«عمران خان» نسبت به وقوع یک بحران انسانی در افغانستان هشدار داد

نخست وزیر پاکستان می گوید که مسأله افغانستان راه حل نظامی ندارد و نگاه امپریالیستی آمریکا و بی خبری آن‌ها از وضعیت افغانستان سبب شده که بحران انسانی در افغانستان شکل جدی تری به خود بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، نخست وزیر پاکستان روز شنبه در سخنانی بر لزوم حل و فصل سیاسی و از راه گفتگوی بحران افغانستان به دور از تنش آفرینی و دخالت‌های خارجی دردسرآفرین، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

تهدید رئیس اندیشکده تندرو آمریکایی به قطع رابطه آمریکا با پاکستان

عمران خان در گفتگو با یک شبکه روسی توضیح داد: «نظر ما از همان ابتدا این بود که افغانستان راه حل نظامی ندارد، ولی نگاه امپریالیستی آمریکا و بی خبری آن‌ها از وضعیت افغانستان باعث شد بحران انسانی در این کشور به وجود آید».

وی در ادامه افزود: «چنانچه ایالات متحده ذخایر ارزی افغانستان را آزاد نکند، این کشور وارد هرج و مرج می‌شود که طبیعتاً بزرگترین بازنده آن مردم افغانستان خواهند بود.

نخست وزیر پاکستان در پایان گفت: «ارزیابی سازمان ملل نشان می‌دهد که سال میلادی آینده، بیش از نود و پنج درصد از مردم افغانستان زیر خط فقر قرار می‌گیرند. از این رو آن‌ها باید راه حلی بیابند و دیر یا زود فکری برای مردم این کشور کنند. در صورتی که این اتفاق روی ندهد، این نگرانی وجود دارد که هر روزی که می‌گذرد، مردم افغانستان شاهد عمیق‌تر شدن بحران خواهند بود».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    طالبان فقط زور سرشان می شود و عقل معاش سیاسی ندارند و مردم کشورشان را به قحطی و مشقت رهنمون می کنند
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    این بحران انسانی نتیجه مداخله شما یعنی کشور ( پاکستان ) در افغانستان ! پس عمران خان لطفا" خودتون هم فکری برای این بحران افغان ستان بکنید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس