روحانی نمایه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت روحانی منابع ارزی کشور به تاراج رفت که رئیس‌جمهور سابق باید در این باره توضیح دهد.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محکومیت مدیران ارزی دولت سابق چون ولی‌الله سیف و احمد عراقچی، اظهار داشت: با سوء تدبیر و البته با برنامه‌ریزی این افراد، چند ده میلیارد دلار از منابع کشور و همچنین چند ده تن طلا به حراج رفت.

بیشتر بخوانید:

محاکمه روحانی شرط لازمِ محکومیت سیف و عراقچی

وی بیان کرد: البته عبدالناصر همتی هم در جایی گفته بود که در دوره وی بیش از ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی و ۶۰ تن طلا توزیع شد که اثربخش نبود، عملا به تاراج رفت و سرمایه کشور به باد رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد باید با ریشه های اصلی فساد برخورد شود، تصریح کرد: کسانی که تصمیمات اصلی را در این زمینه اتخاذ کردند و باعث شدند منابع ارزی کشور به تاراج برود، باید پاسخگوی تصمیم اشتباه خودشان باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از دولتمردان روحانی که در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب شدند، گفته‌اند که تصمیم اصلی را حسن روحانی می‌گرفت و بنابراین وی باید در این باره توضیح دهد که توضیحاتش قطعاً بسیار مهم است.

شریعتی تاکید کرد: اعدادی که در حکم این افراد آماده است، کل ماجرای اخلال در نظام اقتصادی‌ و ارزی کشور نیست و باید با همه افراد دیگری که در این زمینه تخلف کردند، برخورد جدی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر ضرورت دارد افرادی که با ایجاد ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به مشکلات اقتصادی شدند هم درباره عملکرد خود پاسخگو باشند، گفت: همه افراد باید نسبت به تصمیمات خود و تبعات آن پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید در وهله اول مشخص شود که این تصمیم بر چه اساسی اتخاذ شده است، آیا کارشناسی بوده و یا اینکه با سوءنیت این تصمیم را گرفتند که قطعاً دادگاه صالحه این موضوع را به خوبی تشخیص می‌دهد و با متخلفان برخورد می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    گذشته ها گذشته الان رو دریابید مثلا سیف و ... رو زندانی کردید چی به مردم میرسه اگه مدیری بدونه اگه خلافی بکنه باید جوابگو باشه خیلی از مشکلات حل میشه به امید آن روز
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    کارهای دولت قبل کاملا با تدبیر انجام شد .وقتی میخواین از تدبیر صحبت کنین اول باید اهداف رو مشخص کنین .هدف دولت قبلی وابسته کردن نظام به غربی ها و شورش مردم با ایجاد نارضایتی جهت ساقط کردن نظام بود که تا حد زیادی موفق بود .اینها مملکت رو در چاهی انداختن که نجاتش از این چاه نیاز به معجزه داره .
  • م IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    بازی سیاسی بیش نیست سیف هم مثل مهدی هاشمی حسین فریدون و... درسال 2تا مرخصی 6ماهه میرود وگاها"تمدید یکساله تمام
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 0
      ساکت احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس