کد خبر 1281936
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
مصرف برق

تاکنون 10 میلیون 622 هزار مشترک در کشور حداقل یک بار در قالب مشترکان کم مصرف از قبض 100 درصد رایگان استفاده کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس مصوبه هیئت وزیران پیرامون رایگان شدن هزینه برق مشترکان کم مصرف در قالب طرح برق امید، آمار عملکرد توانیر در این طرح مشخص شد.

بر این اساس از مجموع 152 میلیون 845 هزار قبض صادر شده توسط شرکت توانیر در 31 استان کشور از تاریخ اجرای مصوبه برق امید در ابتدای آبان ماه سال 1399 لغایت 31 شهریورماه سال 1400 تا کنون 22 میلیون 689 هزار قبض مشترکان کم مصرف مشمول تخفیف 100 درصدی این طرح شده‌است.

*43 میلیون قبض برای مشترکان پرمصرف صادر شد

علاوه بر تعداد قبوض صادر شده مشترکان کم مصرف، 75 میلیون و 189 هزار قبض صادر شده در تاریخ مذکور متعلق به مشترکانی است که مطابق الگوی مصرف از انرژی برق استفاده می‌کنند.

همچنین از تعداد قبض صادر شده، 43 میلیون و 64 هزار قبض نیز متعلق به پرمصرف‌هایی است که مشمول افزایش 10 درصدی تعرفه برق شده‌اند.

به استناد آمار یاد شده تاکنون 10 میلیون 622 هزار مشترک در کشور حداقل یک بار در قالب مشترکان کم مصرف از قبض 100 درصد رایگان استفاده کرده‌اند که از این تعداد، 70 درصد متعلق به مشترکان شهری و 30 درصد نیز مشترکان کم مصرف روستایی هستند.

لازم به ذکر است، تعداد قبوض مصرف صفر در قالب آمار محاسبه شده و با توجه به اینکه واحدهای مسکونی خالی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مشمول استفاده از برق رایگان نیستند، از تخفیف 100 درصدی بهره‌مند نشده‌اند.

 میلیون مشترک طعم برق رایگان را چشیدند

 بر اساس مصوبه برق امید، مشترکان خانگی برق بر اساس مصرف به 3 دسته مشترکان کم مصرف، مشترکان خوش مصرف و مشترکان پر مصرف تقسیم بندی شده که بر این مبنا هزینه برق مشترکان کم مصرف، به صورت رایگان محاسبه شده، مشترکان خوش مصرف تغییر در تعرفه برق خود ندارند و مشرکان پرمصرف از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1400 مشمول 10 درصد افزایش قیمت مازاد بر افزایش قیمت سالانه شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 0
    ما دقیقا اندازه سال گذشته مصرف کردیم قبضمان سه برابر امده است رفتیم اعتراض کردیم فرمودند گران شده است انهم سه برابر حالا یه یخچال داریم ه تلویزیون و نور و سستم گرمایشی کدوم باید کم کنم که رایگان بشم یا برگردم به سال قبل نمدونم رایگان حتما پول امسال از من گرفتن و من شرعا راضی نیستم مصرف دقیقا اندازه سال 99 و قبض سه برابر
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      بنده در نیروگاهم همه هزینه هام و تجهیزاتم ۱۰ برابر شده انتظار دارید براتون مجانی برق تولید کنیم؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    پولشو از ما گرفتید فکر کردید هنر کردید. سال پیش 80 درصد این قیمت رو پرداخت کردیم
  • TH ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    آفرین بر شما . قبض مردم رو گرون کنید و ماینر بزارید توی بوورس تهران با برق مفتی
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    هر دوره به طور متوسط 100 میلیارد تومن پول بی زبان بی دلیل از بی فکری وزارت نیرو دود میشه و هوا میره ، حالا حساب کن خانه های خالی که اطراف ما هم کم نیستند با یک تیر دو نشان میزنند ، هم با روشن گذاشتن چراغهای آپارتمانها از شناسایی توسط امور مالیاتی جلوگیری میکنند و از اون طرف وزارت نیرو با حماقت همون مقدار مصرف را هم می بخشد ، خیلی خنده داره نه !!!!!!
  • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    اون ده میلون خانوار فکنم اکثرشون خونه های خالی هسن وگرنه با الگوی مصرف شما باید دوتا لامپ ال ای دی روشن کنیم سال گذشته قبض تابستونم 150 بود امسال550 شده هرجور راحتید مردم رو بچاپید علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس