کد خبر 1284460
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
مصرف آب نمایه آب آشامیدنی نمایه

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران گفت: سال گذشته با کاهش ۳۷ درصدی نزولات جوی مواجه بودیم ولی با تمهیدات پیش‌بینی شده مشکلی در تأمین آب نداشتیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران در حاشیه صحن شورای شهر در مورد وضعیت آب تهران اظهار داشت: سال آبی گذشته در تهران و کشور بسیار سخت بوده و در ۵۰ سال اخیر سال آبی این چنینی را تجربه نکرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

عودت تعدادی از لوایح شورای قبل به شهرداری

وی با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی نزولات جوی در سال آبی گذشته گفت: این میزان معادل با ۳۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب سدها است.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت تهران از بهمن سال گذشته کمیته تنش آب در شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو تشکیل شد، گفت: تمهیدات لازم را برای تأمین آب تهران انجام دادیم .

بختیاری گفت:‌امسال علیرغم شیوع کرونا و افزایش ۳ درجه‌ای میانگین دمای هوا نه تنها افزایش مصرف آب نداشتیم بلکه ۰.۳ درصد هم کاهش مصرف آب گزارش شد.

وی اعلام کرد:‌امسال در شهر تهران حتی یک ساعت قطعی ناشی از نبود آب نداشتیم و همکاری خوبی بین مردم، وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران تصریح کرد: مردم برای تأمین آب خیالشان راحت باشد ما هم سناریوها را برای تأمین آب برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی از شهروندان خواهش می‌کنیم در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

وی ادامه  داد: ۱۰ درصد کاهش مصرف یعنی ۳۰ مترمکعب آب و معادل تأمین آب برای ۱.۵ میلیون نفر است.

بختیاری درباره کیفیت آب تهران گفت: به گواه همه دستگاه‌های ناظر اعم از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست کیفیت آب تهران بسیار بالا است و هیچ نقطه‌ای در تهران وجود ندارد که آب آن آلوده باشد.وضعیت سلامت آب کاملا مطمئن است و این در حالی بوده بسیاری از شهرهای دنیا از جمله پاریس در شرایط کرونا پساب کرونا وارد آب آنها شد و ما در این زمینه کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران اعلام کرد: ۰.۸ میلی‌گرم کلر در هر لیتر آب شرب تهران استفاده می‌شود که بالاترین میزان استانداردها در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شما در صحن امروز شورا به یکی از اعضا گفتید اگر جمعیت تهران افزایش یابد نمی‌توانید آب مورد نیاز آنها را تأمین کنید گفت:‌به هر حال تهران یک حدی از جمعیت را می‌تواند داشته باشد ما برای پوشش سالانه افزایش ۲.۵ میلیون جمعیت پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم ولی اگر افزایش جمعیت بیش از این میزان باشد باید در سطح کلان برنامه‌ریزی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    خدایا خودت در این آسیب به ما کمک کن غفلت جندین ساله مسئولین در ایران این مصیبت رو ساخته
  • احمد IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    چند نکته در صرفه جویی آب موثر خواهد بود: 1ـ در هر سازمان و اداره دولتی خصوصاً مدارس حداقل یک شیر خراب وجود دارد که با تعویض یک واشر قابل حل است. 2ـ در پارک ها به دلیل اینکه شیرهای فلزی مورد سرقت قرار می گیرد لذا شهرداری آنها را با شیرهای غیر فلزی تعویض نموده و با توجه به اینکه تعداد استفاده از شیر پارک بسیار زیاد است لذا بسرعت خراب شده و تا زمان تعمیر آن باعث هدر رفتن آب می شود. 3ـ در ساختمان هایی که سرایدار دارند، سرایدارها بجای جاروب نمودن حیاط و محیط های پیرامونی ساختمان از آب شرب استفاده می کنند. 4ـ درختان موجود در جلوی ساختمان ها توسط شهرداری آبدهی می شود اما به دلیل اینکه با شلینگ های با قطر زیاد آبدهی می شود لذا خاک موجود در پای درختان به بیرون ریخته و باعث گل و لای در محوطه می شود و سرایدار ها مجبورند با آب شهری اقدام به تمیز نمودن نمایند که باعث افزایش مصرف آب می شود. 5ـ هر جا که لوله آب ترکیده می شود به 122 اطلاع داده می شود اما متاسفانه قریب به 80 درصد موارد مامورین سازمان آب با تاخیر حضور پیدا می کنند و باعث هدر رفتن آب می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس