عراق| موضع‌گیری اتحادیه میهنی کردستان علیه تجاوزات ترکیه / درخواست برای تحقیق درباره قاچاق نفت به تل‌آویو

اتحادیه میهنی کردستان با محکوم کردن تجاوزات مستمر ترکیه به خاک کشور عراق خواستار مقابله قاطع با آن شد.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، اتحادیه میهنی کردستان با بیان اینکه اقدامات خصمانه ترکیه به باری روی دوش کشورهای منطقه و جامعه جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد که ترکیه در راستای تفکرات خصمانه، طمع و برنامه‌های بی‌شرمانه خود خاک عراق را مورد هدف قرار می‌دهد.

اتحادیه میهنی کردستان افزود که ما به نوبه خود تجاوزات ادامه‌دار ترکیه به حاکمیت زمینی و هوایی عراق را به شدت محکوم می‌کنیم.

درخواست برای انجام تحقیق درباره قاچاق مستمر نفت عراق به تل‌آویو

از سوی دیگر عثمان حسن پاشا، سیاستمدار مستقل کُرد از بغداد خواست تا تحقیقاتی را درباره پرونده  قاچاق نفت از اقلیم کردستان عراق به تل آویو آغاز کند.

وی افزود: قاچاق نفت از کردستان به تل آویو تحت نظارت احزاب قدرت در اربیل دیگر مخفی نیست و  سه فروند نفتکش در این راستا در بنادر ترکیه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به حمایت های ترکیه در این زمینه و در ازای دریافت تخفیم های مالی کلان، تاکید کرد: براساس اطلاعات موجود در هفته ۴۰ تا ۸۰ هزار بشکه به بنادر فلسطین اشغالی می رسد.

پاشا افزود: قاچاق نفت که روزانه میلیون‌ها دلار به خزانه احزاب صاحب قدرت در اربیل سرازیر می‌ کند، بر زندگی میلیون‌ها کرد تاثیر گذاشته است؛ کسانی که با بحران جدی سوخت روبرو هستند.

وی گفت کردستان در آستانه یک انقلاب از سوی مردم خشمگین و علیه احزاب حاکم است که با قاچاق منابع، مردم را با فقر و گرانی روبرو کرده‌اند.

ورود دبیرکل اوپک به عراق

خبر دیگر اینکه محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز جمعه وارد بغداد شد.

دبیر کل اوپک برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ اوپک که قرار است یکشنبه در بغداد با حضور وزیر نفت عراق برگزار شود، وارد بغداد شد.

این مراسم به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس سازمان اوپک در بغداد، برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 2
    فصل مغول کشونه ------- #آذری آریایی است آریایی زردپوست نیست
    • US ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      2 1
      کولی هندو لال شو از شما نیستیم !!ولی شاید شما ها با ما نسبتی داشته باشید آخه پدرانمان ۱۱۵۰سال بر این خاک و کل خاورمیانه حکومت کردند ی تست dnaبده ضرر نمیکنی!!!
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      چه عجیب
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 1
    فصل مغول کشونه ______ #آذری آریایی و‌کاملا همشکل اینالیایی و اسپانیایی هاست. _ آذری هیچ ربطی به ازبک و قرقیز نداره
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    جلال طالبانی روحت شاد
  • محمد از تهران IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 2
    آریایی یک توهمات بیش نيست..درزمان رضاخان پالان جهت اهداف سیاسی و فاشیستی بکار رفت...آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست متاسفانه ملت ناآگاه اسير تفکرات فاشیستی این آقایون می شوند......قبل از پهلوی ها اصلا مفهوم..آریایی نبود ...کاملآ آریایی بک‌مفهوم نامشروع هست .....درضمن در ایران نژاد خالص نيست. چون بيشتر حکومت ها غیر فارس بودند ....تقربیا ۹۰درصد ملت ایران سفید پوست نیستند ....سبزه تمایل به رنگین پوست هستند ......چند درصد مردم شیراز..کرمان .بندر عباس..سفید پوست هستند .قیافه شون هم شبیه اعراب .هندی هستند ............جنس موتوری نگیر توهمات داره.....
    • FR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 2
      نهضت بزرگ بازگشت به زبان اجدادی در بین آذری ها شروع شده است. ما آذری ها زبان بیگانه زردپوستی ترکی را کنار میگذاریم وزبان پهلوی و‌فارسی را برمیگردانیم. #آذری آریایی است.
    • FR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 1
      متاسفانه عثمان یکم موسس عثمانی به وطنش ایران سلجوقی‌خیانت کرد ولی به زودی‌ ترکیه به ایران بازمیگردد
  • GB ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 1
    افعانی ها ادعا دارند اصیل ترین آریایی هستند ببین چه خبره .... داداش یادت نرفته فیلم ۳۰۰ ..برو دوباره نگاه کن ....مردمان زنگبار اصالتی شیرازی دارند ...سرچ کن متوجه توهمات وتحریف و جعل تاریخ میشی .....ترک ها وارث سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها مختلف بوده و خواهند بود .....تنها امید افعانی ها پارس کردن هست به حسابتون نیاریم.....پارس کن تا جونت دربیاد .....
    • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 1
      فیلم ۳۰۰ جنگ رسانه ای بین آریایی‌ها یعنی ایران و‌اروپا بود به نژادهای مادون ربطی نداره. #آذری آریایی است.
    • DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 2
      فیلم ۳۰۰ جنگ رسانه ای بین آریایی‌ها یعنی ایران و‌اروپا بود به نژادهای مادون ربطی نداره. #آذری آریایی است.
    • احمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 3
      هنوز در حال زوزه کشیدن برای اربابتی ؟؟؟؟؟ ترکها به چند خصلت مشهورند =۱وحشی گری و کشتار ۲ ادعا و توهم ۳ خرافات
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 1
      تو آینه نیکا کن ببین افغانهای چشم بادامی و مغولی صورت به شما ترکان مغول و تاتار و اوزبک بیشتر شبیه هستند یا ما ایرانیان آریایی
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 1
      چطور پشتونهای پاکستانی تبار طالبانی و تورکها که هردو ضد فارس و آریانا هستند. متفق‌القول تا اسم آریایی میاد سنگ بر سر میشن ؟؟ فعلا که شما. پانتورکعا از طریق. پاکستان و قطر با افغانهای ضد فارس و آریانا ( پشتون و اوزبک و تاتار ) بسته آید افغانها اتفاقا همه ضد آریایی هستند بجز قسمت کوچکی از آن بلخ و هرات که اتفاقا با فرهنگ ترین ملت. افغانستان را شامل میشود ... کوتاه سخن اینکه افغانها اکثر ضد فارس و آریانا هستند و مانند تو بوزگورداخ مغول زاده دشمن و خاعن بالفطره ملت نجیب آریایی و فارس هستند عزیزم خودتو با خزولات جر نده..
  • FR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 2
    نهضت بزرگ بازگشت به زبان اجدادی در بین آذری ها شروع شده است. ما آذری ها زبان بیگانه زردپوستی ترکی را کنار میگذاریم وزبان پهلوی و‌فارسی را برمیگردانیم. #آذری آریایی است.
  • ناهید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    این قاچاقچی و تروریست رو باید ریشه شو کند. آفرین به رییس جمهورمان اردوغان
  • آی تورک IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    فارسی را در دنیا به عنوان گویش میشناسن. باور نداری بزن تو خبرگزاری های خود فارسها ببین. تو یونسکو به عنوان زبان قبول نکردند چند سال پیش، برعکس تورکی. فارسی همه می دانیم که نصف بیشترش عربیه و تعداد قابل توجهی از کلماتش هم تورکی. کلماتی که با ق شروع میشن همشون یا تورکی اند یا عربی. برید لغت نامه خود فارسها رو ببینید. توپ تپل تپق قاچاق اتاق بشکه چکمه سورتمه قشون قاشق قورباغه چاقو کمک دشمن اجاق قالی قابلمه قند قیچی قالپاق ناز یار تپه دره و .... باور ندارید برید لغت نامه های مرجع خودتان را نگاه کنید. یاشاسین تورک دیلی
  • سلجوق IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    افغانی ها یه جا نمیشینن
  • صمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    افغانی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس