نمایش جالب لکسس با پیشرانهٔ درون‌سوز هیدروژنی

این یک کانسپت است که لکسس آن‌را وسیلهٔ نقلیهٔ تفریحی خارج از بزرگراه نامیده است.

به گزارش مشرق، لکسس در اواخر مراسم زندهٔ رونمایی نسل جدید LX، پیش‌نمایشی از یک خودروی تفریحی جذاب را ارائه کرده است که با هیدروژن کار می‌کند. این یک کانسپت است که لکسس آن‌را وسیلهٔ نقلیهٔ تفریحی خارج از بزرگراه نامیده است. هرچند این خودرو با هیدروژن کار می‌کند اما در آن از پیل سوختی هیدروژنی معمولی و موتور الکتریکی استفاده نشده بلکه یک موتور درون‌سوز دارد که توسط هیدروژن فشرده تغذیه می‌شود.

تویوتا برای اولین بار چند ماه پیش این تکنولوژی را در یک کرولای مسابقه‌ای با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ متعلق به GR یاریس که برای استفاده از هیدروژن اصلاح شده بود آزمایش کرد. پیشرانهٔ این کانسپت لکسس در قسمت عقب نصب شده و بجای گازهای مضر موتورهای درون‌سوز سنتی فقط آب تولید می‌کند.علاوه بر قوای محرکه، طراحی بیرونی کانسپت تفریحی لکسس هم با پانل‌های بشدت تیز و زاویه‌دار، چراغ‌های LED، شیشهٔ جلوی بزرگ و اجزای تعلیق در معرض دید، بسیار چشمگیر است.

این خودرو در بیرون به رنگ برنزی مات بوده و روی سقف آن‌هم یک نوار LED نصب شده است. رینگ‌های مشکی و نقره‌ای که با لاستیک‌های آفرودی پوشیده شده‌اند و چراغ‌های LED باریک عقب هم از دیگر ویژگی‌های این باگی هیدروژنی هستند. لکسس فعلاً نگفته است که آیا این خودروی تفریحی جذاب را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد یا فقط به‌عنوان یک ویترین تکنولوژی آن‌را معرفی کرده است.

نمایش جالب لکسس با پیشرانهٔ درون‌سوز هیدروژنی +عکس

نمایش جالب لکسس با پیشرانهٔ درون‌سوز هیدروژنی +عکس

نمایش جالب لکسس با پیشرانهٔ درون‌سوز هیدروژنی +عکس

نمایش جالب لکسس با پیشرانهٔ درون‌سوز هیدروژنی +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس