کد خبر 1288313
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
معرفی هوندا سیویک Si جدید

هوندا سیویک Si جدید به عنوان نماد خودروهای پرفورمنس و ارزان‌قیمت معرفی شد. این خودرو اگرچه قدرت کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد اما می‌خواهد با مبلغ مناسبی که پرداخت می‌کنید لذت بیشتری را ارائه کند.

به گزارش مشرق، هوندا سیویک Si جدید به عنوان نماد خودروهای پرفورمنس و ارزان‌قیمت معرفی شد. این خودرو اگرچه قدرت کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد اما می‌خواهد با مبلغ مناسبی که پرداخت می‌کنید لذت بیشتری را ارائه کند. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی این خودرو هم‌اکنون قدرت ۲۰۰ اسب بخاری دارد که نسبت به قدرت نسل پیشین کاهش ۵ اسبی را نشان می‌دهد.

البته قدرت خروجی سیویک Si بازگو کننده کل داستان نیست زیرا مهندسان هوندا روش‌های دیگری را برای بهبود این سدان اسپورت بکار بسته‌اند.برای مثال گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری سیویک Si هم‌اکنون از دور ۱۸۰۰ در دسترس است که ۳۰۰ دور زودتر از مدل پیشین به دست می‌آید و این به معنی سرزندگی بیشتر خودرو در زمان شروع به حرکت خواهد بود.

هوندا می‌گوید طراحی پیشرانه به گونه‌ای بوده که قدرت بیشتری را در دورهای پایانی ارائه کند.همان‌گونه که قبلاً هم گفته شده بود سیویک Si جدید فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد و تکنولوژی هماهنگی دور پیشرانه آن از سیویک تایپ R گرفته شده است. مهندسان این برند با بهبود گیربکس کاری کرده‌اند که فاصله بین دنده‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته و حس تعویض بهتری وجود داشته باشد.

دسته‌دنده آلومینیومی با پوشش چرمی نیز از دسته‌دنده تایپ R الهام گرفته است.در جدیدترین نسل از رقیب فولکس‌واگن جتا GLI سیستم اگزوز جدیدی بکار رفته که جریان خروجی گازهای آن ۲۷ درصد بهتر از سیویک تورینگ استاندارد می‌باشد. همچنین فلایویل جدید این خودرو ۲۶ درصد سبک‌تر از نمونه بکار رفته در نسل پیشین سیویک Si بوده و پیشرانه نیز پاسخ سریع‌تری به دستورات راننده می‌دهد.از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق عقب چند اتصالی اشاره کرد.

همان‌گونه که انتظار می‌رود ترمزهای سیویک Si بزرگ‌تر از نسخه عادی بوده و در جلو و عقب از روتورهای ۱۲.۳ و ۱۱.۱ اینچی استفاده شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پره با ظاهر مشکی مات نیز مختص این خودرو می‌باشند. دیگر ویژگی خاص سیویک Si رنگ نارنجی صدفی است که اولین بار روی پروتوتایپ نسل جدید سیویک مشاهده شد.ظاهر کلی این خودرو گیراتر از مدل‌های عادی بوده و یک اسپویلر لبه صندوق با طرح مشکی براق نیز تکمیل کننده تریم مشکی آینه‌های جانبی و اطراف شیشه‌ها می‌باشد.

اسپویلر زیر بدنه به همراه نشان قرمز جلوپنجره نیز از سیویک هاچبک ۲۰۲۲ گرفته شده است.کابین خودرو نسبت به سیویک سدان ۲۰۲۲ تغییر خاصی نداشته اما از عناصر قرمز، پدال‌های آلومینیومی و صندلی‌های اسپورت با پشت‌سری یکپارچه استفاده شده است. سیویک Si هم مشابه نسخه استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برد. این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و ساب ووفر مجهز است.

با حذف سیویک کوپه در این نسل خبری از Si دو درب نخواهد بود. این سدان تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار شده و در سال بعد نیز تایپ R هاچبک با گیربکس دستی عرضه خواهد شد.

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    6 0
    انصافا خوشگل است . این چند وقت هر چی خودرو معرفی کردی ، این از همشون خوشگل تر و‌متناسب تر تو طراحی بوده ، مخصوصا نمای جلو .
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 1
    لطفا این چیزها رو به ما معرفی نکنید
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    خدایا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس