کلانتری‌ها سارقان را آزاد نمی‌کنند

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر وظیفه پلیس نیست گفت : پلیس سارقان را دستگیر می کند اما آزاد کردن آنها بر عهده پلیس نیست که مردم می‌گویند کلانتری آنها را آزاد کرد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در برنامه تلویزیونی شهر امن به موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر پرداخت و اظهار داشت: من از مسئولان ذیربط خواهش می‌کنم به این قضیه کمک بکنند چرا که این قضیه جزو موضوعاتی است که سال‌های سال بر زمین مانده و مردم را در واقع نگران کرده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: در بحث معتادان متجاهر باید عرض کنم که جز وظایف پلیس نبوده و در حیطه وظایف شهرداری و بهزیستی است که باید این افراد را جمع آوری کنند و مردم این موضوع را باید بدانند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: درست است که پلیس آمده و این موضوع را بر عهده گرفته و پلیس باید با متخلف و مجرم قانون شکن حالا در هر سطح و هر قشری که باشد برخورد کند اما بنده چند سال است که این موضوع را از طریق رسانه های مختلف فریاد می زنم که سه چهار هزار نفر معتاد متجاهری که بیماریهای واگیر دار و کبر سن و ثقل سن داشته و حتی ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفرشان زن معتاد متجاهر است که هر دفعه اینها را جمع آوری می کنیم رهایشان می کنند ما چه باید کنیم؟

وی ادامه داد: مکرر گفته ایم که در بحث فرآنید بازپروری یک تغییری ایجاد کنید؛ بالاخره هزینه‌هایی برای آنها صرف می شود؛ فرآیند بازپروری ما دچار مشکل است که باید اصلاح شود؛ آن موقع است که مردم می بینند که شوش و مولوی و دروازه غار را جمع کرده ایم ؛ دو سه سال است که این موضوع را می‌گوییم و نمی خواهیم بگوییم ۱۰۰ در ۱۰۰ جمع آوری شده ولی نسبت به سه سال پیش، بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تا ۹۰ درصد این افراد را دیگر نمی بینیم.

رئیس پلیس پایتخت افزود: متاسفانه برخی از این افراد دارای بیماریهای واگیردار هستند که هیچ مرکزی آنها را نمی پذیرد و یا برخی از آنها افرادی هستند که برای بازپروری سه ماه می روند و دوباره برمی گردند و دوباره داخل خیابانها آنها را می بینیم که مردم آنها را از چشم پلیس می بینند ولی به مردم می گوییم که ما مسئولانه وارد این جریان شده ایم و متاسفانه آن اقداماتی که کار ما را باید کامل کند انجام نمی‌شود.

وی افزود: در قانون وظایف هر دستگاهی در این خصوص کاملا مشخص شده است و برخی ارگان ها البته بهانه هایی چون نداشتن بودجه و ... می آورند ولی ما بدون بهانه و اینکه کسی پولی دهد و یا تامین اعتباری نماید الان هم پای کار هستیم و محکم ایستاده ایم و نه در بحث مبارزه با معتادین متجاهر بلکه در تمام پدیده های ناهنجار اجتماعی پلیس یک رکن و یک پایه است و باید دستگاههای دیگر نیز پای کار بیایند.

سردار رحیمی ادامه داد: در بحثی مانند سرقت هم، سرقت یک مقدماتی دارد که این سرقت روی می دهد و باید دستگاههای مختلف آن را تامین کنند؛ پلیس سارق را دستگیر می کند و آزاد کردن آنها بر عهده پلیس نیست.

سردار رحیمی افزود: مردم می گویند کلانتری آن را آزاد کرد؛ مردم بدانند که این اشتباه است چرا که پلیس نمی تواند آزاد کند و این باید با دستور قضایی باید صورت پذیرد.

وی گفت: بعد از وقوع جرم ما با مجرم برخورد می کنیم و بعد از آن باید اقدامات تامینی، تربیتی و برخورد های قضایی قاطع انجام شود که متهم و مجرم جسور و گستاخ نشود و نگوید هر کاری می خواهم می کنم؛ برخی را ۱۰، بیست بار دستگیر کرده ایم و اصلا نگران نیستند که دستگیر شده و ناراحت نیستند و خیلی راحت هستند و من این موضوع را برای تنویر افکار عمومی عرض می کنم.

سردار رحیمی افزود : پلیس تمام قد و شبانه روز تمام تلاش خود را انجام می دهد و در همین تهران بزرگ در بحث جرایم در ۴ سال پیش سهم تهران ۳۰ درصد بود و امروز سهم تهران بزرگ ۱۹ درصد از جرم و سرقت است؛ این کاری بزرگ و اقدامی جهادی است که پلیس در سطح پایتحت انجام داده است و در این شرایط و فشارهای اقتصادی و تورم و گرانی، اینها مشکلات فراوانی را برای جامعه ایجاد می کند ولی پلیس آمده و با اقدامات خودش این اتفاقات بزرگ را رقم زده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس