رزمایش نیرو‌های هوایی آمریکا وعربستان با هدف حفظ آمادگی رزمی - کراپ‌شده

منابع خبری سعودی از برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک بین نیروهای هوایی آمریکا و عربستان در پایگاه هوایی «ملک عبدالله» خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری سعودی از برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک بین نیروهای هوایی آمریکا و عربستان در روزهای گذشته خبر دادند

به نوشته وبگاه «ریاض دیلی» نیروی هوایی عربستان و نیروی هوایی ایالات متحده این رزمایش را هفته گذشته و به مدت چهار روز در پایگاه هوایی «ملک عبدالله» برگزار کردند. در این رزمایش هوایی که چهارشنبه گذشته خاتمه یافت، شماری از جنگنده‌ها و هواپیماهای لجستیکی آمریکا و عربستان مشارکت داشتند.

عربستان اعلام کرده که این رزمایش مشترک با هدف ارتقای همکاری نظامی و تبادل اطلاعات تخصصی بین دو طرف انجام شد. وزارت دفاع عربستان به دلیل امنیتی چندان به نحوه برگزاری این رزمایش و نوع دقیق هواپیماهای شرکت کننده اشاره‌ای نکرده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)  نیز اخیرا از برگزاری تمرین نظامی مشترک با نیروی هوایی عربستان سعودی خبر داد.نظامیان دو کشور کار بر روی سامانه‌های ضد هوایی برای مقابلع با پهپادها را تمرین کردند. در این تمرین نظامی جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا در کنار جنگنده‌های ارتش سعودی نیز حضور داشتند.

در صفحه توئیتر سنتکام آمده است که این تمرین نشان از تمرکز عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا به امنیت حریم هوایی منطقه است.

این سومین تمرین نظامی آمریکا و عربستان سعودی برای مقابله با پهپادها است که از ابتدای سال جاری میلادی صورت می‌گیرد. در ۱۴ ژوئن نیز فرماندهی سنتکام تصاویری از تمرین مشترک نظامی با ارتش سعودی برای مقابله با پهپادها را منتشر کرد. در ماه فوریه نیز با حضور نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا این تمرین انجام شد.

با وجود استقرار سامانه‌های ضد موشکی پاتریوت در عربستان، اما حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها در سال‌های گذشته توانسته توازن قدرت را در جنگ یمن تغییر داده و همزمان خسارات اقتصادی هنگفتی به سعودی‌ها بزند.

علیرغم برپایی این رزمایش‌ها، منابع خبری غربی بارها به ضعف خلبانان عربستانی هنگام شرکت در دوره‌های آموزشی در پایگاه‌های آمریکا اذعان کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس