رئیس کمیسیون اروپا: تحریم صنعت انرژی روسیه همچنان روی میز است

اورسلا فُن در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت تحریم بخش انرژی روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین به عنوان یک گزینه همچنان روی میز مذاکره است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان بی سی نوشت: رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوال این رسانه درباره احتمال تحریم شرکت بزرگ گازپروم روسیه گفت: همه چیز روی میز است.

رئیس کمیسیون اروپا: تحریم صنعت انرژی روسیه همچنان روی میز است

این مقام اتحادیه اروپا به «هادلی گمبل»خبرنگار سی ان بی سی در کنفرانس امنیتی مونیخ اروپا گفت اروپا تقریبا ۴۰ درصد از نیاز گازی خود را از شرکت گازپروم روسیه تامین می کند.

فن در لاین، تامین گاز اروپا از شرکت روسی را «وابستگی که پایدار نیست» توصیف کرد و افزود: با موفقیت به گزینه های دیگری برای تامین گاز اروپا از جمله از سوی آمریکا دست یافته است.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: در ماه ژانویه بیشترین تحویل انرژی را از دیگر کشورها داشته ایم و اکنون می دانیم که اگر در اقدامی تلافی جویانه مجبور به توقف واردات گاز روسیه شویم می توانیم در زمستان بدون وابستگی به گاز روسیه و با تامین نیاز به این محصول از کشورهای دیگر ادامه دهیم.

اظهارات رئیس کمیسیون اروپا درباره تحریم واردات انرژی روسیه در حالی مطرح شده که ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا استدلال می کند که هر گونه تحریم احتمالی روسیه نباید شامل واردات انرژی از این کشور باشد.

ایتالیا یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز روسیه در بین کشورهای اتحادیه اروپا است.

فن در لاین معتقد است مهم این است که نباید هیچ گزینه ای کنار گذاشته شود و اشاره کرده که دو سوم صادرات انرژی روسیه به اروپا است و این بخش هنگفتی از بودجه روسیه را تشکیل می دهد.

استدلال این مقام اروپایی این است که برای روسیه انجام دادن اقدامی که آن را از صادارات گاز به اروپا محروم می کند هوشمندانه نیست.

رئیس کمیسیون اروپا افزود به نخست وزیر ایتالیا اطمینان داده که اروپا می تواند منبع دیگری برای تامین نیاز گازی این قاره پیدا کند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تایید کرده که کمیسیون اروپا سخت درتلاش است تا وابستگی گازی اروپا به روسیه را کاهش دهد.

وی به خبرنگار سی ان بی سی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت : ما باید وابستگی خود به یک منبع تامین کننده یعنی از روسیه را کاهش دهیم.

استولتبرگ افزود: کاهش وابستگی گازی به روسیه از یک سو به دلیل  کاهش گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن اهمیت دارد و از  سوی دیگر باید آسیب پذیری خود در مقابل اقدامات تهاجمی روسیه را در استفاده از گاز به عنوان یک ابزار سیاسی کاهش دهیم.

فن در لاین درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین گفت «همه ما می خواهیم دیپلماسی پیروز شود اما خود را برای وخیم ترین شرایط نیز آماده کرده ایم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه مدعی شده بود که آمریکا بر این باور است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم خود را برای حمله به اوکراین در روزهای آتی گرفته است.

اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که گمانه زنی های منابع آمریکایی و غربی درباره حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین در هفته گذشته تحقق نیافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    پوتین بارها گفته ورود اولین نظامی ناتو به اوکراین بمعنای اعلام جنگ به روسیه خواهد بود و احتمال جنگ دور از عقل نیست چون حرف پوتین هم منظقی وهم عقلانی است همان حرفی که ایران به عراق گفته بود اگر داعش به 40 کیلومتری مرز ایران نزدیک شود ایران به عراق حمله خواهد الان ان داستان تکرار می شود چیز عجیبی رخ داده ؟!!!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    روسیه براحتی می تواند با سرنگونی دولت و نابودی ارتش اوکراین در صورت عدم تمکین ارتش اوکراین جنگ داخلی سوریه را در اوکراین تکرار کند
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    معلوم است روسیه تجزیه تدریجی این کشور را در پیش خواهد گرفت تا اوکراین صنعتی را درشرق را از مزارع سیب زمینی در غرب جدا نماید
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    تنها راهکار برای روسها 1- تصرف کیف 2- در صورت ناتوانی گزینه 1 جدایی کامل بخش شرقی اوکراین از بخش غربی اوکراین است نه جدایی دونباس اینطوری باقی روسها در داخل خاک اوکراین در اقلیت واقع می شوند اما اگر منطقه دونباس هم در خاک اوکراین باقی بماند روسها در این کشور حایز اکثریت جمعیت می شوند استقلال دونباس سم مهملکی برای روسیه است و هرکس این پیشنهاد را می دهد علیه منافع روسیه دارد نظر می دهد روسیه باید شورشیان را در گام اول از کاخ ریاست جمهوری کیف بیرون باید بیندازد و در مرحله بعد دولت موقت در این کشور اعلام نماید بعد برگزاری انتخابات سالم از این کشور خارج شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس