تصویب تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولت‌ قبل در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۲۳ آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر شد.

وی با بیان اینکه ۵ نماینده از وزیر نیرو سوال کردند افزود: سوال نخست مربوط به ابراهیم رضایی نماینده دشستسان اقدام وزارت نیرو برای تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب بود که مقرر شد؛ اقدامات عملی وزارتخانه به صورت مکتوب در اختیار نماینده سوال‌کننده قرار گیرد، همچنین در ادامه کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر درخصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سراسر کشور و غفلت وزارت نیرو در این زمینه سوالاتی را مطرح کرد که پس از استماع توضیحات وزیر مقرر شد؛ در جلسه‌ای ویژه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا درباره عدم آغاز عملیات اجرایی سد ماربره استان لرستان سوالاتی را از وزیر نیرو مطرح کرد چرا که مطالعات آن در سال ۸۳ به تمام رسیده لذا مقرر شد؛ وزارت نیرو برای اتمام این سد ردیف ملی بگیرد. سوال بعدی توسط جعفر قادری درباره اینکه چرا تعرفه‌ خرید برق از نیروگاه‌های کارکرده و نو با هم متفاوت است مطرح شد که مقرر شد؛ این موضوع در جلسه دیگری با حضور نماینده سوال‌کننده بررسی شود.

نخعی افزود: آخرین سوال توسط علیزاده نماینده مراغه درخصوص علت تعلل در اجرای احکام قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به وزارت نیرو مطرح کرد، که پس از استماع پاسخ‌های وزیر نیرو مقرر شد؛ معاونت قوانین مجلس موضوعات خاصی که مدنظر را بررسی کند تا اگر ردیفی در لایحه بودجه در  این خصوص وجود دارد به کمیسیون منتقل کند و کمیسیون برابر پاسخ معاونت قوانین اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان طرح تمامی ۵ سوال فوق، نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نیرو مشروط به پیگیری موضوعات مطروحه قانع شدند.

وی مطرح کرد: دستور کار بعدی کمیسیون درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم بود که آقای ورناصری آن را به‌عنوان نماینده ۳۵ نفر از نمایندگان درخواست‌کننده این موضوع را مطرح کرد و پس از رای‌گیری این تحقیق و تفحص به تصویب کمیسیون رسید بنابراین به هیات رئیسه جهت قرار گرفتن در دستور کار صحن ارجاع خواهد شد.      

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: عدم انجام اقدام موثر برای تولید برق، عدم تهیه طرح جامع انرژی، عدم افزایش توان برق تا ۲۵ هزار مگاوات، عدم تشکیل بازار منطقه‌ای برق و... ازجمله دلایل مهم این تحقیق و تفحص عنوان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس