جدیدترین اخبار کرونا در ایران| واقعیت آماری و آغاز پیک ششم / آن روی چهره ویروس منحوس دوباره درحال نمایان شدن + نقشه و نمودار

درحالی که آرامش نسبی بعد از بحران پیک پنجم در سراسر کشور حکمفرما شده است اما برخی نوسان‌های روزانه کارشناسان را به این نتیجه رسانده که آن روی چهره ویروس منحوس دوباره درحال نمایان شدن است.

به‌ گزارش مشرق، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد اگرچه تقریباً یک ماه است که آرامش کرونایی در سراسر کشور برقرار شده و خبری از آمارهای نگران کننده نیست اما واقعیت امر اینجاست که ظاهرا هنوز پیک پنجم تمام نشده فرش قرمز برای پیک ششم پهن شده و آن روی چهره ویروس منحوس درحال نمایان شدن است.

کارشناسان در این زمینه معتقدند اگرچه نرخ آمارهای روزانه نسبت به چندی پیش کمتر شده است اما واقعیت امر اینجاست که اگر با دقت نرخ ابتلای روزانه از ابتدای تابستان را مقایسه کنیم می‌بینیم که هنوز نرخ ابتلا در مهر ۱۴۰۰ نسبت به پیک‌های گذشته بالاست و خبری از کاهش کلی نیست.

به عنوان مثال اگر همین روند را از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا روز گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم اگرچه سیرنزولی را تجربه می‌کنیم اما شیب نزولی آنقدر ناچیز است که اگر بگوییم فعلاً در مدار ثابت همه‌گیری قرار گرفته‌ایم و خبری از تمام شدن پیک پنجم نیست دور از واقعیت نگفته‌ایم؛ به‌خصوص اینکه در برخی استان‌ها مثل  البرز، کردستان، مازندران، فارس، یزد و گیلان روند صعودی با شیب ملایم داریم.

کارشناسان با اشاره به طولانی شدن این روند ثابت و نبودن نشانه‌های کاهشی از روند بیماری در سراسر کشور درکنار برخی جهش‌های بیماری در سه استان کشور تاکید دارند جای تردید نیست که به زودی پیک ششم را تجربه می‌کنیم و باید برای مقابله با این اتفاق دست به دست یکدیگر داده و هزینه‌های احتمالی را کاهش دهیم.

آماده باش کامل مراکز درمانی

در این زمینه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ابتدای هفته جاری در این زمینه گفت: اگرچه روند واکسیناسیون بسیار سرعت گرفته به‌صورتی که از ابتدای مرداد گذشته تا هفته پایانی مهرماه ۱۴۰۰ نزدیک ۷۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است، اما نگرانی‌ها از احتمال آغاز پیک ششم هنوز پابرجاست.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه هنوز واکسیناسیون ما کافی نیست و برای آنکه خیالمان راحت شود حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دوز واکسن تزریق شود، اظهار کرد: اکنون در تزریق دز اول به ۷۵ درصد و در دو دز به حدود ۳۵ درصد رسیده‌ایم که تا ۸۰درصد فاصله داریم، بنابراین پروتکل ها همچنان باید رعایت شوند.

عین‌اللهی درباره آمادگی مراکز درمانی برای مقابله با پیک ششم نیز تاکید کرد: خوشبختانه با کاهش آمار ورودی نسبت به اوایل مهرماه بیمارستان‌ها و کادر درمان دوباره برای مقابله با بیماری آماده شده‌اند و نیازهای دارویی و تجهیزاتی اگر وجود داشته هم فراهم شده است تا درصورت آغاز پیک ششم ارائه خدمات در شرایط مطلوب ارائه شود، اما همانطور که قبلاً نیز تاکید شد هموطنان برای مقابله با آغاز پیک ششم بهتر است علاوه بررعایت پروتکل‌های بهداشتی در طرح ملی واکسیناسیون نیز مشارکت حداکثری داشته باشند.

واقعیت آماری چیست؟

اما واقعیت آماری کرونا در شرایط فعلی چیست که  کارشناسان در این زمینه ابراز نگرانی کرده و از هموطنان بارها تقاضای همراهی حداکثری در رعایت پروتکل‌ها را داشته‌اند؟ برای رسیدن به واقعیت آماری کافی است کمی تاریخ را به عقب برگردانیم و از ابتدای مهرماه روند بیماری را مدنظر قرار دهیم.

در این دوره زمانی اگرچه مجموعاً روند نزولی نسبت تابستان ۱۴۰۰ ایجاد شده و سیر نزولی همه شاخص‌ها حمایت از فروکش کردن بحران دارند اما اگر کمی دقت بیشتر داشته باشیم متوجه شیب بسیار ملایم کاهش نرخ ابتلا و موارد بستری از ابتدای مهر ماه خواهیم شد نکته‌ای به گفته کارشناسان ادامه‌دار شدنش بدون تردید می‌تواند زمینه اوجگیری مجدد بیماری در دومین ماه از پاییز ۱۴۰۰ را مهیا کند.

به عنوان مثال در دومین روز مهرماه امسال نرخ ابتلای روزانه ۱۵۲۹۴ مورد در آمارها ثبت شده و دیروز این رقم ۱۳۳۰۸ نفر بوده است  یعنی طی دوره یاد شده تنها دوهزار نفر از نرخ ابتلای روزانه کاسته شده که نشان دهنده شیب بسیار ملایم بهبودی شرایط همه‌گیری در سراسر ایران است.

از سوی دیگر اگر این بازه زمانی را کوتاه‌تر کنیم و تنها از ابتدای هفته تا آخرین آمار ارائه شده بررسی‌ آمارها را در دستور کار قرار دهیم می‌بینیم واقعیت تازه نمایان می‌شود چون براساس آمارهای رسمی از ابتدای هفته جاری تا روز گذشته نرخ ابتلای روزانه ۷۷.۰۸ درصد رشد داشته است. البته کار به اینجا ختم نشده چون دقیقاً در همین دوره میزان بستری روزانه نیز سیر صعودی قابل توجهی به خود دیده یعنی از رقم ۱۱۹۷ نفر در اولین روز هفته جاری با رشدی معادل ۴۸.۹ درصد به عدد ۱۷۸۳ مورد رسیده است.

کارشناسان در این زمینه با استناد به سیر صعودی کامل زیرپوستی نرخ ابتلا و موارد بستری در مراکز درمانی طی هفته جاری تاکید می‌کنند ظاهرا هنوز از شر هزینه‌های پیک پنجم کرونا خلاص نشده‌ایم باید منتظر آغاز پیک ششم باشیم و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم، هرچند مسئولان اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و باید هموطنان برای تحقق اهداف تعیین شده همراهی کامل داشته باشند.

این گروه همچنین تاکید می‌کنند با اتمام دوره دورکاری کارکنان دولت و بازگشایی اغلب مراکز خدماتی و صنعتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار جدی‌تر از گذشته باید رعایت شود، چون تجمع افراد در محیط‌های کوچک و بدون تهویه مناسب هوا می‌توان مشکل آفرین باشد خصوصاً اینکه در شهرهای صنعتی و کلانشهرها تردد افراد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی درواقع اصلی‌ترین عامل نگرانی است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,


استان آذربایجان‌غربی/۱۳۹۰ نفر دچار سندروم حاد تنفسی شدند

جواد آقازاده با اشاره به اینکه هم اکنون کل بستری‌های سندروم حاد تنفسی به یک هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است اظهار داشت: همچنین ۴۴ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۶۹۳ بستری مشکوک به کرونا و ۲۷۴ بستری آی‌سی‌یو در استان ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به فوت ۱۱ نفر دیگر اظهار داشت: تاکنون ۶ هزار و ۶۸۷ نفر بر اثر کروناویروس جان باختند.

وی از ابتلای یک هزار و ۴۳ نفر دیگر نیز خبر داد و تصریح کرد: همچنین تاکنون ۲۹۵ هزار و ۷۷۸ نفر بر از ابتدا تاکنون به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

آقازاده در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۵۹ هزار و ۵۰۲ نفر دیگر در شبانه روز گذشته افزود: تاکنون دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۱۰۱ نفر واکسن کرونا را در کل استان دریافت کرده‌اند.

استان اردبیل/ افراد واکسینه شده تا ۹۰ درصد ایمنی دارند

بهروز ندایی اظهار داشت: با پرهیز از هرگونه سهل‌انگاری همه افراد جامعه باید پروتکل‌های بهداشتی را حتی در صورت تزریق دز اول و دوم واکسن رعایت کنند تا بیش از این گرفتار موج‌های بعدی کرونا نشویم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در هفته‌های آینده وضعیت واکسیناسیون استان را به بیش از ۸۵ درصد برسانیم تا افراد واجد شرایط با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و تزریق دز دوم بتوانند ایمنی لازم را در خود ایجاد کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل کاهش تعداد بستری‌ها را تا ۱۸۵ نفر یادآور شد و گفت: به نظر می‌رسد روند کاهشی کند شده و ما در روزهای اخیر با افزایش تدریجی مراجعین روبه‌رو هستیم که اگر دقت لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام ندهیم قطعاً گرفتار موج جدیدی از این بیماری خواهیم شد.

ندایی افزود: در حال حاضر ۵۲ نفر در بخش آی.سی.یوی بیمارستان‌ها با حال بد بستری شدند و تلاش بر این است تا تعداد افراد بهبود یافته از بیماری کرونا نسبت به بستری‌ها پیشی گرفته و شرایط مطلوب‌تری به خود بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار دز واکسن در گروه سنی بالای ۱۲ سال تزریق شده و تلاش بر این است تا عملیات واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اضافه کرد: سعی ما بر این است تا همچنان فرآیند ایمن‌سازی را ارتقا داده و شهروندان نیز باید در تزریق دز دوم تعجیل کرده و واکسیناسیون گروه‌های پرخطر نیز به شکل کامل به اتمام برسد.

استان اصفهان/ ۶۷۸ مورد ابتلای جدید ثبت شد

نورالدین سلطانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در  استان۲۷۴۲  نفر بودند که ۶۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۲۸۹    نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۳۳۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۴۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۸۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سلطانیان تصریح کرد: آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان  را ۱۷ نفر بود و از این تعداد ۱۲  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

در همین حال سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار داشت: ۶۷ درصد اصفهانی‌ها نوبت اول واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

حجت‌الله غلامی در ادامه افزود: با وجود اینکه از موج بسیار سخت پنجم کرونا گذر کردیم ولی متاسفانه روند کند کاهشی شیوع بیماری در سطح استان شاهد هستیم که بسیار وضعیت کرونایی را شکننده کرده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه روی دو محور اساسی در جلسه ستاد بحث شد، گفت: نخستین آن رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است که تلاش کنیم تمامی دستگاه‌های ذیربط به مرز رعایت ۸۵ درصد پروتکل‌ها برسیم که در حال حاضر روی مرز ۴۸ تا ۵۰ درصد هستیم.

وی ادامه داد: در روند واکسیناسیون در استان اصفهان روی مرز ۶۷ درصد نوبت اول و ۳۶ درصد نوبت دوم قرار داریم و  ۵۴ درصد گروه ۱۲ تا ۱۸ سال نیز واکسینه شدند که با توجه به الگوی بازگشایی مدارس که باید واکسیناسیون این گروه از جامعه به بالای ۸۵ درصد برسد باید تلاش شود که ظرف ۱۵ روز آینده حد نصاب ۵۴ درصد به مرز ۸۵ درصد برسد.

 غلامی تصریح کرد: در این راستا می‌بایست ستادهای ویژه استانی هفته‌ای دو بار در شهرستان‌هایی که زیر متوسط استانی هستند تشکیل شود تا به مرحله مورد نظر برسیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی، اظهار داشت: تمامی کارکنان ادارات از اول آبان ماه حتما باید کارت واکسیناسیون خود را همراه داشته باشند.

وی افزود: به صنوف یک هفته فرصت داده شده تا نسبت به واکسیناسیون خودشان و تمامی عوامل زیر مجموعه خود اقدام کنند در غیر این صورت از بعد از یک هفته برابر با مفاد ماده ۲۸ قانون نظام صنفی با آنها برخورد خواهد شد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ واکسیناسیون ۷۹ درصد جمعیت واجد شرایط انجام شد

سعید کشمیری با اشاره به اینکه موج ششم کرونا در پیش است اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود به پیک پنجم بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه استان از پیک پنجم کرونا عبور کرده است گفت: اکنون ۵۰ درصد شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و ۵۰ درصد دیگر زرد است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر به طرح واکسیناسیون علیه کرونا پرداخت و با اشاره به واکسیناسیون ۷۹ درصد جمعیت واجد شرایط در استان بوشهر بیان کرد: تا پایان مهرماه ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت می‌کنند که این رقم اکنون ۶۸۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه مرکز واکسیناسیون در تمامی شهرهای استان بوشهر فعال است تصریح کرد: بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران کسبه و تمامی افراد شاغل در بازار موظف هستند تا پایان مهرماه واکسن کرونا دریافت کنند در غیر این صورت از ارائه خدمات مربوطه به آنان خودداری می‌شود.

کشمیری اهمیت تزریق واکسن را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تزریق واکسن کرونا سبب کاهش مرگ به‌ویژه افراد دیابتی و بیماران دیگر می‌شود البته در این زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش مهمی در حفظ سلامتی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از بستری شدن ۴۰ بیمار کرونایی دیگر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: روز گذشته ۴۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۱۴ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۱۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: اکنون ۲۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این مجموع ۷ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی از ثبت مرگ یک بیمار کرونایی دیگر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۹۰ بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری، با بیان اینکه روز گذشته ۳۸ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند خاطر نشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۳۰۰ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان خراسان جنوبی/ ۱۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۲۶۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۷۹ بیمار جدید شامل ۱۷ بستری و ۶۲ مورد سرپایی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۵ مورد از بیرجند، ۶ مورد از سربیشه، ۲ مورد از فردوس، ۴ مورد از نهبندان، ۲ مورد از درمیان، ۴ مورد از طبس، ۲ مورد از خوسف، ۱۲ مورد از زیرکوه‌، ۲ مورد از بشرویه و ۲۰ مورد از قائنات بودند.

وی با بیان اینکه همچنین از ۵۳۷ تست سریع کرونا ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد، گفت: در حال حاضر ۱۶۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۲ نفر کرونا مثبت هستند و از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با فوت یک بیمار دیگر در خراسان جنوبی ، شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۴۷۴ هزار و ۷۱۳ نفر واکسن نوبت اول و ۲۵۰ هزار و ۵۵۴ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ اجرای طرح‌های اتوبوس محور و مدرسه محور واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد مقدس

محمد مقضی اظهارداشت: طرح واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مساجد مناطق حاشیه شهر مشهد در آخر هفته گذشته به اتمام رسید و اکنون طرح‌های اتوبوس محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا با همراهی ۱۰ مرکز واکسیناسیون اتوبوسی و همچنین ۶ مدرسه گردشی و متناسب با نیاز آموزش و پرورش در این مناطق در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح قبلی ۱۵۸ هزار نفر واکسینه شدند که از این میزان ۴۰ درصد آنان هر دو دُز را دریافت کرده‌اند و ۶۰ درصد دیگر هم در نوبت دز دوم قرار دارند که می‌‎توانند به مراکز واکسیناسیون اتوبوسی مراجعه کنند.

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح جدید که به تازگی آغاز شده مدارس ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و اتوبوس‌ها برای عموم مردم است، خاطرنشان کرد: در اتوبوس‌ها روزانه بین هزار تا ۱۵۰۰ نفر (هر اتوبوس بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر) و در مدارس روزانه نزدیک به ۹۰۰ نفر (حدود ۱۵۰ نفر در هر مدرسه) واکسینه می‌شوند.

مقضی با اشاره به اینکه طرح جدید واکسیناسیون کرونا بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی حداقل تا پایان فصل پاییز اجرا خواهد شد و در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود، تصریح کرد: در مراکز واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی فقط واکسن کرونا تزریق می‌شود و مردم جهت دریافت واکسن آنفولانزا به این مراکز مراجعه نکنند.

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از اجرای برنامه واکسیناسیون معلولان در منزل همزمان با آغاز هفته وحدت خبر داد و گفت: بحث واکسیناسیون خودرویی ویژه معلولان در منزل در دستور کار قرار گرفته که این طرح از روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ماه و همزمان با آغاز هفته وحدت و با همکاری مرکز بهداشت شماره ۵ مشهد به‌صورت پایلوت آغاز شده و در گام بعد هم کل مناطق شهر مشهد مقدس را شامل می‌شود.

استان قزوین/ آمار مرگ و میر روزانه نصف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش ۲۵ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۳۳ مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز قبل ۴۶ نفر افزایش یافته است.

پیمان نامدار اضافه کرد: همچنین آمار بستری‌های کرونایی روزانه هم ۳۱ درصد افزایش یافت و ۸۵ بیمار کرونایی جدید با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز گذشته ۲۰ نفر بیشتر شده است.

وی با اشاره به کاهش ۳.۵ درصدی آمار بیماران بدحال ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ بیمار با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه با اتصال به دستگاه ونتیلاتور به زندگی ادامه می‌دهند که این آمار نسبت به روز پیش یک نفر کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش از نصف شدن آمار مرگ‌ومیر روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳ بیمار بدحال ونتیلاتوری به خاطر علائم شدید تنفسی و ضعف جسمانی مفرط جان خود را از دست دادند که این آمار ۵۰ درصد یا ۳ نفر از روز گذشته کمتر است.

نامدار به افزایش ۱۱ درصدی آمار بهبودیافتگان روزانه کرونایی هم اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت اخیر ۷۰ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار از روز گذشته ۷ نفر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۳۶۶ نفر رسید که در قیاس با روز قبل ۷ افزایش پیدا کرده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان فارس/ شمار بیماران بستری همچنان ۳ رقمی

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۷۶۳ مورد تست تشخیصی در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۵۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و با بررسی نمونه‌های انجام شده  ۴۱۸ هزار و ۳۲۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۰۶ هزار و ۶۰۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۵۸ بیمار مثبت و در مجموع تاکنون، ۴۶۵ هزار و ۵۳۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بر این اساس ۲۶۷ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون هزار و ۷۴۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نیز به ۶ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

استان کرمان/ ۶۲ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۳۲۱ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰۴ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۶۲ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۲۴ مورد رسیده است.

وی به فوت ۶ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۸۴۴ مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۹۲۵ هزار و ۲۳۴ مورد است.

استان گیلان/ ۹۲ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی بستری شدند

پیک پنجم کرونا که از تیرماه امسال در استان گیلان آغاز شد و در مردادماه و شهریور به اوج خود رسید همچنان در استان البته با شدت کمتر و آمار نوسانی تداوم دارد.

استان گیلان اکنون در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار دارد و از روزهای اخیر نوسان‌های افزایشی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان آغاز شده که خبر از در راه بودن خیز ششم کرونا می‌دهد.

وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های گیلان که از دو هفته گذشته تغییر یافت همچنان تغییر جدیدی نداشته و هم‌اکنون املش و رضوانشهر در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در رنگ‌بندی زرد است.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۳۶۰ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که از این تعداد ۹۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به آمار افزوده شده‌اند.

شایان ذکر است که تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونایی که روز گذشته به بیش از ۹۰ نفر رسید در روزهای گذشته ۷۰ نفر بود و این افزایش تدریجی آمار به خوبی بیانگر شرایط شکننده استان است.

همچنین ۵۱ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌هایی ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و حال ۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سراسر استان وخیم است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۸۵.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گیلان دز نخست و ۴۲.۷ درصد این جامعه هدف هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/ ۳۸ مورد بستری جدید در مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: کادر درمان استان مرکزی به شدت خسته فرسوده شده و مطمئناً آغاز پیک دیگر در استان عواقب خوبی را نخواهد داشت و نباید برخی تصمیمات منجر به ایجاد پیک‌های دیگر و خستگی مضاعف کادر بهداشت و درمان شود.

سیدمحمد جمالیان خاطرنشان کرد: متاسفانه روند ابتلا به کرونا وارد شیب افزایشی شده و بر اساس  تجارب قبلی به دلیل تغییر وضعیت و رنگ‌بندی، شاهد عادی‌انگاری در جامعه هستیم که همین امر افزایش آمارها را به دنبال خواهد داشت.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به آمار آزمایش‌ای مثبت ابتلا به کرونا در استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۲۸۶مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۰ هزار و ۶۰۹  نفر رسیده است.

جمالیان افزود: از تعداد ۲۸۶مورد جدید در استان ۳۸نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند و ۲۴۸مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

وی بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۵مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به  ۲۸۴۵نفر رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    سبک زندگی مردم در کل دنیا عامل و علت همه بیماری ها غیر واگیردار و عامل مرگ در بیماری های عفونی است. متاسفانه عدم تحرک در بچه های امروز ونشستن و بازی های کامپیوتر نمودم موجب بروز انواع بیماری های غیر واگیر در سنین 30 تا 35 سال خواهد شد. باید ملت را اموزش داد تا از این سبک زندگی دست بر دارند.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    مگه نمیگفتن 70درصد واکسینه بشن اوکی میشه حالا شد 85درصد؟؟ مگه نمیگفتن واکسیناسیون از کشتار و ... جلوگیری میکنه؟ پس از چی اینقد میترسین؟ مگه 75 درصد واکسینه نشدن؟ پس چرا نگران پیک ششم و هفتم هستین؟ خواهشا نگران واکسینه نشده ها نباشین . کرونا هراسی رو بس کنین تا کی کرونا هراسی؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس