کد خبر 1288440
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
معرفی اولین تویوتا کرولای کراس اور

تا به حال ۵۰ میلیون دستگاه خودروی تویوتا کرولا تولید و به بازار جهانی فروخته شد اما از حالا به بعد کرولاهای جدید فقط سدان متوسط نیست و کرولای کراس اور به جمع این خانواده پیوسته است.

به گزارش مشرق، سال ۱۹۶۸،‌ زمانی که کرولا به بازار جهانی معرفی شد، قیمت بنزین گالنی ۰.۳۵ دلار [۳۵ سنت] بود. درآمد سرانه مردم هم حدود ۷,۷۰۰ دلار اما حالا صحبت از خودروهای کراس اور، هیبریدی و برقی است. کرولا دیگر نمیتواند مثل سابق همچون نُقل و نبات بفروشد و عرصه های جدیدی به روی آن باز شده است.

اولین نسل کرولا مربوط به سال ۱۹۶۹ است که یک خودروی چهارسیلندر با ۵۱ اسب بخار بود و به هیچ عنوان رقیب یا محصول قابل مقایسه با خودروهای عضلانی آمریکایی زمان خود نبود. حتی صفر تا صد آن ۱۷ ثانیه برای امروز غیر قابل قبول است. 

اما طی این پنجاه سال کرولا در عمل به یک نام معتبر و مهم در بین خانواده ها تبدیل شده و حالا تویوتا علاقه دارد که این اعتباری که طی این سال ها به دست آورده در کراس اور همین محصول ادامه پیدا کند.

کرولا کراس از لحاظ اندازه از C-HR‌ بزرگتر و از راوفو کوچکتر است.قیمت کرولا کراس از ۲۳,۴۱۰ دلار شروع می شود و با حداقل امکانات با عنوان تریم L‌ در معرض فروش قرار گرفته و نیروی قوای محرکه به چرخ های جلو اعمال می شود و اگر بخواهید که به هر چهار چرخ اعمال شود که در اصطلاح به آن AWD‌ هم می گویند در ترم های L، LE و XLE‌ تجهیز شده اند و قیمت خودرو را ۱۳۰۰ دلار افزایش می دهد.

از لحاظ اندازه کرولا کراس به اندازه مزدا CX-۳۰ و شورولت تریل بلیزر است و از لحاظ قیمت هم بین این دو خودرو است.

همه ی انواع کرولا کراس از قوای محرکه ای بهره می برند که ۲ لیتر حجم موتور آن است و توان آن ۱۶۹‌ اسب بخار است. سامانه انتقال قدرت [گیربکس] آن اتوماتیک از نوع سی وی تی CVT است.

صفحه نمایش مولتی مدیای آن در تریم های ال، ال ایی ۷ اینچ است و در تریم ایکس ال ای ۸ اینچ است. قیمت مدل ال ای تک دیفرانسیل ۲۵,۷۶۰ و تریم ایکس ال ای تک دیفرانسیل ۲۷,۵۴۰ دلار است.

در مدل های ال ای و ایکس ال ای پورت یو اس بی برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. در مدل ایکس ال ای، صندلی های راننده در ۱۰ جهت به صورت برقی قابل تنظیم است و برای زمستان به گرم کن مجهز است. در ضمن در چرم صندلی های آن از برند SofTex faux استفاده شده است.

در کرولای کراس هم سامانه ایمنی Toyota Safety Sense ۲.۰ به کار رفته است که از جمله امکانات آن سامانه های کمک به راننده، کروز کنترل وفق پذیر، سامانه ترمز اضطراری خودکار، ردگیری پیاده ها، حفظ بین خطوط، سامانه تشخیص علائم جاده ای، پرتوهای چراغ جلوی اتوماتیک،‌ هشدار نقطه کور روی تمامی مدل های و تریم ها نصب شده است.تویوتا کرولای کراس از همین ماه در نمایندگی های این شرکت توزیع خواهند شد.

معرفی اولین تویوتا کرولای کراس اور +عکس

معرفی اولین تویوتا کرولای کراس اور +عکس

منبع: سایپانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس