کد خبر 1280895
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
ارتش انگلیس برای حل بحران سوخت وارد عمل شد

از امروز دوشنبه به دستور دولت انگلیس ارتش برای حل بحران سوخت وارد چرخه توزیع در این کشور می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، از امروز ارتش انگلیس برای مبارزه با بحران سوخت در این کشور وارد میدان شده است. نیروهای ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) بعد از دستور دولت وارد یک انبار شرکت نفت BP شدند تا به روند توزیع سوخت در این کشور که اخیرا به دلیل کمبود شدید راننده کامیون دچار اختلال شده است کمک کنند.

"ریشی ساناک"، وزیر دارایی انگلیس تلاش می کند این وضعیت متشنج را آرام کند. وی در گفتگوی با یک رسانه چاپ این کشور اعلام کرد که عملیات ارتش صرفا یک اقدام احتیاطی و پیشگیرانه است.

وی افزود: من فکر می‌کنم اوضاع در حال حاضر بهتر شده است، هر روز بهتر می‌شود و با بازگشت تقاضا به سطوح عادی‌تر، انتظار قوی این است که همه چیز خود به خود حل شود.

ساناک وزیر دارایی انگلیس اما مدعی است: موضوع رانندگان (کامیون‌های حامل سوخت) یک مساله (مختص) بریتانیایی نیست، بلکه یک مساله در سراسر اروپا و فراتر از آن است

این مقام انگلیسی افزود: «من می‌خواهم مردم بدانند که ما همه تلاش خود را برای کاهش برخی از این چالش‌ها انجام می‌دهیم و جایی که می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم».

با این همه امروز (دوشنبه) هم ده ها پمپ بنزین در انگلیس همچنان بسته بود.

به گزارش انجمن خرده فروشان بنزین Petrol Retailers Association که حدود دو سوم جایگاه های بنزین در لندن و جنوب شرقی این کشور را نمایندگی می کند حدود ۲۲ درصد جایگاه های سوخت در این مناطق همچنان سوخت ندارند. به گفته مدیر این انجمن همچنان حدود هفت تا ۱۰ روز دیگر طول خواهد کشید تا اوضاع به حالت عادی بازگردد.

ارتش با حدود ۲۰۰ نیرو که ۱۰۰ نفر آن راننده کامیون هستند به حل این بحران در انگلیس کمک می کند.

انگلیس همچنین با ارسال نامه از رانندگان آلمانی و نیروهای بالقوه درخواست کرده که برای حل بحران سوخت به آنها کمک کنند.

به نوشته رسانه های آلمانی در اقدامی عجیب نامه‌هایی به دارندگان گواهینامه آلمانی که در بریتانیا ساکن هستند ارسال شده و به آنها پیشنهاد شده تا با حقوق و مزایای خوب به کار رانندگی کامیون روی آورند.

بریتانیا بیش از یک هفته است که با مشکل سوخت‌رسانی و کمبود سوخت روبرو شده است. هجوم مردم به جایگاه‌های بنزین در آخر هفته گذشته باعث شد در برخی مناطق این کشور ۹۰ درصد جایگاه‌های بنزین از سوخت خالی شوند.

آزادی تردد برای کارگران با تکمیل برگزیت پایان یافته و برای نیروهای کار از اتحادیه اروپا روش های گران قیمت صدور ویزا وجود دارد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از پمپ بنزین ها در انگلیس در حال حاضر بدون سوخت مانده و تعطیل شده‌اند. صف های طولانی جلوی جایگاه های سوخت در بسیاری مناطق این کشور ایجاد شده است.

بر اساس ارزیابی ها در حال حاضر کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون در این کشور وجود دارد. بسیاری از رانندگان کامیون اروپایی بعد از برگزیت به اروپا بازگشتند و بر اساس ارزیابی ها بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص ماهر از اروپای شرقی هم از انگلیس مهاجرت کردند.

علاوه بر این همه گیری کرونا هم مانع آموزش و امتحانات رانندگی برای ایجاد راننده جدید شده است. چندین دوره آموزش و آزمون رانندگی به تعویق افتاده است.

دولت البته این مسئله را انکار می کند که برگزیت در به وجود آمدن این شرایط نقش داشته و بحران کرونا را از دلایل واقعی این بحران ارزیابی می کند. دولت انگلیس بحران سوخت را مسئله ای سراسری در اروپا دانسته و آن را مختص این کشور نمی داند.

انجمن کشاورزان انگلیس هم اخیرا از کمبود قصاب و کارکنان کشتارگاه که ۱۰۰ هزار خوک را در معرض خطر کشتار جمعی قرار داده است هم خبر داده و این مسئله می تواند به کمبودهای شدیدی در آستانه کریسمس در انگلیس منجر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس