استرالیا بالگردهای اروپایی را با مدل آمریکایی جایگزین می کند

نیروی دریایی استرالیا به این بهانه که از عملکرد بالگردهای ساخت اروپا راضی نیست؛ ۱۲ فروند بلک هاوک از آمریکا خریداری می کند.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی نیوز، بعد از آنکه استرالیا به بهانه خرید زیردریایی های هسته ای آمریکا و انگلیس، قرارداد دهها میلیارد دلاری خرید زیردریایی های متعارف از فرانسه را لغو کرد؛ اکنون قرار است به ازای تحویل ۱۲ فروند بالگرد یواچ-۶۰ بلک هاوک یا «شاهین سیاه» از آمریکا، ۶ فروند بالگرد ان اچ- ۹۰ اروپایی را بازنشسته کند.

بیشتر بخوانید:

آیا آمریکا منتظر شکست دیگری در آسیا است؟

اوایل صبح امروز شنبه، آژانس همکاری های نظامی آمریکا اعلام کرد که کنگره را درجریان این قرارداد فروش که شامل تجهیزات و خدمات جانبی بالگردها می شود؛ قرار داده است. ارزش این قرارداد حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار دلار برآورد می شود.

بیشتر بخوانید:

بحران پیمان آکوس؛ استقبال سرد فرانسه از وزیر امور خارجه آمریکا

نیروی دریایی استرالیا پیشتر هم ۲۴ فروند بالگرد یواچ-۶۰ بلک هاوک در پایگاه هوایی «آلباتروس» داشت و به این ترتیب، شمار این نوع بالگرد در ناوگان هوایی اش به ۳۶ فروند خواهد رسید.

این در حالی است که استرالیا اوایل ۲۰۲۱، همه ۴۷ فروند بالگرد اروپایی ان اچ-۹۰ را با ادعای نقص ایمنی و نیاز به تعمیر، از دستور پرواز خارج کرد.

برخورداری از بلک هاوک های بیشتر به استرالیا قابلیت انجام عملیات های ضد زیردریایی، تجدید تدارکات از راه انتقال هوایی و عملیات های امداد و نجات را می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 1
    دمش گرم بهترین کارو میکنه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 1
    آمریکا گاو جدید پیدا کرده خخخ پ بگو چرا عربستان رو ول کرد و رفت!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      ببخشید گوسفند جدید، چون استرالیایی هستن!! خخخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    امریکا خوب داره میدوشه. اون از خرید موشکهای زمین به زمین با برد کمتر از 400 کیلومتر!!! تقریبا نزدیکترین سواحل کشورهای دیگه به استرالیا 600 کیلومتر با خاک این کشور فاصله دارند. اینم از خرید بالکرد و بازنشسته کردن بالگردهایی که هنوز از عمر مفیدشون سالهای زیادی باقی مونده.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    واقعیت انتقام انگلیس از اروپاست اول قرارداد نظامی خزید زیردریایی بعد هلی کوپتر استرالیا از طرف مقابل اروپا عملا راننده های کامیون با نرفتن به انگلیس کمر حمل ونقل انگلیس راشکست ‌سوخت نایاب شد مرحله بعد جریمه برگزیت یعنی خروج ازاتحادیه است که انگلیس باید بدهد مرحله بعد پایان ناتو وحکومت امریکا بر آن است وتشکیل ارتش اروپایی مرحله بعد عادی سازی روابط اتحادیه با چین است که بزرگ‌ترین ضربه به امریکا ست انگلیس عملا با امریکا استرالیا تا حدودی کره جنوبی یک اتحادیه می‌شوند وقدرت اولی نظامی جهان را از دست می‌دهند اتحادیه اروپا وژاپن هم بیطرف می‌شوند ومنتظر درگیری چین وروسیه با امریکا می‌شوند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند بازنده برگزیت انگلیس است زیرا ایرلند ‌اسکاتلند جدا شده وان لیست عملا قدرت اقتصادیش را از دست میدهد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    آنگلوساکسونها کس دیگه ای رو سر میزشون راه نمیدن حتی چشم آبی ها نسبت به سایر چشم آبی ها هم حس نژاد پرستانه دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس