تنش بین لهستان و بلاروس با تیراندازی در مرز دو کشور

لهستان نیروهای مرزی بلاروس را به شلیک به طرف نیروهای گشتی خود در مرز با آن کشور متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه لهستان روز جمعه پس از این اتفاق کاردار بلاروس را احضار کرد.

لهستان در بحبوحه افزایش شمار مهاجران از افغانستان و عراق در مرز با بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرده است. ورشو و بروکسل این شرایط را نوعی جنگ هیبریدی توصیف کردند که مینسک با هدف فشار بر اتحادیه اروپا بخاطر اعمال تحریم‌ها بر این کشور به وجود آورده است.

خبرگزاری دولتی لهستان به نقل از سخنگوی گارد مرزی این کشور گزارش داد: یک (خودروی) گشت مرزی به سمت سربازان ارتش لهستان که همراه با ما در مرز گشت می‌زدند، شلیک کردند.

لوکاش یاشینا سخنگوی وزارت خارجه لهستان گفت که الکساندر چاسنوسکی کاردار بلاروس برای توضیح اقدامات تحریک آمیز از جانب مرز بلاروس از جمله تیراندازی‌های گزارش شده احضار شده است.

در ماه اوت (اردیبهشت- خرداد) لهستان با وجود انتقاد از رفتار غیرانسانی با برخی مهاجران ساختن حصار سیم خاردار در امتداد مرز خود با بلاروس را آغاز نمود.

وزیر کشور لهستان گفت که لهستان قصد دارد مانند مدل مرز یونان با ترکیه مرز خود را با استفاده از سنسورهای حرکتی و دوربین ها تقویت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جهودشناس IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    این درگیری‌های مرزی جهانی، همه‌اش زیر سر تطمیع پشت پرده‌ی یهود است. یهودیان کمونیست با تطمیع کشورها در پشت پرده، آنها را اغوا کردند که شما قوی خواهید شد و بزرگتر خواهید شد و فلان و بهمان. این کار را انجام میدهند چون در دسیسه‌های دینی آنان نوشته شده که آخر زمان جنگ بزرگی رخ میده و شایعات جنگ پراکنده میشود. بیشتر آتش‌سوزیهای جنگها هم کار همین انگلهای بشریت است. ماجرای ارمنستان آذربایجان هم قضیه یهودی است. یهودیان امروز در اتاق جنگ ترکیه هستند و به شدت برای ساختن امپراتوری عثمانی تلاش میکنند و مشاوره میدهند ولی این یک فریب است تا در پایان معاهده لوزان، ترکیه در منجلابی بیفتد که هرگز از آن بیرون نخواهد رفت. زیرا جهودیان وعده‌ی دفاع از اسرائیل را از ترکها گرفته‌اند تا ترکیه سپر اسرائیل شود. آمریکا فرو خواهد پاشید و درگیر جنگ داخلی خواهد شد (جنگ نژادی، دینی، فرهنگی، چونکه بشدت چندنژادی و چندفرهنگی و چنددینی شده) و ثروت جهودیان به ظرفیت جنگی منتقل خواهد شد که نیروی زمینی بزرگی داره و آن ظرفیت جنگی چیزی نیست جز چین و هندوستان که روی هم 2400 میلیون نفر جمعیت دارند
  • ش. AE ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    یکی از کشورهایی که در اروپا روی آن سنگ پای قزوین لهستان است
    • جهودشناس IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 1
      لهستان کشور بسیار خالصی از نظر نژادی هست و بشدت فرهنگی است و فرهنگ بسیار بسیار قوی داره. و به دلیل اینکه نژادپرست هستند، کمترین میزان مشکلات اجتماعی را هم دارند. باهوش هستند و صنعت قوی هم دارند و از نظر جهودشناسی از برترینهای اروپا هستند و بشدت ضدیهود و دسیسه‌های این قوم‌اند. مثلاً اخیراً راهپیمایی کردند و فریاد میزدند که کروناویروس جزء دسیسه‌های آخرزمانی جهود است. (که لهستانیها دقیقاً هم زدند به خال) خداوند بهشون توان و انرژی بیشتر بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس