اعلام شرایط واکسیناسیون کرونا دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، شرایط واکسیناسیون کرونا دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را در ۹۵ مدرسه تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مسعود ثقفی درباره آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان تهرانی از فردا پنجشنبه ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در ۹۵ مرکز و مدارسی که برای این کار اختصاص یافته است از فردا آغاز می‌شود.

واکسیناسیون خانواده‌ها و رانندگان سرویس

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند همراه با خانواده به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند حتی خانواده‌های دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس نیز می‌توانند به این مراکز مراجعه و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

فهرست ۹۵ پایگاه واکسیناسیون ویژه دانش آموزان تهرانی

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه اسامی پایگاه‌های واکسیناسیون اعلام شده است، گفت: گام نخست کار در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهر ماه انجام می‌شود و با توجه به شرایط اگر نیاز به ارائه خدمات باشد کار ادامه یافته و ممکن است در برخی پایگاه‌ها روزهای شنبه و یکشنبه نیز واکسیناسیون انجام شود یا اینکه در هفته آینده روزهای پنجشنبه و جمعه این کار تکرار شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان برای واکسیناسیون باید کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند و به هر کدام از پایگاه‌ها مراجعه کنند، قابل قبول است و الزامی نیست که حتماً به پایگاه نزدیک خانه خود مراجعه کنند.

ثقفی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان اجباری نیست، متذکر شد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که برای واکسیناسیون فرزندان خود مراجعه کنند.

ضرورت واکسیناسیون برای بازگشایی مدارس

وی با تاکید بر اینکه کار ما کمک در جهت تسریع واکسیناسیون دانش‌آموزان است، درباره اینکه اگر دانش‌آموزی واکسن تزریق نکند، تکلیف چیست؟ افزود: برای بازگشایی مدارس احتمالا ضرورت وجود دارد و تمام معلمان و دانش‌آموزان باید واکسینه شده باشند اگر از نظر خانواده‌ها بازگشایی مدارس مهم است باید واکسیناسیون دانش‌آموزان را انجام دهند و اگر این کار به تأخیر بیفتد تصمیمات در ستاد ملی کرونا اتخاذ می‌شود و مطابق آن عمل خواهیم کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در شبکه خبر درباره بازگشایی مدارس گفت: امیدواریم زودتر این اتفاق بیفتد ولی بازگشایی مدارس بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا دارد فعلاً صحبت این است که اگر روند واکسیناسیون خوب باشد اول آبان بازگشایی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تقریباً نیمی از دانش‌آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند، عنوان کرد: برای واکسیناسیون گروه سنی پایین‌تر باید ستاد ملی کرونا اعلام کند همچنین بیش از ۸۵ درصد معلمان شهر تهران واکسینه شده‌اند و تا پایان زمانی که برای بازگشایی مدارس فرصت داریم، معلمان را تحت پوشش قرار خواهیم داد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    چرا مدعی العموم کاری نمی کند؟ چرا جلوی ضرر بیشتر نمی گیرد؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 0
    ازبی فکری بعضی از خانوادهها درتعجبم که میرن بچه هاشونو واکسنی میزنن که مطالعات کامل روش انجام نشده
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    عمه ام امروز مرد . بر اثر کرونا . شهریور ماه دوز دوم واکسن برکت رو زده بود .
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 2
      عموی من هم فوت شد بر اثر کرونا بعد از دو دوز واکسن آسترازنکا انگلیسی
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 0
      مادربزرگ من هم با دو دوز سینوفارم فوت کرد. در ادامه ۶ نفر دیگه هم گرفتن که ۵ نفر هر دو دوز و یک نفر یک دوز واکسن زده بود
    • محمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 2
      اما من دو دوز واکسن برکت زده بودم و اتفاقی در جمع دوستانی قرار گرفتم که یکیشان کرونا داشت بقیه همه کرونا گرفتند اما من نگرفتم
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 0
    دیوانگی نکنید مدارس اگه بازبشه تراژدی ایران خدای نکرده کامل میشه بس است هرچقدر انسان رابه کشتن دادید
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    علت استفاده از واکسنی که داده های علمی برای سن 12تا 18 ندارد برای دانش آموزان چیست؟ آیا این امر عقلانی است؟ بازی با سلامتی اینده سازان ایران جبران پذیر نخواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس