تجهیز پدافند هوایی کشور به سامانه‌های مدرن

نیروی هوافضای سپاه و پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته در لبه‌های فناوری، فرماندهی و کنترل ارتباطات اطلاعات جهانی دست پیدا کرده‌اند.

به گزاش مشرق، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، اظهار داشت: ما امروز با دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و قابل ملاحظه در عرصه دفاع هوایی در مقابل قدرت‌های پیشرفته هوایی روبرو هستیم.

وی افزود: سالانه این رزمایش مشترک پدافند هوایی را در مقابله با سناریوهای مختلف تهدید از جانب دشمنان به شکل عملی تمرین می‌کنیم. من توفیق داشتم که سالانه در این رزمایش‌ها شرکت کنم و از نزدیک شاهد این پیشرفت‌ها بوده‌ام و میزان رشد و پیشرفت‌های فناورانه و تاکتیکی را در عرصه دفاعی هوایی قضاوت و اندازه‌گیری کنم.

ببینید:

فیلم/ غرش سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و طبس

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آنچه که در این رزمایش انجام شد و ما دیدیم، یک نمایه مدرن و پیشرفته از تمام جنبه‌های پدافند هوایی در مقابل سناریوی غیرقابل پیش‌بینی است. ما امروز دو نیروی نارنجی و آبی در نقش دشمن و نیروهای خودی داشتیم که نیروهای نارنجی ما مجهز به انواع موشک‌ها و سامانه‌های پروازی بدون سرنشین بودند و در سرعت‌ها و ارتفاعات مختلف و از مسیرها و زمان‌های غیرقابل پیش‌بینی به سمت منطقه رزمایش حرکت می‌کردند و نیروهای آبی که مستقر در کنار سامانه‌های پدافند هوایی بودند باید در مقابل اینها واکنش نشان می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

پاسخ دندان‌شکنی به هرگونه تهدید می‌دهیم

سرلشکر سلامی گفت: به فضل الهی تمام اهدافی که وارد منطقه شدند با اولین شلیک توسط سامانه‌ها مورد هدف قرار گرفتند. دلیل آن این است که نیروی هوافضای سپاه و پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته در لبه‌های فناوری، فرماندهی و کنترل ارتباطات اطلاعات جهانی دست پیدا کرده‌اند، به شکلی که اهداف به شکل خودکار و اتوماتیک توسط نرم افزارها به سامانه‌ها منتقل و در زمان ممکن و برای مناسب‌ترین سامانه از لحاظ موقعیت بردار وضعیت هدف نسبت به موشک‌ها واگذار می‌شود و شلیک‌ها را به شکل خیلی صحیح و دقیق مورد اصابت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: به مردم ایران اطمینان می‌دهیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیرو در دو لباس از تمامیت ارضی و فضای میهن اسلامی‌مان با توسعه سامانه‌های پدافند هوایی و سیستم‌های بسیار مدرن در مقابل پیشرفته‌ترین قدرت‌های عالم، دفاع خواهند کرد.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: البته این رزمایش توسط قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا که هم فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخصاً نیروی هوافضا حضور دارند، طراحی شده و توسط این دو سازمان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیام برگزاری مشترک این رزمایش، گفت: پیام همیشگی ما وحدت است، وحدتی که ریشه در هم‌رزمی و هم‌سنگری ارتش و سپاه در دفاع مقدس و بعد از آن دارد. ما همه فرزندان این سرزمین، مسلمان و دارای یک رهبر هستیم. یک کشور، یک آرمان و یک هدف مشترک داریم، فقط در دو لباس و در دو سازمان مجزا مشغول انجام وظیفه هستیم. واقعاً این رمز موفقیت ما است و خواست فرماندهی معظم کل قوا و ملت بزرگوار ایران اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رهام حسامی FR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 0
    اینده در دست ما هست رادار کوانتومی در اصل ساده است. با استفاده از یک دستگاه ابررسانا به نام مبدل پارامتری جوزفسون ، جفت فوتون درهم تنیده مایکروویو را ایجاد میشه. وقتی اولین فوتون را که فوتون سیگنال نامیده می شود به طرف مورد نظر ارسال میشه و به انعکاس گوش می دهند. در همین حال ، دومین فوتون را که فوتون بیکار نامیده می شود ، ذخیره میشه. هنگامی که بازتاب می رسد ، با این فوتون بیکار تداخل ایجاد می کند و یک امضا ایجاد می کند که نشان می دهد فوتون سیگنال چقدر مسافت را طی کرده است. فوتون های درهم تنیده بر این مشکل غلبه می کنند. فوتون های سیگنال و بیکار آنقدر شبیه هم هستند که فیلتر کردن اثرات دیگر فوتون ها به راحتی امکان پذیر است. بنابراین تشخیص فوتون سیگنال هنگام بازگشت بسیار ساده می شود. البته درهم تنیدگی خاصیت شکننده ای از جهان کوانتوم است و روند بازتاب آن را از بین می برد. با این وجود ، ارتباط بین فوتون های سیگنال و بیکار هنوز به اندازه کافی قوی است تا آنها را از سر و صدای پس زمینه متمایز کند.رادار کوانتومی متکی بر ویژگی ای است که به آن گرفتاری می گویند. هرگاه دو ذره زیر اتمی با یکدیگر برخورد کنند ، این احتمال وجود دارد که حالتهای کوانتومی آنها در هم تنیده شود. هر اتفاقی برای یکی بیفتد در دیگری واکنش نشان می دهدطبق یک اصل اثبات شده به نام “درهم‌تنیدگی کوانتومی“، دو ذره صرف نظر از فاصله آنها با یکدیگر می توانند به هم مرتبط شوند و آنچه که دانشمندان تحت عنوان “جفت در هم تنیده کوانتومی” می شناسند را شکل دهند.
  • HSh IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 0
    دستمریزاد دردنیای امروز قدرت نظامی جز فاکتورهای پیشرفت کشور و وادار کردن دشمنان به احترام متقابل به ایران عزیزمان است.البته از فاکتورهای دیگرنظیر اقتصاد نباید غافل شویم.
  • ناشناس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    این کشور ثابت کرد که قدرت دفاع و قدرت نابود کردن هر دشمنی دارد و باعث افتخار برای همه مسلمان ها بود درود به شما
  • سید IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    سردار خدا سایه شما رو از ما نگیره
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    خیلی خوبه به روز بودن اگر در ورزش هم به روز بودیم الان با کره مساوی نبودیم
  • Milad IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 2
    کسی از قیمت مرغ خبر داره؟
    • افشین IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      1 0
      بله. دیروز من گرفتم .مرغ روز،کیلویی سی و دوهزار تومان. الان کرمت آروم شد؟؟ سوزشت تمام شد؟؟ دیگه خارش نداري؟؟ مریم قجر برات تشویقی مينويسه؟؟ آخه مزدور آلبانی نشين کشور ایران با این مساحت و هشتاد میلیون نفر جمعييت و این سطح از تهدیدات و خود فروخته هایی انگل مثل تو از بودجه نظامی کمتر از شيخکهاي جنوب خلیج فارس که در حد کوچکترین استان ما هم نیستند کمتره. بعد تو آدم دوزاری از،قمت مرغ می پرسی اينجا؟؟ شما ها چون نه وطن دارید واداشت نه اقتدار و نه ناموس فقط،شکم براتون مهم هست. که البته برای همین شکم خودفروشی،میکنید و فکر میکنید همه مثل خودتون هستند. قیمت مرغ اون روزی مشخص شد که یک عده ساده لوح برای حراج شدن حقشون تو خیابان رقصیدن و به عشق برجام جفتک انداختن. حالا برو از همونا قیمت مرغ رو باز خواست کن. شما در این چند سال مگه با کنسرت و ربنا و برجام شکمتون رو سیر نمی کردید.الانم با همون شکمت رو پر مرغ بکن.
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    ماشاءلله الله اکبر درود برشرفتان سپاه وارتش ایلام ایران .. وتمامی نیروهای مسلح تحت فرمان امام خامنهی .. فرمانده کل قوای اسلامی درجهان ..تحت تسلط اویت با قائم آل محمد مهدی منتظر ع امام زمان ع ولایت مطلق شیعه بیت علی ع .. ملت امام حسین ع بیرق ابلفضل عباس ع را برافراشته میداریم .. درود برشرفتان اینشالله همه دنیا ب زیر پرچم عدالت اسلامی ایران وفرماندهی ولایت امر مسلمین جهان امام خامنهی قرار میگیرد بزودی آمین یارب
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 1
    تنها دشمن مردم ایران جهل و خرافات و عرب پرستی و نادانی خود مردم ماست
    • افشین IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      1 0
      آره فقط،تو خوبی. بقیه همه در جهل هستند و توهم دشمن دارن. دو قرن هستکه این کشور رو تکه تکه کردن و زیر سلطه گرفتند. بیش از شصت سال پیش برای ملی کردن نفت کودتا کردند و دولت قانونی رو سرنگون. بیش از چهل ساله به جرم انقلاب و استقلال بلائی نیست که از جنگ تا انواع تحریمها و اعمال تروریستی رو سر این ملت و کشور آوردند و بعد مردم جاهل و نادان هستند و تو عاقلي؟؟ نژاد پرست هم که تشریف دارید . اینهمه خود برتر بینی و نژاد برتر بینی رو در کدوم دانشگاه بهت یاد دادن؟؟ واقعا امثال تو باید از خودشون خجالت بکشن با اینهمه خودخواهی و البته بی عقلی و بی غیرتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس