کد خبر 1279242
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
رئیس جمهوری: جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

رئیس جمهوری گفت: جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستاها و مناطق محروم کشور لازم است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مردم کهگیلویه ‌و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش جهادی وزارت جهاد کشاورزی باید به طور جداگانه در روستاها ‌و مناطق محروم فعال شود.

وی افزود: هم اینک احیای جهاد سازندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

رئیس جمهوری ابراز داشت: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آن ها بسیار مهم است زیرا که با فعال نمودن آن دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تحول بر مبنای نظریه‌های علمی ضرورتی انکارناپذیر برای کشور است و جایگاه این مهم دانشگاه بوده و باید ارتباط جدی با دانشگاه تقویت شود.

رئیس جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز اما محروم، غنی اما غیر برخوردار است که ناشی از استفاده نکردن  از ظرفیت های آن است. تقسیم ظرفیت ها در این استان باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

رئیس جمهوری با بیان این که حرکت در دولت سیزدهم مبتنی بر آمایش سرزمینی و عدالت محوری است، به مشکل تولید در کهژیلویه و بویراحمد اشاره کرد وگفت: سخن گفتن از تولید بدون رفع موانع تولید امکان پذیر نیست و از سویی سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید تسهیل شود تا احساس کند از او حمایت می شود.

رئیسی ابراز داشت: مسئله پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت است و برای نمونه تا آخر ۱۴۰۱ سد هایی که امروز در این استان بازدید شد، تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از حوزه صنعت در استان غیرفعال و تعطیل شده که باید فعال شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 1
    وقتی در بیش از بیست سال قبل با وزارت کشاورزی ادغام شداین ضرورتها اون موقع نبود؟
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 2
      اون موقع دولت اصلاحات سرکار بود
    • DE ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      چرا این ضرورت ها بود ولی مجلس ششم از ۷ خرداد ۱۳۷۹ تا چهار سال قانون‌گذاری ایران را بر عهده داشت. در این دوره اصلاح‌طلبان اکثریت مطلق را در دست داشتند و کروبی رئیس مجلس ششم شد و دستاورد شوم کروبی واین اصلاحات طلب زدن تیشه به ریشه جهاد سازندگی زدند و عملا جهاد سازندگی دیگر رسمیت نداشت ومنحل اش کردند. بخشی از اعضای جهاد سازندگی به بخش وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده شدند و به یک دست کارمند معمولی تبدیل شان کردند و دیگه اختیاراتی نداشتند. از سال 1379 مشکلات روستایی روهم تلنبار شد و اصلاحات در زمینه توسعه امنیت پایدار روستاها اقدامات اساسی رو رها کردند و شد این وضعیت بد معیشتی روستاها که امروز می بینیم. حالا یک دلسوزی امده میخواد این وضعیت روستاها رو سامان و بهبود بده یک عده حالشون خراب شده بدرک! اقای رئیسی نباید توجه ایی به ایندسته خودخواه کنه که حق مردم ارجعیت داره به اینا و برای جهش تولید و خوداتکایی زیرساخت های روستایی شیوه ابیاری و ابرسانی و تولید محصولات کشاورزی با توجه به تحریم های ظالمانه لازمه با راه اندازی نهاد مردمی انقلابی جهاد سازندگی رونق بیشتری داشته باشه
  • تندیس IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 1
    ساختار دولت باید از نظر روحیه کار و خدمت اصلاح شود
  • تندیس IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    بجای ایجاد سازمانهای جدید مشکل زمینگیر بودن ساختار دولتی ایران را برطرف کنید . این سازمان جدید هم که درست میکنید در ابتدای تشکیل تا مدتها گرفتار این است که ساختار و سازوکار مناسب خود را ایجاد کند و بعد از چند سال هم سرنوشت اش مشابه همین دستگاههای کنونی دولت خواهد شد. لطفا برای کشور هزینه جدید نتراشید بلکه بهره وری دستگاههای موجود را بالا ببرید . ساختار دولت باید از نظر روحیه کار و خدمت اصلاح شود
    • DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      اول لطفا برو در باره نهاد انقلابی و مردمی جهاد سازندگی مطالعات لازم رو انجام بده بعد بیا نظر درست بده. معلومه از ساز و کار نهاد انقلابی جهاد سازندگی هیچ اطلاعی نداری. نهاد انقلابی جهاد سازندگی مثل سازمانهای دولتی ماشین بروکراسی گرا نیست که برای خرج تراشی درست بشه ،برعکس عملیات نهاد انقلابی جهاد سازندگی انگیزه سود و پولی پشت اش وجود نداره بلکه اهداف این نهاد صرفا خدمت به مردم و بازکردن گره های اساسی در بخش ساختاری و کارکرد روستاهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس