کد خبر 1285587
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
ابراز نگرانی گوترش در مورد تحولات لبنان

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به درگیری‌های مسلحانه امروز در لبنان، از همه طرف‌ها خواست تا خشونت را متوقف کنند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به تحولات و درگیری‌های امروز در لبنان ابراز نگرانی کرد.

آنتونی گوترش گفت: «در قبال تحولات لبنان به شدت احساس نگرانی می‌کنیم.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا فورا خشونت را متوقف کنند.»

صبح امروز، در پی تجمع هواداران حزب الله و جنبش امل لبنان در اعتراض به قاضی پرونده انفجار بندر بیروت، تیراندازی شدیدی در محوطه کاخ دادگستری بیروت روی داد. به دنبال این درگیری‌ها در منطقه الطیونه، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

حزب الله و جنبش امل در پی این اتفاقاتدر بیانیه‌ای اعلام کردند: «امروز شرکت کنندگان در تجمع مسالمت آمیز مقابل کاخ دادگستری هدف تیراندازی تک تیراندازان قرار گرفتند. این تجاوز از سوی گروه‌های مسلح سازمان یافته با هدف سوق دادن کشور به سوی فتنه انجام گرفت.»

این بیانیه می‌افزاید: «طرف‌هایی که اقدامات تحریک آمیز انجام می‌دهند و کسانی که برای کسب دستاوردهای سیاسی پشت خون شهدا و قربانیان انفجار بیروت قرار دارند، مسئول این فتنه انگیزی هستند. همه حامیان و هواداران خود را به آرامش و کشیده نشدن به دام فتنه پلید دعوت می‌کنیم.»

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان هم گفت: «آنچه امروز روی داد موضوع امنیت و پیگیری قضایی خواهد بود و من اطمینان خواهم داد که تحقیقات حقیقت آنچه روی داده را فاش می‌کند. ما اجازه نمی‌دهیم آنچه اتفاق افتاد تکرار شود و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس کشور را به خاطر منافع خود گروگان بگیرد.»

ارتش لبنان هم اعلام کرد برخی از مناطق برای یافتن افرادی که تیراندازی کردند، تفتیش شده است و تاکنون ۹ نفر از دو طرف از جمله یک سوری بازداشت شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس