کد خبر 1283455
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
بازار سیاه فورد برانکو در آمریکا

فورد برانکو جدید، خودرو چهار چرخ محرک سال ۲۰۲۱ است و برخلاف قیمت‌ بالای این خودروها، برخی طرفداران تمایل دارند به هر قیمتی مالک یکی از آن‌ها شوند.

به گزارش مشرق به نقل از برنامه‌ریز شرکت فورد، تیپ پایه فورد برانکو سه در، ۲۸,۵۰۰ دلار قیمت دارد. اما با نگاهی به سایت اتوریدر خواهیم دید که آگهی‌های مربوط به ده برانکو مختلف نشان می‌دهد که تمامی آن‌ها بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند، حتی یکی از آن‌ها با قیمت خیره کننده ۱۵۰,۰۰۰ دلار در سایت قرار گرفته بود.

اکثر این خودروها جزء اولین نسخه‌های تولید شده فورد برانکو محسوب می‌شوند که به جای موتور چهارسیلندر تیپ پایه، به موتور ۲.۷ لیتر وی شکل شش سیلندر مجهز هستند و تولید این نسخه به ۷۰۰۰ دستگاه محدود شده است. مدل چهار در آن نیز ۶۳,۲۵۰ دلار قیمت دارد. این عدد می‌تواند با افزودن چند گزینه مطلوب کمی بالاتر رود، اما تا ۱۵۰ هزار دلار؟

برخی از برانکوهای تبلیغ شده، از جمله برانکو ۱۵۰,۰۰۰ دلاری هنوز ساخته نشده‌اند. این بدین معنی است که شما برای استفاده از این خودرو باید تا ماه نوامبر منتظر بمانید تا اولین فردی باشید که پشت فرمان آن می‌نشیند. اما تصور کنید که این خودرو را برای تحویل در ماه نوامبر خریداری کرده‌اید. آیا از این که پول زیادی را برای خرید خودرویی پرداخت کرده‌اید که تا آن زمان به یک خودرو عادی تبدیل شده است، احساس حماقت نمی‌کنید؟

اما اگر تمایل دارید که خیلی زود صاحب چنین خودرویی شوید، فروشنده‌های خصوصی نیاز شما را برطرف می‌کنند. یک فروشنده خصوصی در آتلانتا واقع در جورجیا که ادعا می‌کند یک سال برای تحویل منتظر مانده است، مالک یک خودرو ۷۰ مایلی با قیمت ۱۱۵۰۰۰ دلار است. تیپ بدلندز فورد برانکو در کارخانه ۴۶,۷۳۰ دلار قیمت دارد، هرچند این نسخه آگهی شده به پکیج آفرودی Sasquatch با قیمت ۲,۴۹۵ دلار مجهز شده است.

شاید به خاطر داشته باشید که فورد بعد از انتخاب خریداران متقاضی ابرخودرو فورد GT، آن‌ها را مجبور به امضای اسناد و مدارکی کرد که مالکان را از فروش خودرو تا حداقل دو سال منع می‌کرد. هدف این کار این بود که جلوی سقوط خودروها به دست دلالان را بگیرد. خبرنگاران کاراسکوپس با فورد تماس گرفتند تا بررسی کنند آیا محدودیت مشابه‌ای برای خریداران برانکو در رابطه با فروش مجدد خودروهایشان وجود دارد یا خیر.

سخنگو فورد به آن‌ها گفت که هیچگونه تعهد قراردادی با مشتریان در مورد فروش مجدد برانکو تعیین نشده است. پس از فروش، مشتری مالک خودرو است.

اما با توجه به انفجار فعلی ارزش خودرو، آیا فورد به دنبال متوقف کردن افزایش قیمت از طرف فروشندگان و یا ماکان خودروهای رزرو شده است؟

سخنگو فورد افزوده است که نمایندگی‌ها سازمان‌هایی مستقل هستند و در نهایت قیمت نهایی پرداخت شده توسط مشتری برای هر وسیله، بین خود آن‌ها و فروشنده توافق می‌شود. توصیه می‌کنیم که همه مشتریان هنگام خرید از طریق یک قرارداد خرید امضا شده، با قیمت فروش نمایندگی مربوطه موافقت کنند. اگر مشتری از تجربه فروشندگی خود راضی نباشد، فورد می‌تواند به او کمک کند تا نمایندگی متفاوتی را پیدا کند که خدمات بهتری دارد.

توجه داشته باشید که تنها برانکوهای جدید نیستند که از آن‌ها استقبال زیادی شده است. حواشی ایجاد شده بابت عرضه برانکو مدل ۲۰۲۱ باعث افزایش علاقه به برانکو کلاسیک سال ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شده است. خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید در حال حاضر با قیمت یک چهارم میلیون دلار در eBay به فروش می‌رسد. به نظر شما کدام یک بهتر است؟

بازار سیاه فورد برانکو در آمریکا +عکس

بازار سیاه فورد برانکو در آمریکا +عکس

بازار سیاه فورد برانکو در آمریکا +عکس

بازار سیاه فورد برانکو در آمریکا +عکس

بازار سیاه فورد برانکو در آمریکا +عکس

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 4
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس