مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برنامه وزیر نیرو برای افزایش ۴۰ هزار مگاواتی تولید برق گفت: ۱۳ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق داریم که با راه‌های مختلف می‌توان آن را جبران کرد.

به گزارش مشرق، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات نشست امروز (شنبه ۲۳ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو حضور داشت و برنامه‌های خود را برای اداره این وزارت نیرو ارائه کرد.

وی افزود: موضوع جلوگیری از خاموشی‌های برق یکی از مواردی بود که وزیر پیشنهادی نیرو به آن پرداخت این در حالی است که خاموشی برق ناشی از ناترازی در تولید و مصرف برق است؛   تقریبا ۱۳ هزار مگاوات ناترازی در تولید و مصرف برق داریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عمده برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در بحث تولید برق این بود که در بخش صنایع پرمصرف مقداری برق توسط خود این واحدها برای مصرف‌شان تولید شود؛ تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از دیگر برنامه‌های ایشان بود که جزئی از پروژه‌های بر زمین مانده است و باید تکمیل شود؛ تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت مصرف سوخت از دیگر برنامه‌های محرابیان بود.

وی گفت: وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد که با این اقدامات می توان تا ۴۰ هزار مگاوات میزان تولید برق را افزایش داد.

نخعی اظهار داشت: در خصوص مدیریت مصرف آب و مدیریت آب‌های مرزی و افزایش راندمان نیروگاه، وزیر پیشنهادی نیرو برنامه‌های خود را ارائه کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    ایشون ظاهرا نمیدونه یک کیلو وات ساعت یعنی چه؟!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    میتوان در پشت بام ساختمان های بسیاری از شرکت ها در جنوب کشور از انرژی خورشیدی استفاده کرد
  • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    خیلی زحمت کشیدند!!!چه پیشنهادی!!!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    ارز مورد نیاز برای احداث نیروگاه برای این 40000 مگاوات در این شرایط حساس و ویژه اقتصادی و تحریم از چه منابعی تامین خواهد شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس