عراق| معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در برخی مناطق تظاهرات کردند+فیلم

اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، اعتراضات احزاب و جریان‌های سیاسی و ائتلاف‌های مهمیو حتی اتحادیه میهنی کردستان عراق را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، اعلام نتایج  اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، اعتراضات احزاب و جریان‌های سیاسی و ائتلاف‌های مهمی همچون ائتلاف الفتح، دولت قانون، حزب اسلامی عراق از احزاب اهل سنت و حتی اتحادیه میهنی کردستان عراق را به دنبال داشته است. معترضان از بروز تقلب گسترده در انتخابات ۱۰ اکتبر سخن می‌گویند، در حالی که کمیسیاریای عالی انتخابات از عملکرد خود دفاع کرده است.

در همین زمینه، ویدئوهای مختلفی از تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات در مناطق مختلف عراق در فضای مجازی عراق منتشر شده است که همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، مردم در منطقه الخالص استان دیالی در اعتراض به نتایج انتخابات تظاهرات کردند. همچنین معترضان به نتایج انتخابات مسیر کرکوک به بغداد را بستند. ویدئویی نیز از تظاهرات طرفداران حشد شعبی در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر منتشر شده است.

 احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری در سخنانی گفت: نتایج اعلام شده از سوی کمیساریا متفاوت با آن چیزی است که نزد نامزدها وجود دارد. به همین دلیل ما این نتایج را نپذیرفته و امروز با اسناد و مدارکی که در اختیار داریم به آن اعتراض خواهیم کرد.

 حزب اسلامی عراق از جمله احزاب وابسته به اقلیت اهل سنت ضمن اعلام مخالفت خود با نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی، بر تقلب در انتخابات تاکید کرده و تایید این انتخابات را اشتباه توصیف کرد.

واحد اطلاع رسانی حشد شعبی هم از اعتراض اتحادیه میهنی کردستان عراق به نتایج انتخابات خبر داد.

بر اساس این گزارش، تحادیه میهنی کردستان به نتایج انتخابات در اربیل و دهوک اعتراض خواهد کرد.

اتحادیه میهنی گفته است که حزب دموکرات، صندوق های رای را به مدت دو ساعت از مراکز رای گیری خارج کرده است.

این در حالی است که کمسیاریای عالی انتخابات در واکنش به این اعتراضات و تظاهرات علیه نتایج انتخابات اعلام کرده است که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری سیستم های پیشرفته ای و نسبت به هر گونه تخلف احتمالی حساسیت بالایی داشته است. به همین دلیل امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 1
    ای بابا.. ظاهرا عراق هیچ وقت رنگ آرامش به خودش نخواهد گرفت... مردم عراق باید با هم متحد بشوند همین طور مردم افغانستان و فکر آبادانی کشورشون باشند و دست استعمار و آمریکا رو از کشورشون کوتاه کنند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    مشرق جان، سال 1388 هم معترضان به انتخابات راهپیمایی کردند. شکست خوردگان باید اخلاق شکست را داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس