وزیر نفت: ایران با رفع تحریم ها توانایی رفع بحران سوخت در دنیا را دارد

وزیر نفت گفت:جمهوری اسلامی ایران بارها حسن نیت خود را برای تثبیت بازار نفت و حل بحران سوخت اعلام کرده اما تحریم های ظالمانه آمریکا مانع این کار می شود.

به گزارش مشرق، جواد اوجی، وزیر نفت پس از پایان بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس گفت: اینروزها شاهدیم که بحران انرژی در کشورهای توسعه یافته به گوش می رسد.

وی یادآور شد: می دانید که در انگلستان و اروپا و کشورهای توسعه یافته و حتی آمریکا مردم در زمینه تامین سوخت دچار چالش شده اند.

وزیر نفت توضیح داد: قیمت گاز چند برابر افزایش پیدا کرده و این نگرانی تامین سوخت دغدغه و چالش مردم کشورهای مختلف شده است و اعتراضات متعددی را به همرا داشته است.

اوجی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت است و در این شرایط می تواند کمک بزرگی برای حل این بحران کند اما متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه، در زمینه صادرات نفت این امکان را ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در خصوص تامین انرژی جهان و حتی کشورهای پیشرفته، بارها با حسن نیت اعلام آمادگی کرده که حاضر است با افزایش تولید نفت، در خصوص تثبیت بازار نفت و تامین این سوخت بخش عمده ای از این چالش که در این کشورها مردم دچار شده اند حل کند.

وزیر نفت یادآور شد: چنانچه تحریم های ظالمانه برداشته شود ایران آمادگی برای حل این بحران را دارد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 3
    آقا تو را به خدا مملکت خودتان را درست کنید دنیا پیشکش
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 2
      ملت باید درست باشن نادان بعدش ایران تو سوخت خداروشکر مشکلی نداره
    • DE ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      پروفسور جان ! بخشی از راه درست شدن ایران از همین راه عبور میکنه یعنی هرچقدر ایران بیشتر بتونه نفت صادر کنه و پولش رو برای توسعه صنعت داخلی سرمایه گذاری کنه ، میتونه با این منابع مالی صنعت ایرانی ، تولید مشاغل و رفع بیکاری رو توسعه بده و رفاه بیشتر برای مردم ایران تولید بشه و ارزش ریال بره بالا و تورم کم بشه.البته صنعت داخلی و صادرات فراوردهای داخلی در کنار این سیاست همیشه و دائمی باید تقویت بشه تا اتکاء به نفت در موقع تحریم ها هم کمتر بشه.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بذار گوساله ها توی بحران باشند. برای چی حلش کنیم؟؟ حل کنیم حتما میان از ما تشکر می‌کنند؟؟!!! اگه سرشون خلوت شه، بازم به این و اون حمله میکنن. بذار گرفتار باشن. بذار توی مشکلاتشون خفه شن، بخصوص نژاد انگل و ساکسون.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    پیشنهاد خوبیه. یه خرده تحقیرشون کنیم.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اینا نتیجه تحریم ایرانه حالا که دست اونا خالی شده باید ما با نفروختن نفت به غلط کردن بندازیمشون
  • محمد IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اقای اوجی بازنشستگان کد ۲۳ شمادشرایط بسیاربدی دارند واین قانون متناسب سازی هم که قانون بوده ولی مدیران قبلی ان را اجراء نکردن شما باید سریعاً ورود کرده واین بازنشستگان را از سختی وبدبختی نجات دهید امروز هم ورود کنید بهتر است واین کار شما منش مردانگی را به قدرتهای پوشالی نشان داد درود بر وزیر انقلابی
  • سعید IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    دنیا رو آنه ندو دو میلیون بشکه نفت تولید می کند آنوقت شما متوهمها با دومیلیون فکر می کنید کل سوخت دنیا را. تامین می کنید این خریت از همان اول انقلاب وجود داشته با چهل سه سال بذچدبختی و اینکه چند سالی است نفت خود را با التماس می فروشید هنوز پا برجا است چقدر حماقت
  • Behruz SE ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    وزیر بهداشت هم در مورد دارو از این چرت و پرتها زیاد میگفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس