ایران:آمریکا و اسراییل باید مسول اقدامات خلاف حقوق بین الملل خود باشند

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با توجه به اقدامات آمریکا برای نظامی کردن عرصه سایبری و حملات سایبری آمریکا و رژیم اسرائیل تاکید کرد که هر دو باید مسئول اقدامات خلاف خود باشند.

به گزارش مشرق، "حیدرعلی بلوجی" رایزن نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد، آخرین دیدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت منطقه ای، امنیت سایبری و نظام خلع سلاحی سازمان ملل متحد  را در نشست اختصاصی کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل  تبیین کرد.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: صلح و ثبات خاورمیانه و خلیج فارس برای امنیت منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت است و ایران در پاسخ به نیازهای منطقه طرحهای مختلفی ارائه کرده است.

وی افزود: با وجود این، منطقه ما شاهد چندین جنگ، حضور نظامی گسترده، افراط گرایی و تروریسم و نمایش زور بوده است.

نماینده ایران در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل  تصریح کرد که دلیل عمده این مشکلات به دیدگاههای نادرست مثل خرید امنیت از خارج، تامین امنیت خود به بهای ناامنی همسایه ها و نیز تلاش برای کسب سلطه منطقه ای نشات می گیرد که این دیدگاهها در نهایت به ترور بزدلانه سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه علیه داعش منجر شد.

بلوجی تاکید کرد که سایبر به عنوان میراث مشترک بشریت باید صرفا عرصه ای صلح آمیز بماند و کاربرد غیر مسئولانه آن مطمئنا باعث ناامنی و بی ثباتی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات امریکا برای نظامی کردن عرصه سایبری و حملات سایبری امریکا و اسرائیل تاکید کرد که هر دو باید مسئول اقدامات خلاف خود باشند. در چنین شرایطی تاسیس گروه کاری جدید امنیت و کاربرد تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات با تامین نظر همه کشورهای عضو سازمان ملل می تواند در تقویت امنیت بین المللی تاثیر گذار باشد.

بلوجی در پایان تاکید کرد که چندجانبه گرایی بهترین راه حل تقویت خلع سلاح و عدم اشاعه است و امیدواریم کنفرانس خلع سلاح با خروج از بن بست بتواند اسناد الزام آور حقوقی و از جمله کنوانسیون جامع سلاحهای هسته ای را مذاکره کند؛ امریکا و اسرائیل از آرای منفی متعدد در کمیته یک بپرهیزند و کمیسیون خلع سلاح بتواند پس از پایان سیاسی کاری امریکا کار محتوایی خود را شروع کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس