سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درباره سفر به روسیه گفت: موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث قرار گرفت، ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه خبری روسیه ۲۴ گفت: در این سفر موضوعات متعددی در دستور کار مذاکرات بود و گفتگوها به‌خوبی پیش رفته است.

وی افزود: در بعد مسائل دوجانبه روی برخی از موضوعات، از جمله اجرایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای جنگنده، بالگردهای رزمی و جت‌های آموزشی، تبادل تجربیات، آموزش نیروها مذاکرات بسیار مفیدی داشتیم.

باقری به مذاکرات سازنده روز گذشته با ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اشاره کرد و افزود: در این گفتگوها به طور خاص بر تداوم همکاری دو کشور در سوریه و ریشه کنی تروریسم به منظور بازگشت امنیت کامل به سوریه، موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مجبورید نزدیک باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس