اشکالات نحوه محاسبه قبوض برق در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مقرر شد کمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی و شرکت توانیر تشکیل شده و ظرف یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض برق را بررسی کنند.

به گزارش مشرق، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۸ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق برخی از مشترکین بررسی شود.

وی افزود: به دلیل گزارشات و اعتراضات مردم به کمیسیون انرژی درباره افزایش نرخ قبوض برق معاون برق وزیر نیرو و رئیس شرکت توانیر در کمیسیون انرژی حاضر شدند و توضیحاتی درباره نرخ‌گذاری قبوض برق در سال ۱۴۰۰ دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای افزایش عدالت، پرداختی‌ مشترکین پرمصرف باید بیشتر باشد و افرادی که مطابق الگو مصرف می‌کنند بایستی مشمول بخشودگی شوند.

نخعی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تعرفه‌ها و الگوی کم مصرف، متوسط و پرمصرف بازنگری شده و به تأیید شورای انرژی برسد؛ ضمن اینکه مقرر شد کمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی، شرکت توانیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل و ظرف یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه برق را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد پله‌های تعریف شده برای قیمت برق با هدف قانون‌گذار مبنی بر افزایش عدالت در پرداخت‌ها همسویی ندارد که نیازمند بازنگری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    هیچی بهتر از عدالت نیست مقدار معینی از مصزف برق با سوبسید مازاد ان برای پر مصرفهای مسکونی ازاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس