زمینه تحقق «انتقام سخت» با بیرون راندن آمریکا فراهم است

معاون دبیرکل حزب وحدت المسلمین پاکستان می‌گوید:انتقام سخت از آمریکا که در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح شد با شکست سنگین و بیرون راندن آمریکا از این منطقه محقق می‌شود که مقدمات آن اکنون اجرا شده است.

به گزارش مشرق، سید ناصر عباس شیرازی معاون دبیرکل حزب وحدت المسلمین پاکستان عنوان کرد: اکنون فرصتی برای کشورهای منطقه خاورمیانه و شبه قاره هند برای پایان بخشی به سلطه نظامی و اقتصادی آمریکا است که این امر با هماهنگی و اتحاد کشورها محقق خواهد شد.

سید ناصر عباس شیرازی معاون دبیر کل حزب وحدت المسلمین پاکستان در هفتمین پیش نشست دومین همایش بین‌المللی افول آمریکا، جهان پساآمریکا به بررسی محورهای افول این کشور در منطقه شبه قاره هند پرداخت.

وی با بیان این‌که موضوع افول آمریکا یکی از محورهای مهم جهان امروز است و لازم است که دقیقا در همین برهه زمانی به بررسی این موضوع بپردازیم، عنوان کرد: وقتی که آمریکا به عنوان یک هژمون مطرح شد می خواست یک دستورالعمل جهانی را برای سایر کشورها تعریف کند. کاپیتالیزم اقتصادی مهم ترین گام ایالات متحده بود تا جهان را ذیل یک دستورالعمل اقتصادی مدیریت کند.

معاون دبیر کل حزب وحدت المسلمین پاکستان ادامه داد: همچنین یک قانون آمریکایی برای دیگر عرصه ها از سیاسی، نظامی و فناوری باید مبتنی بر خواست ایالات متحده باشد و باید آمریکا تصمیم بگیرد که کشوری یک تجهیز، دانش یا فناوری را داشته باشد یا خیر.

شیرازی، با بیان این‌که حضور پررنگ چین در منطقه، به عنوان تهدیدی جدی برای آمریکا، نشان می دهد یک قدرت منطقه ای ایجاد شده است، ادامه داد: اکنون کشورهای پاکستان، هند، سوریه، ایران و سایر کشورها با استقبال از پروژه راه ابریشم، به چالشی جدی برای حضور آمریکا تبدیل شده اند. انتقام سخت از آمریکا که در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح شد، با شکست سنگین و بیرون راندن آمریکا از این منطقه محقق می‌شود که مقدمات آن اکنون اجرا شده است.

آمریکا و چالش الگوهای پیشرفت

شیرازی با اشاره به این‌که آمریکا تلاش می‌کند از طریق رژیم صهونیستی در منطقه برتری نظامی داشته باشد، افزود: اگر ضربه ای به اسرائیل در منطقه وارد می شود حتما آسیب آن به آمریکا نیز می‌رسد. علاوه بر سلطه نظامی می‌کوشد منطقه خاورمیانه را به لحاظ اقتصادی و فرهنگی کنترل کند.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معادلات برتری‌جویانه آمریکا در منطقه را بر هم زد، اظهار کرد: ایران به عنوان الگویی معرفی شد که نه صرفاً در حوزه‌های نظامی، بلکه در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز قابلیت پیشرفت دارد و این پیام جدی به خارج از مرزهای ایران سرایت کرد. آمریکا نیز خطری جدی احساس می‌کند که سایر کشورها علیرغم قرار نگرفتن زیر سلطه ایالات متحده، در حال پیشرفت هستند.

آمریکا و نبود ایدئولوژی

شیرازی، خلأ ایدئولوژی را یکی از مهم‌ترین چالش های جدی امریکا بود. آمریکا اگرچه می توانست در اقتصاد سیاست و آموزش، منطقه را کنترل کند اما در حوزه ایدئولوژی حرفی برای گفتن نداشت و ایران با توسعه ایدئولوژی دینی قدرت آمریکا را در این حوزه در هم شکست. بر همین اساس برای مقابله با این رویه، آمریکا گروه های تروریستی را در منطقه ایجاد و حمایت کرد. تلاش این گروه ها این بود که این ایدئولوژی دینی صحیح را زیر سوال ببرند و زمینه را برای تجزیه، جنگ‌های داخلی و ناامنی منطقه‌ای فراهم کند.

 به گفته این پژوهشگر حوزه بین‌الملل، آمریکا اکنون با چالشی جدی برای حفظ هیمنه خود نه تنها در منطقه بلکه در جامعه جهانی است و حتی اتحادیه اروپا نیز به مرور با افول آمریکا نسبت به سایر کشورها همچون چین در حال روی‌گردان شدن است.

حضور رقبای منطقه‌ای و جهانی

شیرازی، افول اقتصادی و ظهور رقبای قدرتمند تجاری را یکی دیگر از زمینه‌های کاهش نفوذ ایالات متحده در منطقه شبه قاره هند دانست و افزود: کشورهای منطقه‌ای می‌توانند با تقویت همکاری‌ها و هماهنگی بیش‌تر، راه را بر حضور اقتصادی آمریکا سد کنند؛ چین به عنوان می‌تواند با توسعه راه ابریشم جایگزین جدی برای آمریکا در منطقه خاورمیانه شده که این امر به تدبیر، هماهنگی و ایجاد یک اتحادیه، نیاز دارد.

به گفته معاون دبیر کل حزب وحدت المسلمین پاکستان، با افول دلار ارزهای جایگزین و مبادله‌های کالایی که در میان کشورها در جریان است و مبادلات تجاری و اقتصادی با واحد پولی منطقه ای قابل اجرا خواهد بود و می توانند با ایجاد اتحادیه‌ای، یک واحد پولی واحد را تعریف کنند. همچنین با استفاده از ارزهای دیجیتال نیز می توان این هماهنگی و همکاری اقتصادی را توسعه بخشید.

گفتنی است، دومین همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ جهان پساآمریکا به همت دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و با همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی در تاریخ ۱۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به تارنمای همایش به نشانی www.usdecline.ir  و صفحات مجازی دبیرخانه همایش در رسانه‌های اجتماعی به آدرس usdecline@ مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    بدون شک فتح ونصرت وعاقبت از آن مومنین است وروند واراده الله تعالی نصرت مقاومت مسلمین است . از طرفی باید به حال این امت گریه کرد ، نژادپرستی ، لیبرال مسلمان ، و دهها پرچم باطل باعث شدند مسلمین ازهم متنفر باشند واین خواسته کیست ,,؟ بیایید هرکسی حتی یکنفره در جهان اسلام اتحاد را فریاد بزنیم . بیایید مثلاً ایده اتحاد را به نظرسنجی بگذاریم تا معلوم شود این امت چه میخواهد ؟ اگر الان رسول الله ص بین مابود به ما چه می‌گفت ؟ آیا این وجود مقدس و ختم رسل ص راضی است مصری از اتیوپی ، و این همه تفرقه بین ماباشد ؟ بیایید جنبش اتحاد بانماد پیراهن سفید یاسبز را رقم بزنیم تا در عالم با این نماد بفهمند ما طرفدار اتحاد هستیم . ما در آخرالزمان هستیم اما. هیچ نمادی برای منتظران ظهور نداریم . بخدا قسم پارسال در یک رویا شبانگاه رسولخدا ص مرا فرستاد تا ببینم مسلمین درچه حالی هستند ؟ چادرهایی خالی دیدم ، ودرآنسوتر مردمی که همه غافل از پیامبرخود درغفلتی عظیم و باور نکردنی بودند ! برگشتم گفتم همه در خواب غفلت وبیخیال مشغول زندگی خودشان هستند ( مفهوم ) آن وجود مقدس یا شخص بزرگ دیگری که همراهشان بودند یا فرمودند یا به من القا کردند که اگر در هر کشوری فقط یکنفر برای اتحاد قیام کنند ( اصرارکنند ، جدی باشند ، حتی اگرصدمه ببینند یاکشته شوند ،) کافی است ! افسوس و غم حبیب الله روحی فداه را آنقدر دردناک بود هرگز فراموش نمیکنم .. ای مسلمین ای شیعه وسنی شما یک امت هستید ازخواب غفلت بیدار شوید در این حال غم انگیز خارج شوید ...خطاب من مردم همه کشورها هستند چراکه اگر آنها اتحاد بخواهند هیچ حاکمی نمی تواند نه بگوید ‌. این ماهستیم فراعنه را فراعنه میکنیم این ماهستیم که میتوانیم دور پرچم اتحاد جمع شویم و اسلام و رسول الله ص را قدرت ببخشیم ‌. این ماهستیم روز قیامت باید جوابگو باشیم که مثلاً چرا حول سیسی یا روسای امارات و قطر و پاکستان و ترکیه وجمهوری آذربایجان ایستادیم . آیا قدرت خودرا در اختیار آمریکا و دولت جعلی اسراییل میگذاریم ؟ مجرم اصلی ماهستیم ما بن سلمان را قاتل یمن میکنیم ما عامل اسارت فلسطین بعداز هفتاد سال هستیم ‌. ای تریبون داران ای هنرمندان ای مردم مسلمان رضایت الله ورسول الله مهم است یا کدخدایان بی‌خدا ؟! گرسنه اید ،،،،،؟ ضعیف ؟ بیچاره ؟ همه اینها حاصل رهاکردن خدا ورسولخداست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس