کد خبر 1279071
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
ایران در جایگاه سوم از نظر حجم بالای تزریق واکسن کرونا بعد از آلمان و فرانسه

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: واکسیناسیون برای اصناف اجبار شده است و اگر صنفی کارت واکسن کرونا نداشته باشد کارت سلامت و پروانه فعالیت آن تمدید نمی شود.

 به گزارش مشرق، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: واکسیناسیون برای اصناف اجبار شده است و اگر صنفی کارت واکسن کرونا نداشته باشد کارت سلامت و پروانه فعالیت آن تمدید نمی شود.

حسن ذبیحی  اظهار کرد: سرعت واکسیناسیون در شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است و عملیات تزریق واکسن به مردم به پایان رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای تزریق واکسن سراغ افرادی می رویم که به عناوین مختلف از واکسن گریزان هستند، افزود: روزهای سختی را برای تزریق واکسن به افرادی که تمایل ندارند سپری می‌کنیم و برای مقابله با این وضعیت تیم های سیار را در شهرستان فعال کردیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، گفت: تیم های سیار موظف هستند در سطح شهر حضور داشته باشند و افراد و اقشاری که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند را واکسن بزنند.

واکسن کرونا باید اجباری شود

ذبیحی با اشاره به آغاز عملیات لگه گیری واکسیناسیون در شهرستان اردستان، تصریح کرد: با ابلاغ رسمی وزارت بهداشت واکسیناسیون برای اصناف اجبار شده است و اگر صنفی کارت واکسن کرونا نداشته باشد کارت سلامت و پروانه فعالیت آن تمدید نمی شود.

وی با بیان اینکه دولت برای مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون باید برنامه های اجباری را برنامه ریزی کند، افزود: از شهروندان تقاضا داریم تا واکسیناسیون اجباری نشده و واکسن موجود است، نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: به غیر از استخرهای شنا که با ضوابط خاص مجوز بازگشایی دارند، هنوز دستورالعملی برای کاهش و یا لغو محدودیت‌های کرونایی در بخش‌های دیگر ابلاغ نشده است.

معلمان خانواده‌ها را برای واکسیناسیون تشویق کنند

ذبیحی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان گفت: با برنامه ریزی انجام شده هم اکنون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا می توانند به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده استقبال خوبی از واکسیناسیون دانش آموزان نداشتیم، افزود: با توجه به اینکه معلمان مورد اعتماد مردم هستند در بخش واکسیناسیون خانواده‌ها و دانش آموزان، را برای واکسیناسیون تشویق کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، گفت: باید با ترغیب اولیا و دانش آموزان برای تزریق واکسن از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا فضای ایمن و بدون دغدغه‌ای برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    9 0
    غلط کرده انی که گفته واکسیناسیون باید اجباری شود این نقض حق اولیه انسانی است نمي توان کسي را مجبور به زدن واکسن و يا استفاده از روش درماني کرد که هنوز مراحل ازمايشي خود را مي گذراند و سودمند بودن ان زير سوال است و معلوم نيست که چه عوارضي در اينده دارد واکسن نبايد اجباري شود فقط مي تواند اختياري باشد - کاسبان کرونا می خوان برای مردم نسخه بپیچند تو دهانشان می زنیم
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    8 0
    عزیزانی که به خاطر واکسن اجباری از شغلشان برکنار می شوند یا پروانه کسب و کارشان تمدید نمی شود به دیوان عدالت اداری شکایت کنند کسی حق ندارد آزادی های اجتماعی و مدنی مردم را سلب کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس