اژه ای نمایه

رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه سخت‌ترین منتقدان قوه قضاییه هم عملکرد رئیس جدید دستگاه قضا را ستوده‌اند گفت: حتی در بین زندانیان و خانواده آنها هم اعتماد به قوه قضاییه بیش از پیش شود.

به گزارش مشرق، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تابو شکنی به نفع مردم در دستگاه قضا

- اگر بخواهم یک عنوان کلی برای اقدامات ۱۰۰ روز گذشته آقای اژه‌ای ذکر کنم، به نظرم می‌تواند «ورود به جزئیات در عین مدیریت کلان» محور آن باشد.

- این خصیصه نتایجی را درپی داشته است: تابوشکنی به نفع مردم، تحول به همراه تعالی، خروج دستگاه قضا از مواضع انفعالی در کنار رویکردهای فعالانه و مساله‌محور و در نهایت هم افزایش امید.

- آنچه منجر به این اقدامات مثمر شده‌است، پشتوانه چند ساله کار قضایی آقای اژه‌ای است که باعث شده‌است ایشان بر نقاط ضعف و گره‌های قوه قضاییه اشراف کامل داشته‌باشند. دلسوزی آقای اژه‌ای هم چاشنی همه اینهاست. خروجی این مجموعه این است که به تعبیر برخی از کارشناسان، آقای اژه‌ای فراتر از انتظارها ظاهر شده‌است.

اژه‌ای روزی حداقل ۱۰ پیام مردمی را شخصا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند

- در خبرها هم آمده‌بود که رئیس قوه قضاییه از کوچک‌ترین زمان‌های دست داده شده هم برای رتق و فتق امور مردم بهره‌برداری می‌کند و در این مسیر خودش را پایبند روندهای مرسوم اداری که دست و پاگیر هم هستند نمی‌داند. نمونه‌ای از این اقدامات پاسخ رئیس دستگاه قضا به پیام‌های قضایی یک خانواده و رفع مشکل آنها بود.

- آقای اژه‌ای حتی تا این حد فراتر از روندهای دست و پاگیر مرسوم عمل می‌کند که به گفته خودشان روزی حداقل ۱۰ پیام مردمی را شخصا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

سخت‌ترین منتقدان هم عملکرد اژه‌ای را ستوده‌اند

- اگر می‌خواهید واقعیت اعتماد عمومی به دستگاه قضا را بسنجید باید این موضوع را از کسانی بپرسید که به لحاظ سیاسی با رویکردهای قوه قضاییه همسو به حساب نمی‌آیند یا کسانی که مسؤولیتی در قوه قضاییه ندارند.

- من در یکی‌دوماه گذشته این موضوع را رصد کردم. سخت‌ترین منتقدان قوه قضاییه هم عملکرد رئیس جدید دستگاه قضا را ستوده‌اند.

- یکی از تیترها در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب که به نقل از یکی از وکلای اصلاح‌طلب هم بود این‌گونه بود: «رویه رئیس قوه قضاییه در طول این ۱۰۰روز منطقی و عاقلانه بوده‌است». یا این که یکی دیگر از منتقدان همیشگی رویه‌های قضایی تصریح کرده‌بود «رئیس قوه قضاییه در ۱۰۰روز نخست به اندازه ۱۰سال روسای پیشین کار کرده‌است» و همین عنوان هم تیتر صفحه اول یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکشنبه شده‌بود.

افزایش اعتماد به قوه قضاییه در بین زندانیان و خانواده آن‌ها 

- بارها از مشکلات زندانیان مباحثی از سوی منتقدان، زندانیان و خانواده زندانیان مطرح شده‌است اما این که شخص اول دستگاه قضا خودش به میان زندانیان برود و رو در رو با زندانیان به گفت‌وگو بنشیند کمتر و شاید در این حد اصلا در تاریخ قوه قضاییه سابقه نداشته‌است.

- عفوهای بی‌سابقه، اعزام هیات‌های چند ده نفره به زندان به منظور بررسی چندباره پرونده‌ها و اعطای آزادی یا مرخصی منتج به آزادی از دیگر اقدامات اعتمادساز آقای اژه‌ای است که باعث شده حتی در بین زندانیان و خانواده آنها هم اعتماد به قوه قضاییه بیش از پیش شود.

لزوم همکاری درون‌بخشی و همراهی فرابخشی در دستگاه قضا برای استقرار عدالت 

- همه این اقدامات تحولی که در مسیر عدالتخواهی است برای به سرانجام رسیدن نیازمند همکاری سایر بخش‌های قوه قضاییه و حتی همراهی سایر نهادهاست.

- با همه محدودیت‌های موجود من فکر می‌کنم که اگر همکاری درون‌بخشی و همراهی فرابخشی در قوه قضاییه شکل بگیرد و با هم‌افزایی به کمک «تحول و تعالی» بیاید، مردم طعم شیرین استقرار عدالت را خواهند چشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    آقای اژه ای صدای قاطعیت ورعب ازقضاییه علیه رانت خواران وخیانتکاران به مملکت نمی‌شنویم . افتادی دنبال آزادی زندانی و رفع خروجی ازمجرمین و شنیدن درد دل زندانی ها و..... چرا اقدامات رعب آورقضاییه علیه خیانتکاران دیده وشنیده نمیشه؟؟ زمان رئیسی همه دزدها ترس داشتند والان صدای معکوس میشنویم
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 0
    قوه قضاییه باید : حسن روحانی را فوری محاکمه بکند .
    • حسن روحانی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      وجود میخواد کسی منو محاکمه کنه!
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    وقتی نامردان به ملت امثال روحانی ظریف آخوندی نعمت زاده ابتکار خاندان دزدها رف.... عراقچی در برابر ملت پاسخگو کردید آنوقت قوه قضائی هستید،
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    عملکرد اژه ای زمانی نمود پیدا می‌کند که روحانی ودارودسته اش را بازخواست کند این خواست عموم مردم است.
  • محمدایوب IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    جناب اژه ای با یک نظرسنجی می توانید. به خواسته عموم مردم که بازخواست روحانی است آگاه گردید. آنگاه مدعی العموم پدری که دخترش اموال مردم را دزدیده. گفته آنها که بازخواست روحانی را عنوان میکنند اجنبی هستند از جانب مردم شکایت مطرح کند
  • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    مارا باسند سازی در ثبت اسناد قم از خانه ای که خریده بودیم و۱۶سال سکونت داشتیم آواره کرده اند آن هم وسط قم آن چه به جایی نمیرسد فریاد است
  • حسین IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    بعضی از قضات گاهی پیر و جوان نمی‌کنند و درهنگام قضاوت با لحن بد وتحقییر کننده با مردم رفتار میکنند
  • محمد IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    با سلام بیشتر فعالیت قوه قضائیه شومن هستش و باید زیر ساختی و با تدوین دستورالعمل و اصلاح قوانین بازدارندگی در انجام جرائم ایجاد نماید سر زدن به زندانیان و پیگیری کارهای متهمین نمی توانند نظر مردم را ما رو مثبت نماید در حال حاضر بنده اگر برایم مشکل قضایی پیش بیاد حاضرم گذشت کنم ولی در دادسرا گرفتار نشوم ، چند تا پرونده که بنده خودم اطلاع داشتم هیچکدام به سرانجام نرسید و امیدی به قوه قضائیه ندارم
  • ناشناس IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    آقا پرونده صدرا نفت پارسیان اصفهان برسید 6سال تو دادگاه هست مردیم نابود شدن تمام زندگی مردم سوخت
  • DE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    کدام منتقدان اژه ای را ستوده اند ؟؟؟
  • قره باغی DE ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    استناد به دم روباه برای تأییدش!
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    چرا حسن روحانی را بازخواست نمی کنید ؟ از چی می ترسید ؟؟؟
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    چرا حسن روحانی را بازخواست نمی کنید ؟ این خواست کل مردم است .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    خواست ملت فقط محاکمه حسن روحانی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس