کد خبر 1280394
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
ارسال حبوبات فاسد شده آمریکایی به یمن

مقام‌های جنبش انصارالله یمن خبر دادند که سازمان ملل اخیرا محموله ۱۱ هزار تنی از حبوبات فاسد شده آمریکایی را به بندر الحدیده ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، جنبش انصارالله یمن خبر داد که یک محموله بزرگ از کمک‌های مواد غذایی فاسد که سازمان ملل به بندر الحدیده ارسال کرده را کشف کرده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، گروه‌های مربوطه روز یکشنبه گزارش دادند که صدها محموله نخودفرنگی و حبوبات فاسد را کشف کرده‌اند. این کمک‌ها از طریق برنامه غذای سازمان ملل تامین شده و مبدأ این محموله آمریکا و اوکراین بوده است.

بر اساس اعلام مقام‌های یمنی، این مواد غذایی به دلیل کرم زدگی قابل استفاده نبوده و تاکید کرد که این محموله از مواد غذایی فاسد ۱۱ هزار تن بوده و طی سه محموله جداگانه به بندر الحدیده رسیده است.

ارسال ۶۰۰ کانتینر مواد فاسد به یمن از ماه می

مقام‌های یمنی اعلام کرده‌اند که مجموع محموله‌هایی که از ماه می گذشته وارد یمن شده اما به دلیل فاسد بودن و غیر قابل استفاده بودن رد شده، به ۶۰۰ محموله رسیده است.

ارسال این مواد غذایی فاسد در حالی صورت می‌گیرد که یمن از شش سال پیش تحت محاصره همه جانبه از سوی ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، دولت نجات ملی یمن «کمکهای انسان‌دوستانه» عربستان سعودی را نپذیرفت.

ریاض به جای غذا و دارو، پشه بند به عربستان ارسال کرد

«جابر الرزاحی» مدیر شاخه شورای عالی هماهنگی مسائل انسان‌دوستانه یمن گزارش داد که «سرویسهای امنیتی در بندرگاه الحدیده، شش کانتینر پشه‌بند را توقیف کردند».

الرزاحی همچنین خبر داد که سازمان بهداشت جهانی این محموله را از مرکز «ملک سلمان» دریافت کرده است.

وی در انتقاد از این اقدام ریاض، گفت: «اقدامات گمراه‌کننده سازمان بهداشت جهانی برای دریافت محموله پشه‌بند برای ملتی را محکوم می‌کنیم که با موشکها و جنگنده‌های سعودی کشته می‌شوند».

این مسئول یمنی خطاب به ریاض گفت: «کسی که زنان و کودکان یمن را می‌کشد و از غذا و داروی آنان ممانعت می‌کند، نمی‌تواند هیچ کمکی به آنان بکند تا زندگیشان را نجات دهد».

الرزاحی از سازمان بهداشت جهانی خواست که تا یمن اقدامات لازم را برای از بین بردن این محموله انجام نداده است، آن را مرجوع کند.

وی همچنین از نهاد بین‌المللی خواست که به خاطر این رفتار، رسما از ملت و دولت یمن عذرخواهی کند.

این مسئول یمنی ضمن قدرداین از هشیاری نیروهای امنیتی بندر الحدیده در ضبط این محموله، گفت که عربستان سعودی تحت عنوان کمک به ملت یمن، در پی اجرای طرحهای خصمانه خود است.

شش سال تجاوز همه‌جانبه ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن

عربستان سعودی ماه مارس گذشته پس از گذشت شش سال از تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن، یک طرح ابتکاری برای برقراری آتش‌بس در یمن و زمینه‌سازی جهت اجرای مذاکرات با هدف دستیابی به حل سیاسی جنگ در این کشور، ارائه کرد.

عربستان سعودی که از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» ‌ رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد، اکنون پس از گذشت شش سال با وجود هزینه‌های سنگین این جنگ و تلفات جانی نظامیان این ائتلاف، برای برقراری آتش‌بس در یمن تلاش می‌کند.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • .. IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    سلام.بارها بارها این کار رو کردن،(خیلی غذاها فاسد و تاریخ مصرف گذشته) فیلم هاش رو المسیره میزاره ..! یمنی ها میرن جلو دوربین همشون رو اتیش میزن! (سازمان ملل و امریکا میخوان با این کار به یمنی ها توهین کنند! انوقت بعضی میگن مشرکین و کافرین و منافقین نیستن! دقیقا همان هستن! که در زمان پیامبرن بودن! اتفاقا این بدتر هم هستن! ) عاقل میفهمه،چه توهنی پشته فرستادن این غذاها فاسد هستن..! لعنت خدا بر امریکا غرب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس