای دعوت هیات هایی از کشورهای مختلف برای سفر به سوریه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تقدیر شد.

وی سفر هیات های پارلمانی از کشورهای مختلف را نشان دهنده سلامت انتخابات و دموکراسی در سوریه دانست.

الهیان ابراز امیدواری کرد که این انتخابات نقطه عطفی برای ثبات و امنیت در سوریه باشد و آینده روشنی برای مردم سوریه رقم بخورد.

وی افزود: مردم سوریه با شور و نشاط در فرایند انتخابات مشارکت دارند و همین مساله پشتوانه قوی برای ثبات و امنیت این کشور خواهد بود.

الهیان انتخابات در سوریه را نماد امنیت، استقلال و دموکراسی در این کشور عنوان کرد و گفت: سوریه در مسیر استقلال و مبارزه با تروریسم شهدای زیادی را تقدیم کرد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس، روابط تهران و دمشق را استراتژیک خواند و تصریح کرد: ملت و رهبری ایران همواره از سوریه حمایت کرده است و جمهوری اسلامی ایران در مسیر بازسازی سوریه می تواند نقش خوبی را ایفا کند.

الهیان با اشاره به روابط نزدیک مجالس ایران و سوریه، از رئیس و نمایندگان مجلس سوریه برای سفر به تهران دعوت کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در داخل این کشور روز چهارشنبه ۵ خرداد برگزار شود و سوری های مقیم خارج روز پنجشنبه گذشته رای خود را به صندوق انداختند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس