به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: فردا جمعه، پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی باید بودجه سالیانه این رژیم برای سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را تصویب کند. آخرین باری که کابینه این رژیم یک بودجه را تصویب کرد در سال ۲۰۱۸ بود و از آن پس به دلیل بی‌ثباتی سیاسی بودجه‌ای تصویب نشد. در این خصوص ذکر نکاتی حائز اهمیت است:

با توجه به این که مطابق قانون در اسرائیل، تصویب بودجه نقش نوعی رای اعتماد به کابینه را دارد موضوع تصویب بودجه می‌تواند یک رویداد مهم سیاسی را رقم بزند؛ مخصوصاً در شرایط کنونی که کابینه این رژیم صرفاً از یک اکثریت محدود و شکننده برخوردار است و تنها پیوستن یک نفر از اعضای ائتلاف به مخالفین باعث عدم تصویب بودجه و در نتیجه فروپاشی کابینه می‌شود. 

 اگر چه تاکنون نشانه‌ای دال بر عدم تصویب بودجه وجود ندارد و کسی در ائتلاف به دنبال سرنگونی کابینه نیست، هیچ اطمینانی وجود ندارد که تمام ۶۱ عضو ائتلاف در حمایت از بودجه رای دهند؛ چرا که مخالفین بیرون ائتلاف به رهبری نتانیاهو این روزها را آخرین فرصت خود برای سرنگونی کابینه می‌بینند و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته‌اند.

 گفته شده حزب لیکود با انواع وعده‌ها به اعضای حزب راستگرای یمینا در کنست (به رهبری نفتالی بنت نخست‌وزیر کنونی) به دنبال جذب آن‌هاست. همچنین محافل لیکود حزب عربی رعام به رهبری منصور عباس را هدف حملات خود قرار داده و گفته‌اند بخشی از بودجه عمومی اسرائیل را به غزه و حماس منتقل می کند.

در این شرایط ائتلاف از اعضای خود خواسته برای کاهش ابهام و ریسک، مراقبت‌های لازم را انجام دهند مبادا یکی از آن‌ها نتواند در جلسه رای‌گیری شرکت کند. به نظر می‌رسد تداوم یا فروپاشی کابینه بیش از هر چیز به چنین مراقبت‌هایی وابسته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 1
    اسقاطیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس