پرواز تایفون‌های انگلیس با جنگنده‌های اف-16 مصر در رزمایش چند ملیتی

نیروی هوایی انگلیس از رزمایش جنگنده‌های خود با نیروی هوایی مصر بعد از گذشت بیست سال خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی انگلیس روز سه‌شنبه  اعلام کرد که جنگنده‌های «تایفون» این کشور که در شرق مدیترانه و کشور قبرس مستقر هستند، برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در رزمایشی با نیروی هوایی مصر شرکت کرده‌اند.

به نوشته «وبگاه نیروی هوایی انگلیس» جنگنده‌های تایفون که در حال حاضر قرار است با جنگنده‌های «اف-۱۶» نیروی هوایی مصر یک رزمایش دوجانبه برگزار کنند.   این اولین بار از سال ۲۰۰۱ به این سو است که  نیروی هوایی انگلیس  در کنار نیروی هوایی مصر قرار می‌گیرد.

در این رزمایش که «برایت استون» نام دارد جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» نیروی هوایی یونان و نیروی هوایی ایالات متحده به همراه شماری هواپیمای «سی-۱۳۰ هرکولس» در این رزمایس که شرکت دارند.

این رزمایش برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ برای میانجیگری صلح بین مصر و رژیم اسرائیل برگزار شد. در سال ۲۰۱۸  نیز دوره‌ای دیگری از این رزمایش برگزار شد، اما در سال ۲۰۲۰ این رزمایش به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

مصر و انگلیس انجام این رزمایش را جهت حفظ آمادگی نیروهای خود و ایجاد هماهنگی عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی روز یکشنبه از شروع رزمایش هوایی بزرگ نیروی هوایی رژیم اسرائیل و برخی کشورهای دیگر جهت افزایش توان رزمی این یگان همزمان با افزایش تهدیدها از جانب ایران، سوریه و غزه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «یعدیعوت آحارانوت» رزمایش موسوم به «بلو فلگ» از روز یکشنبه به مدت دو هفته با مشارکت نیروهای هوایی رژیم اسرائیل، آمریکا، یونان، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و هند در جنوب فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

بنابر ادعای این روزنامه، این رزمایش هوایی بزرگترین در نوع خود است  و از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. قرار است اسکادرانی از جنگنده‌های «اف-۱۶»، «اف-۱۵» و «اف-۳۵» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی  در قالب تیم دشمن با رنگ قرمز دراین رزمایش شرکت کنند.

نیروی هوایی این رژیم اعلام کرده که  تمرکز در رزمایش سال جاری همانگی بین جنگنده‌های نسل چهارم و نسل پنجم اف-۳۵ است.

سرلشکر «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه گفت: «ما در منطقه ‌ای پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم و تهدیدها از غزه، لبنان، سوریه و ایران در حال افزایش هستند. برگزاری رزمایش بین المللی در این موقعیت کنونی، در حالی که فعالیتهای عملیاتی عمومی و پنهان ما در همه جبهه‌ها ادامه دارد، از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است و تاثیر گسترده ای بر نیروی هوایی اسرائیل، ارتش و دولت ما دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شافع ناصری IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    هیچ کدوم استاندارد نیستن
  • شافع ناصری IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    فانتوم یه دس کاری کنی ترتیب همه رو میده
  • احمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    ازموقع که ایران رزمایش انجام داد همه جوگیر شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس