کد خبر 1286980
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
چقدر احتمال دارد که یک ایرانی به سرطان مبتلا شود؟

به‌طورکلی در ایران کسی که متولد می‌شود ۱۴ درصد در تمام طول عمر خودش ممکن است مبتلا به سرطان شود و ۷ درصد ممکن است به دلیل سرطان فوت کند.

به‌گزارش مشرق، سالانه تعداد زیادی در سرار جهان به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند. بیماری‌ای که به‌گفته‌ی رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت عواملی مانند افزایش سن و تغذیه در ظهور و بروز آن تاثیر دارد. دکتر «علی قنبری مطلق» دراین‌باره می‌گوید: «مهم‌ترین دلیل افزایش بروز سرطان افزایش سن است، افزایش جمعیت سالمندی سبب افزایش بروز سرطان در هر جامعه‌ای می‌شود و اگر در کشورهای غربی بروز سرطان بالاتر است مهم‌ترین دلیل آن همین بالاتر بودن سن جمعیت است.

همچین شیوه زندگی و آلودگی‌های محیطی درخصوص افزایش سرطان تاثیر دارد. درخصوص شیوه زندگی باید گفت عوامل مختلفی مانند افزایش وزن، کم تحرکی، نوع تغذیه، نوع غذاهای مصرفی مانند غذاهای چرب و سوخته می‌تواند بر روی برزو سرطان اثرگذار باشند، همچنین مصرف سیگار و الکل می‌توانند سبب افزایش بروز سرطان شوند.»

با این وجود سالانه تعدادی از ایرانی‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند، قنبری مطلق با اشاره به‌همین مسئله و درخصوص احتمال ابتلا شدن هر فرد ایرانی به سرطان می‌گوید: به‌طورکلی در ایران کسی که متولد می‌شود ۱۴درصد در تمام طول عمر خودش ممکن است مبتلا به سرطان شود و ۷درصد ممکن است به دلیل سرطان فوت کند. بنابراین وقتی درباره کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بروز سرطان صحبت می‌کنیم باید بدانیم که می‌توانیم ۱۴ درصد احتمال سرطان را به ۷ درصد کاهش دهیم.»

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس