کد خبر 1279502
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
ساخت دستگاه تصفیه هوا با فناوری جدید پلاسمایی

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت دستگاه تصفیه هوا با فناوری جدید پلاسمایی خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا محصل مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به دستگاه ضدعفونی و تصفیه هوا اظهار کرد: دستگاه ضدعفونی و تصفیه هوا پلاسمایی با استفاده از پلاسمای سرد، فناوری جدید که در این دستگاه به کاربرده شده می‌تواند تصفیه و ضد عفونی هوا را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد. این محصول برخلاف سیستم‌های مشابه داخلی دو منظوره کار می‌کند.

او افزود: دستگاه ضدعفونی و تصفیه هوا پلاسمایی در مرحله اول، میکرو اورگانیسم‌ها که ویروس، باکتری و قارچ باشند، وارد فیلتر پلاسمایی شده و با راندمان بالا و تخریب بیش از ۹۹ درصد که در این دستگاه رخ می‌دهد، ویروس‌ها و باکتری‌ها از بین می‌روند و فیلتر پلاسما هیچگونه ویروس، باکتری و میکروب نخواهد بود. در خروجی دستگاه هم یون‌های پلاسما وجود دارد که با قدرت گیری از آدابتور پلاسمایی باعث ضد عفونی محیط اطراف دستگاه می‌شود.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به کاربردهای این دستگاه بیان کرد: با استفاده از دستگاه ضدعفونی و تصفیه هوا پلاسمایی، دستگاه‌های ضدعفونی دارای الکل و اتانول که باعث ایجاد برخی بیماری‌های پوستی و گوارشی می‌شود، حذف خواهند شد. چون فیلتر پلاسمایی در پیش فیلتر دستگاه قرار گرفته با ورود باکتری و ویروس به دستگاه دیگر آن‌ها را در خروجی دستگاه نخواهیم داشت. چون در بعضی از دستگاه‌های ضد عفونی و تصفیه هوا از مدل ملکول‌های هپا و کربن با کیفیت ایرانی استفاده شده می‌تواند رادمان آن‌ها را افزایش دهد.

او گفت: اگر در دستگاه‌های تصویه هوای موجود در ایران تعویض فیلتر هر شش ماه یکبار باشد، در دستگاه تصفیه هوای این شرکت دانش بنیان نرخ و زمان مصرف آن به ۹ ماه تا یک سال می‌رسد. در تمام محیط‌ها این دستگاه قابلیت کارکرد را دارد. دستگاه‌های مشابهی که تصفیه هوا را برعهده دارند و بر پایه گاز اوزون بوده بسیار خطرناک هستند، زیرا خروجی این دستگاه‌ها نیز گاز اوزون است و، چون فردی که از این دستگاه استفاده می‌کند و هیچ آگاهی نیز از آن ندارد می‌تواند اثرات مخربی بر دستگاه گوارش فرد داشته باشد.

محصل با اشاره به اشاره به اینکه چه کشورهایی به این فناوری دست یافتند اظهار کرد: کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و ژاپن به فناوری از دستگاه ضدعفونی و تصفیه هوا پلاسمایی دست یافتند. این دستگاه باعث تخریب ویروس‌ها و میکرو اورگانیسم ها، حذف دود و بو، حذف ترکیبات آلرژیزا و تمامی ذرات آلاینده‌ای که در داخل هوا معلق هست را حذف و از بین می‌برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    درود
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس