
وي افزود: براي مقابله با جنگ نرم بايد محتواي اطلاعات دشمنان را شناسايي کرده و به تناسب اطلاعاتي که عرضه ميشود، دادههاي مناسبي که پاسخگوي آن اطلاعات است عرضه کنيم، البته در اين پاسخگويي بايد مخاطب را به خوبي بشناسيم و به زباني سخن بگوييم که براي مخاطب مفهوم باشد.
آيت الله هادوي تهراني با اشاره به ضرورت شناسايي نقاط ضعف فکري و محتوايي دشمن براي حمله در جنگ نرم گفت: بايد اطلاعات در جنگ نرم به زباني مطرح شود که براي دشمنان قابل فهم باشد.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم تأکيد کرد: به طور قطع در قبال چنين حملهاي آنها نيز عکسالعملي نشان ميدهند که اشراف ما نسبت به اطلاعاتي که از سوي آنها عرضه ميشود امکان مقابله به مثل ما را با آن فراهم ميکند.
وي تصريح کرد: جنگ نرم، جنگ در محدوده ايدهها و عقيدهها و اطلاعات است و نه ميدان نظامي و جنگهاي سياسي است و با توجه به اين ويژگي که جنگ نرم که يک فضاي فکري عقيدتي و فرهنگي است، ابزارهاي آن نيز از همين ويژگي ها برخوردار است و به تناسب اين که دشمن از چه ابزارهايي استفاده ميکند ما هم از ابزارهاي مناسب استفاده کنيم.
دکتر هادوي تهراني همچنين گفت: مسئله مهم در اين رابطه عمق اطلاعات و اشراف ما بر وضعيت فکري و فرهنگي دشمن است. رکن بعدي مسئله عرضه اطلاعات است که به بحث رسانه، ابزارهاي ارتباطي و زباني است که ما براي اين ارتباط استفاده ميکنيم.
وي رسانه را ابزاري توصيف کرد که براي انتقال اطلاعات به کار گرفته ميشود و نقش آنها در جنگ نرم به منزله اسلحه در جنگهاي متعارف است.
آيت الله هادوي تهراني اظهار داشت: اگر رسانه توانايي اين را داشته باشد که نقاط ضعف دشمن را شناسايي کرده، به آن نقاط حمله مناسب کند و امکان نفوذ داشته باشد در مقابله جنگ نرم پيروز شدهايم در غير اين صورت در اين ميدان موفق نخواهيم بود.