ساخت زیردریایی‌های جدید از سوی «نداجا»

امیر دریادار ایرانی گفت: دستاوردهای امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و زیردریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «شهرام ایرانی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص پهلوگیری ناوگروه ۷۷ در بندر صلاله کشور عمان اظهار داشت: بر اساس تقویت دیپلماسی دفاعی و آمد و شد با کشورهای برادر و دوست، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عمان، بازدیدی را داشتیم و ناوگروه ۷۷ در بندر عمان پهلوگیری کرد و هم‌اینک در آنجا استقرار دارد.

بیشتر بخوانید:

خیز هوانیروز ارتش به سمت تولید بالگرد

وی همچنین در خصوص رفع تهاجم دزدان دریایی نسبت به نفت‌کش ایرانی گفت: اولویت ما حفظ امنیت خطوط کشتیرانی است؛ خاصه خطوط خودی و شناورها و نفتکش‌ها تا تجارتِ ایرانی اسلامی با موفقیت شکل گیرد و در این راستا منطقه را آلوده می‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: خلیج عدن از حیث حضور قایق‌های دزدان و تروریسم دریایی، آلوده و خطرآلود است و سعی داریم با حفظ توان خودی، وقتی عزیزان مورد تهدید واقع می‌شوند، به‌موقع در صحنه حضور یابیم و در عملیات اخیر نیز به‌سرعت حاضر شدیم و ضمن مقابله با قایق‌های تهدیدزا، امنیت را برقرار کردیم.

دریادار ایرانی ادامه داد: در این شرایط عمدتاً تلاش داریم این قایق‌ها را از منطقه دور کنیم و به حفظ امنیت دست یابیم؛ دیدگاه ما تقابل‌های انهدامی نیست؛ مگر اینکه آن‌ها به تذکر ما گوش نکرده و رفتار و حرکت‌هایی که از سوی ناوگروه می‌بینند را مورد توجه قرار ندهند.

وی با بیان اینکه امروزه بنا به سیاست و تدابیر ابلاغ شده توانسته‌ایم بر قله افتخار بایستیم و با توان داخلی تجهیزات پیچیده‌ای را به کار گیریم، گفت: دستاوردهای امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و به‌زودی زیر دریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از تولید قریب‌الوقوع ناوشکن‌های سنگین خبر داد و خاطرنشان کرد: چند فروند ناوشکن نیز در کلاس جماران و سهند در دست ساخت است و طی ماه‌های بعد اخبار آن را ارائه خواهیم کرد.

امیر ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما با همدلی و دریافت همه فرامین مسیر عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‌زنیم و امیدواریم این پرچم مقدس را به دست صاحب اصلی برسانیم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    6 3
    بعثت چی شد
    • رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      7 2
      سلام داداش.ببین خود کشورهای صاحب تکلونوژی در این حوزه مانند آمریکا و روسیه و... برای ساختن زیر دریایی های بزرگ ،خیلی سختی و زمان برده حتی بالای15سال!!!پس اینجوری حرف نزن ایران تازه اول راهه مثل ساخت پهپاد که اوایل انقلاب فقط یه ماکت بود ولی الانو نگاه کن؟چه قدرتی داریم؟انشاالله در10سال آینده،هم در قدرت هوایی و هم دریایی(زیر دریایی های بزرگ)هم بیشتر از قبل میدرخشیم.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      5 0
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    11 8
    اولا در هیچ کجای دنیا نیروی دریایی کارخانه تولید نیست و بلکه فقط بهره بردار است و تمرکزش روی دشمن است نه تولید . دوما الان دوره زیر دریایی های بدون سرنشین سبک و نیمه سبک است
    • . IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 0
      این یک اشتباه جزئی از سوی نویسنده بود وگرنه ما منظورش رو فهمیدیم درضمن زیردریایی های سنگین هم ارزش خودشون رو دارن در کنار زیرسطحی های سبک
    • افشین IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 0
      در هیچ کجای دنیا هم یک کشور رو بخاطر داشتن استقلال چهل سال تحریم نمیکنند. ولی ما رو تحریم کردند. پس داشتن توان اورهال و ساخت و جهاد خودکفایی در تمام نيروها کار درست و ارزنده ای هست. در مورد بدون سرنشینها هم ما در حال کار هستیم ولی انطوربکه شما در بوق کردید نیست. شما و امثال شما وقتیکه از پیشرفت کشور ناراحت می شید مثل طلبکارها کارهای جزئی که همه و خنثی خود ما داریم انجام میدیم رو بزرگنمایی میکنید. مثل همین بدون سرنشبنهايي که داری می گی؟ الان اسراليا از آمریکا بدون سرنشین خریده اونم هسته ای با اون قیمت گزاف؟؟
  • نادر ذوالفقاری IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 0
    مشرق عزیز زیردریایی در مجتمع های صنعتی مربوط به ودجا تولید می شود نه نداجا.
    • افشین IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      2 0
      نه عزیز جان. نداجا خودش کارخانه برای ساخت زیر،پوشش جهاد خودکفایی داره و هردو کار ساخت رو انجام میدن. همین کلاس موج هم ساخت وزارت دفاع هست و هم ساخت نیروی دريايي. ضمنا نود درصد پرسنل وداجا از پرسنل نیروهای دیگه هستند که مامور به خدمت در واداجا هستند.
  • مسعود IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    16 2
    ایشان اهل سنت هستند ولی جمله آخر که میگویند پرچم رو به صاحب اصلی برسانیم نشان دهنده اعتقاد برادران اهل سنت به حضرت مهدی موعود است
  • GB ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    عجب انسان با ایمان و با وجدانی هستند ایشون.
  • ایرانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    نسل صلاح الدین ایوبی باهدف قدس انشالله
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    من به آینده نیروهای دریاییمان امید وارم سپاه با ناوچه های شهید سلیمانی و زیردریایی هایی که براش ساخته میشه خلیج فارس و تنگه هرمز رو تو مشتش بگیره ارتش هم با ناوچه های کمان و سینا و زیردریایی غدیر آبهای ساحلی دریای عمان و باناوشکن های الوند البرز و سبلان و جماران و دناو زیردریایی های فاتح از آبهای نزدیک دفاع و نگین و سفینه و هرمز و سهند و تفتان و ... با زیردریایی های نوح و یونس و طارق و کلاس بعثت در آبهای دور قدرت نمایی کنند
  • تکاوربصمدی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    ازشنیدن وخواندن اخبار افتخار امیز پیشرفتهای نیروی دریایی راهبردی بسیار خوشحالم..وبه فرماندهی محترم نیرو امیر ایرانی وهیات رییسه نیرو وهمه کارکنان زیر مجموعه تبریک عرض مینمایم.. سلامتی.وموفقیت روزافزون برای عزیزان ازدرگاه خداوند خواستارم..تکاور جانباز صمدی..
  • US ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    امیر شهرام ایرانی عشق است
  • امیر IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    زنده باد فرمانده نیروی دریایی چه شیعه باشه چه سنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس