ناو هواپیمابر اتمی آمریکا به اقیانوس هند اعزام شد

ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا با عنوان ناو «کارل وینسون» برای مشارکت در یک رزمایش چهارجانبه به اقیانوس هند اعزام شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فایننشال اکسپرس، ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا با عنوان ناو «کارل وینسون» برای مشارکت در یک رزمایش چهارجانبه به اقیانوس هند اعزام شده است.

گفته شده این ناو هواپیمابر آمریکا جهت شرکت در رزمایش «مالابار» که با حضور واشنگتن در کنار کشورهای هند، ژاپن، استرالیا برگزار می‌شود وارد اقیانوس هند خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

استقرار جنگنده‌های آمریکایی در یونان همزمان با تشدید تنش آنکارا با آتن

رزمایش یادشده قرار است در خلیج بنگال و در چند مرحله از جمله نبرد فرضی ناوهای حاضر با همدیگر و در مشارکت با جنگنده‌های هندی برگزار شود.

این رزمایش بخشی از تلاش‌های مربوط به برقراری تعادل در مقابل قدرت نظامی و اقتصادی چین در منطقه قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بی‌توجهی ناو گروه نیروی دریایی انگلیس به هشدارها و نقض حریم دریایی چین

چین با توسعه توان نظامی اش به ویژه در عرصه نیروی دریایی، اکنون برای به چالش کشیدن آمریکا در اقیانوس هند آماده است. در آوریل ۲۰۱۸، در شصت و نهمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین، نخستین ناوهواپیمابر تولید داخل این کشور از شهر بندری دالیان در دریای بوهای حرکت کرد. همان ایام که یک وبگاه نظامی چین با اشاره به سه کشور آمریکا، ژاپن و هند به عنوان سه رقیب اصلی اش نوشته بود: نخستین ناوهواپیمابر ساخت داخل چین کمی حرکت کرد و آمریکا، ژاپن و هند از ناراحتی درهم فرو رفتند.

سال گذشته نیروی دریایی چین با ناوهای جنگی و زیردریایی‌های بیشتر از آمریکا به بزرگ‌ترین نیروی دریایی دنیا تبدیل شد و اکنون به ساخت کشتی‌های جدید با سرعت بسیار بالا ادامه می‌دهد. هرچند ناوگان آمریکایی همچنان برتری خود را حفظ کرده اما سرعت توسعه آن کندتر از چین است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    بدون شک آمریکا دنبال جنگ باچین هست چون چین در همه زمینه ها دارد آمریکا روپشت سر میگذارد و آمریکا احساس خطرکرده و بی تردید جنگ بین چین و آمریکاحتمی است پس لازمه که چین از تمام ظرفیتهایش جهت ساخت تسلیحات بیشتر و پیشرفته تر استفاده کند مخصوصا با قوی کردنمتحدهای خود آنها رو هم آماده این حمله کنند چو ن این جنگ جنگیه که آمریکا به تنهایی وارد نمیشود و از استرالیا ژاپن و هند و حتی تایوان هم حتما استفاده خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس