کد خبر 1278676
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
خبر ویژه

سایت توجیه‌کننده سیاست‌های دولت روحانی می‌گوید: اگر دولت جدید می‌تواند ظرف مدت کوتاهی مشکل واکسن و عضویت در شانگهای را حل کند، چرا مشکلات بورس و مشکلات اقتصادی مردم را ظرف ۳ روز حل نمی‌کند؟(!)

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «عصر ایران» می‌نویسد: «این روزها حامیان رئیس‌جمهور رئیسی بسیار خوشحال هستند. آنها واردات واکسن و موافقت سازمان همکاری شانگهای با عضویت ایران را به نام دولت سیزدهم زده‌اند و این دو مورد را بشارتی برای فردای روشن می‌دانند. خدا کند که این‌گونه باشد و تمام مشکلات کشور به دست دولت و رئیس‌جمهور حل شود. اولویت کشور در حال حاضر باز کردن گره‌هایی است که به زندگی مردم زده شده است. گره‌هایی که خیلی از آنها دیگر با دست باز نمی‌شود و احتیاج به دندان دارد.

بورس را نگاه کنید؛ به جز زمانی که تحت تاثیر روی کار آمدن رئیسی و البته بالا رفتن قیمت دلار سبز بود، قرمزپوش است. یکی از مهم‌ترین وعده‌های رئیسی به مردم در زمینه بورس بود. او وعده داده بود که: «الان راه‌حل این است که صندوق جبران خسارت راه‌اندازی کنیم تا به مردم اعتماد بدهد.»

قاضی‌زاده هاشمی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود و الان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید است از حل مشکل بورس در ۳ روز خبر داده بود.

کاش ایشان برنامه خود را تقدیم آقای رئیسی کند تا در عرض سه روز مشکل بورس حل و باری از دوش مردم برداشته شود. حالا که دولت دست خودتان است، پس چرا این همه معطل می‌کنید؟ هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه پای کار هستند. اگر واقعا حل مشکل بورس در ۳ روز شعار نبود، پس حرف‌تان را عملیاتی کنید که سیلی از دعاهای مردم پشت سرتان خواهد بود.

مردم می‌گویند اگر می‌شود در عرض یک ماه مسئله واکسن و شانگهای را حل کرد، پس می‌شود با عصای موسای رئیسی مشکلات اقتصادی را هم پشت سر گذاشت.

با حرف هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد. جامعه باید به صورت عینی کاهش قیمت‌ها و سر و سامان گرفتن بورس را ببیند. به قول قدیمی‌ها با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود.» درباره این تحلیل غلط‌انداز گفتنی است: تردیدی نیست که برخی دولتمردان سابق در رسانه‌های همسو، از موضوع واکسن گرفته تا عضویت در پیمان شانگهای را به پس از لغو تحریم‌ها و حل مشکل با FATF موکول و مشروط کرده بودند. بنابراین اکنون که هر دو موضوع واکسن و عضویت در پیمان شانگهای بدون اعتنا به تحریم‌های آمریکا و شیطنت‌های FATF حل شده، طبعا خلاف‌گویی دولت سابق در این باره اثبات شده است.

ثانیا حامیان دولت سابق بهتر از هر کسی می‌دانند که با هشت سال سوءمدیریت، چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آورده‌اند که شش پله سقوط رتبه اقتصاد ایران در رتبه‌بندی جهانی از جمله نتایج آن است. بنابراین شرم‌آور است که بانیان ویرانی اقتصاد ظرف ۸ سال، طلبکار رونق اقتصاد کشور ظرف مدت کوتاه شوند. آقای رئیسی قرار نیست معجزه کند و به قول نویسنده عصای حضرت موسی(ع) را نشان دهد، بلکه مسئولیت اصلی و دشوار او، برداشتن موانع ایجاد شده و زنجیرهای بسته شده به دست و پای اقتصاد است و طبعا این کار زمان‌بر است.

مشخصا درباره بورس سزاوار یادآوری است که ریزش ۷۰ درصدی بورس در یک سال پایانی دولت روحانی به خاطر شوک‌های غلطی بود که خود روحانی و برخی دولتمردان با نقیض‌گویی و خلاف وعده و تصمیمات متناقض به بورس دادند.

آقای روحانی اواسط مرداد ۹۹ گفت با شرایطی که بورس نشان می‌دهد، اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز خود را به بورس بسپارند.

اظهارات روحانی از آن جهت که در اوج حباب قیمتی بازار و تنها چند روز قبل از شروع ریزش تاریخی بورس تهران ایراد شد، زمینه زیان هنگفت میلیون‌ها سهامدار را فراهم نمود.

بسیاری از مردم که با اعتماد به دعوت رئیس‌جمهور و تعدادی دیگر از مسئولان با پس‌اندازهای خود راهی این بازار شده بودند، بی‌خبر از همه جا به خرید سهام از برخی مجموعه‌های حقوقی و اشخاص حقیقی پرداختند، ولی پس از آن بسیاری از سهام موجود در بازار بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند و در این بین اصل سرمایه گروه قابل توجهی از سهامداران خرد آب شد.

یکی از دلایل عمده ریزش بورس، وعده روحانی و بدقولی بعدی وی در زمینه فروش نفت در بورس بود. همچنین پاسکاری میان برخی وزارتخانه‌ها در این ریزش موثر بود.

و جالب اینکه آقای روحانی تیرماه ۱۴۰۰ در آخرین ماه ریاست جمهوری خود، اعلام کرد: «بورس امروز یک بازار مهمی است، البته مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاورند که فراز و نشیب بورس زندگی آنها را بهم نزند.»

این اظهارات رئیس دولت دوازدهم بلافاصله با واکنش شدید مردم و رسانه‌ها مواجه گردید. علت این انتقادات، چرخش ۱۸۰ درجه‌ای روحانی از سخنان خود در مردادماه سال گذشته بود که گفته بود «مردم همه چیز خود را به بورس بسپارند».

و سرانجام اشاره به این مطلب هم ضروری است که سایت عصر ایران، همین چند روز قبل نوشت: «یکی از وعده‌های آقای رئیسی، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است که اگر اتفاق بیفتد، کار پسندیده‌ای است. (اما) بهتر است دولت سیزدهم برای آغاز کار، سنگ بزرگ برندارد، که سنگ ریزه‌های بسیاری جلوی پای مردم افتاده که برداشتن آنها صد دعای خیر به همراه دارد. بسیاری از مردم مشکلات روزمره دارند و در تامین معیشت خود مانده‌اند. چشمت را برمی‌گردانی قیمت‌ یک کالا بالا رفته است. بخشی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند. کارهای بزرگ و فیل هوا کردن را بگذارید برای زمانی که مشکلات معیشتی مردم حل شده است. فعلا غم نان داریم».

اعتراف این سایت بزک‌کننده سوءمدیریت دولت روحانی در گذشته، در حالی است که مدعیان تدبیر و امید وعده داده بودند، چنان رونقی به اقتصاد بدهند و مردم را از درآمد سرشار سازند که نیازی به پول ناچیز یارانه نداشته باشند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    67 39
    رسانه های حامی روحانی با ادامه حمایتشون از اون هشت سال کابوس بار به اعتبار خودشون لطمه میزنن و بیش از پیش ثابت میکنن که بودجه شون صرفا از طریق سایت داری و تبلیغات تامین نمیشه!
    • ترابیان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      19 9
      اف بر ذات دولتمردان افساد طلب دولت نیرنگ و فریب به گفته خانم کلینتون معشوق افساد طلبان که در رقابت با ترامپ دوست داشتند برنده انتخابات شود و نا کارآمدی برجام بی خاصیت را به گردن ترامپ انداختند در کتاب خاطراتش نوشته به کمک روحانی بدون شلیک یک گلوله ایران را به ۴۰ سال قبل برگرداندیم روحانی چنان فاتحه خونده به ایران که آثارش با بمب اتم هم پاک نمیشه رئیسی که سهله مگر همین نامزدهای واردات واکسن و عضویت دائم در شانگهای را به تصویب FATF ربط نمی دادند می خواستند برجام دیگری تو کاسه ملت بگذارند؟
    • بختیاری IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      25 9
      ادم انگشت به دهن میمونه از وقاحت ودروغگویی بعضی از این خائن ها،تنها چیزی که اصلا برای شماها مهم نبوده ونیست اسایش ورفاه ملت هست،
    • حسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      36 47
      هشت سال شمارو هم میبینن ملت دیگ ب دیگ میگه روت سیاه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      23 13
      روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      13 4
      روحانی بودجه را پیش خور کرده و 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 650 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی و 300 هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی و 50 هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت نیرو باقی گذاشته است با این وضع همین که قحطی نشده باید به جون رئیسی دعا کنیم.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      11 6
      مذدور خبیث ملکه انگلیس و برادرش حسین فریدون و دور بریاش این هشت سال دل مردم را به درد اوردند.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      18 8
      گندی که اصلاح طلبان بالا آوردند به راحتی قابل جمع کردن نیست.
    • سعید DE ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      13 3
      خطاب به حسن، ای کاش واقعاً هشت سال به این دولت جدید وقت بدهید، ،همفکران شما که انتظار دارند در طی این یک ماه و چند روز خرابکاری های هشت ساله جمع بشه!!! ومرزهای وقاحت و پررویی را کیلومترها جابجا کرده اند. در ضمن ضرب المثلی هم که بکار بردی ، خیلی بی ربطه ، چون وقتی باید این ضرب المثل را بکار ببری که فردی که عملکرد خودش زیر سواله به نقد عملکرد دیگران بپردازد، در حالی که عملکرد جناب رییسی در سمت رییس قوه قضاییه و قبل از آن در تولیت استان قدس رضوی بسیار قابل توجه بوده است . البته از طرفداران بی منطق دولت قبل انتظار نداریم که از ضرب المثل ها درست استفاده کنند.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      8 1
      افساد طلبان در زمان روحانی میگفتن بدلیل تحریم و عدم تصویب FATF نمی توانیم عضو پیمان شانگهای بشویم و نمی توانیم واکسن وارد کنیم !!!! حالا که رئیسی اینکارها را انجام داده میگن دستاورد دولت قبل است !!!!
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      کار اصلی رو یه سری رسانه میکنند
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    59 18
    کلا در ایران رسم شده هرچه خوبیست کار منه هرچه بدبختی است کار قبلیه.
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      25 19
      البته در مورد اصلاحاتچیا قبل و بعد نداره، کلا هرچی خرابکاریه کار اونهاست!!!!
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      10 11
      کاش امثال شما می فهمیدند که مسئله دعوا بر سر دو تفکر هست. تفکر لیبرال سرمایه داری که نتیجه اش شکاف طبقاتی، پایین آمدن تولید و فقر اکثریت هست و تفکر جهادی و اقتصاد مقاومتی که موجب رونق تولید و کاهش شکاف طبقاتی و گسترش رفاه هست.... این یک دعوای اصیل هست نه دعوای سیاسی و جناحی ....
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      27 5
      آخه روحانی هم همین استدلال رو داشت حتی صعود به جام جهانی 2014 و بازی خوب ایران در لیگ جهانی رو ناشی از اومدن خودش می دونست ولی تا آخر دولت همه خرابی ها رو یا مینداخت گردن احمدی نژاد یا مجلس یا ترامپ یا عدم تصویب fatf و صبح جمعه بیدار شدن و خودش رو اصلا مقصر نمی دونست در حالیکه الان انتظار دارن موفقیتهای ابتدای دولت رئیسی رو به نام خودشون بزنن مثلا می گفتن که تحریمها و fatf نمیذاره واکسن بیاد حالا که هر دو تا هست و واکسن اومده میگن کار دولت روحانی بوده خب این دولت مزخرف اگه می تونست کاری بکنه چرا تا قبل 12 مرداد نتونست این حجم واکسن رو بیاره . در مورد عصر ایران هم بگم که سابقه سیاهشون تا همیشه در خاطر ما هست مثلا سر امضای توافق ژنو اومدن در بوق و کرنا کردن که متن توافقنامه توسط سایتهای اصولگرا خوب ترجمه نشده و تا ساعتی دیگر متن ترجمه رو رو سایت خودمون میذاریم حالا بعدش که متن ترجمه عصر ایران رو گذاشتم کنار متن ترجمه همین مشرق نیوز دید ترجمه عصر ایران بسیار ذلیلانه تر هست و در واقع سایتهای اصولگرا برای اینکه احساسات مردم کمتر جریحه دار بشه ترجه تا حدی لطیفتر کرده بودن حالا عصر ایران چنان ترجمه خودشو گذاشته بود انگار با توافق ژنو 17 شهر قفقاز رو بهمون پس میدن در حالیکه به ننگ برجام ختم شد
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      21 19
      بله رسم شده ولی آقای رئیسی اینکار رو نکرد. درود بر شرفت ای سید محرومان
    • دیدگا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      12 2
      آدم عاقل میدونه کی کار کرده و کی فقط حرف زده و خرابکاری کرده!
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      7 2
      اره.مثل عضویت در پیمان شانگهای که چند سال زمان برده و واردات چند میلیون دوز واکسن که انتقال پول سفارش مال قبل بوده به اسم اینا در اومده.موشک خرمشهر رو هم شما ساختین
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    29 2
    یعنی کشور انقدر بیدر و پیکر شده که یک نفر میتواند هشت سال ویرانی در ان ایجاد کند؟!!!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      10 15
      بله عزیزم وقتی مردم خودشون کشور رو هشت سال به دست جریانی دهند که افتخارشان این است که از واژه #دشمن هیچگاه استفاده نمی‌کنند، یعنی همه در و پیکرها رو برداشتن! در و پیکر رو می‌خواهیم برا چی، وقتی اعتقادمون اینه که ما #دشمن نداریم!!!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      11 10
      نخیر این انتخاب مردم است که می تواند این کار را بکند، مردم باید رشد کنند و بدانند که نباید به بیگانه و بیگانه پرست اعتماد کرد....
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      6 8
      چه طور دولن مقدس تدبیر و امید تونست 8سال ویرانی محمود و وزراش رو تا رئیس جکهور شد جمع کنه؟ یادمه تا قبل از اینکه محمود دولت رو تحویل بده دلار ثانیه ای داشت میرفت بالا تا دکتر روحانی رئیس جمهور شد دلار 5 سال ثابت موند
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      11 9
      احمدی نژاد بانک مرکزی را با 650 تن طلا و مقادیر زیادی ارز تحویل داد اما روحانی همه منابع ارزی را برباد داد و خزانه خالی تحویل داد.
    • دیدگا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      6 2
      در کل دولت احمدی نژاد دلار از 1200 اومد تا 3600 که اونهم با همین روش جمع کردن دلارهای بازار و ایجاد تقاضای کاذب ایجاد شد اما در دوران روحانی از 3600 رفت تا 32000 تومن نزدیک به نه برابر !! هیچ کس نمیتونه با هیچ روشی دولت روحانی رو ماست مالی کنه! ولی این جماعت چپ و اصلاه تلب اینقدر پررو هستن که روی سنگ پا رو سفید کردن!
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      2 0
      ما اون 8 سالو مریخ نبودیم که بخوای حقیقتو تحریف کنی محمود دلار 700 تومن تحویل گرفت دلار 4500 تحویل داد. رئیسی دلار 23 تحویل گرفت الان دلار 27 تومنه
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      دکتر روحانی بانک مرکزی رو با 800 تن طلا و مقادیر بسیار زیادی ارز تحویل داد خیلی بیشتر از محمود. محمود ذخایر مملکت رو همرو نابود کرد جوری نابود کرد که هر کی دیگه بیاد نتونه جمعش کنه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    24 23
    جوجه رو آخر پاییز میشمارن!این چند سال هم میگذره ولی ثابت میشه که تو نظام ایدئولوژیک هیچ غلطی نمیشه کرد
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      13 6
      بله نمیشه کاری کارد وقتی بر اثر تبلیغات 30 سال آدم های غیر ایدئولوژیک یا حتی ضد ایدئولوژیک بر امور اجرایی کشور و سیاست گزاری های اقتصادی مسلط باشن و به جای اقتصاد اسلام محور، بانک داری ربایی و تئوری های لیبرالی وضع و اجرا بشه. سریع القلم وزیبا کلام لیبرال تئوری بدن اجراکنن و اونوقت پرروهایی مثل تو از جمهوری "اسلامی" نتیجه بخوان! گندم از گندم بروید جو ز جو. نتیجه اجرای اقتصاد لیبرال ها چیزی جز اختلاف طبقاتی نیست.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 10
      پاییز چه سالی؟ سال ۱۵۰۰؟ سال ۱۶۰۰؟
    • سیامک IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 3
      تو هیچ کاری را نمیتوانی بکنی ... اگر وقت داشتی روزگار غریب که زندگینامه دکتر غریب را به تصویر کشیده نگاه کن بعد ازروی انصاف مقایسه کن بعدا اظهار فضل کن
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      4 4
      وقتی معنی ایدئولوژیکرا سازنده آن نفهمید غربگدا میفهمد؟
    • ... IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      7 4
      برو بابا.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      8 8
      اتفاقا همین نظام و همین ایدئولوژی هست که تمامیت عرضی و امنیت این کشور رو حفظ کرده . وگرنه اگر میخواستیم به توصیه های امثال شما گوش کنیم الان در "خاورمیانه جدید" زندگی میکردیم . در کشورهای کوچکتر و جداگانه!
    • شهاب IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 8
      واکسن سبزی وماست نیست که سرکوچه بخری 6 ماه قبل سفارش می دی وبعد پول می دی بعد 6ماه بعد واکسن می دن
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      4 1
      در ناامیدی بسی امید است / پایان شب سیه سفید است
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      6 1
      روحانی زبان گفتگو با دنیا را بلد نبود رئیسی در اولین روز ورود به پاستور با رئیس جمهور برخی کشورها تلفنی تماس گرفت و سیل واکسن را به کشور روانه کرد.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      پس قبول داری که اسراییل نابود شدنیست و البته امریکای جهانخوار با ایدوئلوژی لیبرال دمکراسی خوناشام نژادپرستش
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    14 10
    آقای رییسی باید بدونن در مسیر تحول خواهی و اصلاح سیستماتیکشون دست اندازهایی وجود دارن به نام "اصلاح طلبان" یا همون چپ ها. موفقیت رییسی یعنی مرگ حزبی و سیاسی این جریان.
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      مواظب باش
  • 1 IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 3
    به نقل از فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی به به عموم مردم در استفاده از کالاهای داخلی، و ترویج فرهنگ کار جهادی و تعاون توصیه کردند.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    10 13
    تا حالا كه بناي رييسي هم بر خراب كردن ..البته با روشي بدتر
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      9 3
      تورم 1000 درصدی که روحانی ایجاد کرده در کمتر از یکسال قابل مهار و کنترل کردن نیست.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    9 6
    اي روحاني كجايي يادت بخير
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      9 6
      روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آورد که مغول ها نیاوردند.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 3
      هه نه عمو این دفعه رو اشتباه گفتی. هم زود گفتی و هم اشتباه. اوضاع توزیع کالاهای ضروری و واکسن و... بهتر هم شده خیلی بهتر شده. اونی که گفتی یادش بخیر برهکه دیگه بر نگرده.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    17 13
    دقیقا راست میگه. چطور واردات واکسن یک روزه با رییسی حل میشه اما نمیتونه قیمت مرغ رو کنترل کنه؟!!!
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 5
      رهبر انقلاب فرمودند حقایق رو تبیین کنید و بنده این موضوع رو برای شما تبیین میکنم. اولا فرض شما غلطه کمبود اقلامی مثل مرغ و روغن و... در بازار بعد از روی کار اومدن آقای رییسی رفع شد الان شما هر مغاره ای برید مرغ و روغن و.. وجود داره و خبری از صف نیست. دوما هر وقت از دولت قبل میپرسیدیم که چرا واکسن وارد نمیشه میگفتن تحرمیم و fatf باید تصویب بشه.برای کم کاریشون و اجرای سیاست هاشون یک گذاره غلط رو به مردم دیکته میکردن و برای اینکه اشتباهات و خیانت ها برملا نشه بر همون گزاره تاکید میکردن. آقای رییسی که اومدن این سیاست ها رو کنار گذاشتن و بابت واکسن ورق برگشت. و معلوم شد ربطی به این موضوعات نداشته. درباره اقتصاد هم درست خواهد شد ولی زمان بر هست اگر سیاست های درست گذاشته بشه در آینده نتیجه ش رو مردم خواهند دید ان شاالله
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      8 20
      واکسن هم تماما واکسن هایی هستن که دولت تدبیر و اید وارد کرده نگه داشتن دولت عوض شه بعد از گمرک ترخیص کنن بزنن به اسم رئیسی. قرار بود با این دولت و این افراد ممیکت درست شه که تو او 8 سال احمدی نژاد درست میشد و اون همه خرابی به کشور تحمیل نمیشد
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      8 4
      روحانی قرارگاه مرغ تشکیل داده بود اما در مدت یکسال حتی نتوانست قیمت مرغ را کنترل کند چطور می خواست واکسن وارد بکند ؟!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      7 3
      روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      10 2
      چون جوجه های که زمان روحانی از تخم در اومدن، رو زنده به گور کردن..... حالا یه کم وایسا تا مرغ های دولت جدید تخم کنن و جوجه ها بیان بیرون..... خیلی جالبه... توی 8 سال دولت روحانی که پدرمون دراومد همه تون ساکت بودید الان توی این یک ماه که این همه اتفاق خوب رقم خوره همه بلب زبونی میکنید.... اصلاح‌طلبید دیگه با .... خیلی فاصله دارید
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 1
      اگر حسن واکسن خریده بود برای چی می گفتن تحریمیم و واکسن سوهان قم نیست و... اگر واقعا حسن خریده بود نباید همچین چیز های می گفتن
  • مجید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 7
    ویرانی ۸ ساله اقتصاد واینکه مردم ایران سیر ترین مردم دنیا هستند تناقض وبی صداقتی شما را نشان میدهد ضمنا این کل کل کردن وشماتت متقابل شما وسایت عصر ایران مشکلی حل نمیکند
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 1
      نه تناقض نداره. سیر بودن ربطی به اقتصاد نداره. بنده البته قبول ندارم که همه به طور مطلوب سیر هستن ولی میخوام تفاوت این دوتا رو بگم. شاخص های اقتصادی مثل ضریب جینی و تورم و تولید ناخالص ملی و اندازه اقتصاد که در دوران روحانی به فنا رفت ربطی به کمبود یا وفور کالای در بازار نداره اشترام دارند ولی یکی نیستند. یعنی شاخص سیری یه چیزه و شاخص اقتصادی یه چیز دیگهه
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    6 7
    درست میشه اوضاع
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    6 4
    وقاحت این رسانه ای غربی اصلاح طلب تا حدیست که برخی اوقات عین اخبار بی بی سی واینترنشنال را نویسندگان این سایتها و وزنانه ها انعکاس میدن یعنی زحمت عوض کردن مطالب رو هم نمیکشن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 4
    عنوانش عالیه
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 3
    باید به عصرایران گفت که بر باعث و بانی اش لعنت بفرستید!
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 1
      مطمئنی؟
  • علی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    سلام درود حداقلی فقط شعار دادن اینکه توانمند باشند نه علمش را دارند نه درایت
  • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 5
    برای شما ۸ سال برای دیگران ۳روز برو دنبال کلید ۳ماهت مرد حسابی خجالت هم حدی داره
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    11 2
    این مملکت اگر روزی درست شد هرچه دلتان میخودهد به من بگویید ولی اگر درست نشد لعنت من پشت سرتان
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 8
    دولت روحانی در 4 سال اولش بخصوص بعد از برجام بلاترین رشد اقتصادی کشور بعد از انقلاب وو یکسال بلاترین رشد اقتصادی در دنیا (آمارش در اطلاعات بان جهانی که هرساله منتشر می شود به راحتی در سایت ها موجود است) بدست آورد. اگر ادامه پیدا می کرد اقتصاد ایران متحول می شد.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      9 3
      میانگین رشد اقتصادی در دولت روحانی صفر بود یعنی مملکت 8 سال عقبگرد داشت.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      8 2
      به قول برایان هوک برجام حتی امضاء هم نداشت قراردادی که ضمانت اجرایی و امضاء نداشت چطور می خواست ادامه پیدا کند ؟!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 1
      خیر جای دیگه ای نیست. این آمار های تخیلی از شد اقتصاد در دوره اول روحانی فقط در روزنامه های اصلاح طلب پیدا میشه
  • تندیس IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 3
    بهرحال پروژه تخریب دولت مردمی پیش بینی میشد و دور از انتظار نبود اما اینکه این پروژه تخریبی به این زودی کلید بخورد کمی دور از انتظار بود . دیروز خانم جلودارزاده یکی از عناصر این جریان با همین کلیدواژه ها مصاحبه مفصلی کرده بود که نشان میداد جریان تخریب ابتدا با جلوفرستادن نوچه های دون پایه استارت این پروژه را محک زده بود تا در صورت استقبال پایگاههای وابسته به مخالفان عناصر بالاتر وارد میدان شوند . بهر حال اشتباه محاسباتی انها در شروع زود هنگام این پروژه نوید تخریب چهره سیه روی انها خواهد شد . اگر دیرتر این پروژه اغاز میشد شاید میتوانستند بخشی از افکار عمومی را با خود همراه سازند اما کلید زدن تخریب انهم زودهنگام واکنش مردم علیه خوشانرا بدنبال خواهد داشت انها از این مدعیان میپرسند شما هشت سال کشور را به تباهی کشاندید حالا توقع دارید توی این چند ماه خرابی عظیم هشت ساله بیکباره مرمت شود ولذا باید حرکت زودهنگام انها را به فال نیک گرفت .
    • US ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 1
      دولت مردمی موفق خواهد شد
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      این دولت با 18 میلیون رای بیش از 60 درصد آرای رای دهندگان رو داره . حسن روحانی دور اولش 50 درصد ممیز 3 دهم درصد رای داشت
  • فرمانیه IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 7
    کیهان را باید با طلا نوشت
  • احسان صادقی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 4
    سلام علیکم/ رکورد شکنی واکسیناسیون، ترخیص کالا از گمرگ و کاهش قیمت سیمان و فولاد و و مقاومت شکنی بورس را نگفت فقط از واردات واکسن گفت و شانگهای که بگه ما این کار رو کردیم.
  • مهرناز IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 4
    توجیه کنندگان سیاست های دولت روحانی " سنگ پای قزوین " با شناخت از شماها " خودش را کنار گشید.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      4 2
      دقیقا. بی ... تر از روحانی و طرفدارانش ندیدم.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 3
    شما ۳۰ساله هم نمسازین این گوی اینم میدون نتیجه دولت شما رو ام میبینیم
  • MD ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 9
    شما 100 روزه حل نکردی کشور را به گل نشاندی .دوست داری ایشان 3 روزه حل کند
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 0
      3روز؟
  • غلامعلی کولیوند IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 5
    بنام خدا اولا تمام موفقیت و عبور از فشارهای امریکا ولنگلیس وصهویونیستها و نوکران کوچک وبزرگشان به واسطه و هدایت خداوند بزرگ و جانشین منسب وی آقا امام زمان عج و رهنمود های امام خامنه ای فرزانه و حکیم وبزرگتر ما بود که برداشته شد و مردم مومن و جهادی وانقلابی با تحمل و بردباری وسختی واطاعت از امام و رهبر وبزرگتر خود از این همه سختی ها عبور کردند و باعث گرفتاری خود شیاطین صهویونیست در باطلاق خود شدند والان دارند التماس وزاری میکنند که به برجام برگردیم در ثانی چین و روسیه از خدایشان بود که ایران جزو پیمان شانگهای شود چون انها دیدند ایران تنها کشوری توجهان است که امزیکا را به زانو در اورد و عین الاسعد را موشک باران و زمین وزمان را برسر نظامیان امریکا خراب کرد فقط اگر یک لحظه امریکا اشتباه میکرد ودر ان موقع فقط یک موشک و یا یه هواپیما جنگی بر فراز ایران بلند میکرد میدید که دنیا چگونه بر سر امریکا با فاصله چندین هزار کیلومتری خراب میشد اسرائیلی دیگر باقی نمیماند و تمام نظامیانش تا صبح نابود و ازبین میرفتند چین وروسیه دیدند فقط باچشم های خود دیدند که تنها کشوری که توجهان توانست چشمهای امریکا را کور کند ایران اسلامی بود چین وروسیه اگر یک موشک طرف امریکا بزنند انها موشکهای هسته ای بطرفشان گرفتند و خواهند زد و جنگ جهانی بزرگی شروع میشود پس در نتیجه چون رو ایران حساب نمیکردند اصلا باور نداشتند که ایران خیلی قدرتمند شده پس با آغوش باز و از خدا خواسته ایران را در پیمان شانگهای قبول کردند چون کاری که از جنگ جهانی دوم تا حالا هیچ کشوری قادر به ان نبود ایران یکشبه هیبت سراب بودن ابرقدرتی امریکا را فرو ریخت وبزودی در اقتصاد هم قوی و خودکفا میشویم و یه ضربه هم دراینجا بهشان میزنیم دیگه حساب می اید دستشان خوب حالا بزار برای خودشان تا میتوانند حرف های گنده گنده بلغور کنند ایران دیگر جزو ابرقدرت ها شده چه بخواهد دنیا چه نخواهد و یواش یواش به همه ثابت میشود ومن ا... التوفیق
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 0
      دقیقا
  • نادر IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    13 5
    ما که در این مدت چند ماه دولت جدید هم جز تورم و گرانی روزافزون چیزی نصیبمان نشد فعلا"مراسم تودیع و معارفه ها بازارش داغه .
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      2 2
      تورم لجام گسیخته که دولت روحانی بوجود آورده به راحتی قابل کنترل کردن نیست و حداقل یکسال زمان لازم دارد خم رنگرزی که نیست !
  • US ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    13 6
    ماه عسل دولت تمام شده مردم قیمت های امروز رو با شروع دولت مقایسه می کنند حالا کیهان دوست داشته باشه یا نداشته باشه چیزی ندیدیم جز افزایش نرخ ارز و مواد غذایی
  • مسعود IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 3
    ظاهرا برای مخالفان دولت آقای روحانی ، ترامپ و تحریمها مشکل ساز نبودند
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      2 3
      تحریم ها همچنان به قوت خودش باقیه ولی خیلی از مسائلی که قبلا به تحریم ربط داده شده بود داره حل میشه! مثل واکسن و مرغ و..این یعنی برخی مشکلات مردم رو عامدانه و به صورت افراطی به برجام "گره" زدند
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      2 0
      خیر عزیزم. برای اونا هم مشکل ساز بود اما ایستگاه نبود
  • iman IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 2
    میگم نویسنده نمیدونه یا میترسه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 3
    وقتی محاکمه و پاسخگویی در کار نباشد ، همین می شود ، طلبکاری
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      2 1
      عدم محاکمه ی روحانی و تیمش توهین به افکار عمومی ایران است
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 1
    هیچ عاقلی ازروحانی دل خوشی نداره ضمن تقدیر ازدولت جدیددرزمینه واکسیناسیون اما دولت جدید 2ماه ازشروع کارش میگذره انصافا انصافا انصافا سرعت رشد قیمتها دواین دوماه کنترل نشده
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 3
    ای بابا شما هم هی بهانه بیارید .بقران ۵۰ سال هم باشه نمیتونید آباد کنید.روحانی رفت تموم.ول کنید.کم کاری و بی لیاقتیتونو نندازید گردن دولت قبلی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    ضرب المثلی است که می گوید اگر سراغی از بدهکار نگیری طلبکار میشود باقیمانده دولت روحانی و رسانه های حامی او استخوان لای گوشت کشور هستند این استخوان را از گوشت نظام و ملت خارج کنید
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    وقتى كسى مى خواهد حرفى بزند خدمتى ارائه كند محصولى توليد كند ويا٠٠٠ بايد ازوضع طرف ومخاطبش اطلاع كافى داشته باشد وبى گداربه اب نزده باشد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    هشت سال هم شما دستور بدید مردم دستتون رو ببوسند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 2
    اولا سه روز نیست الان خیلی بیشتر است ثانیا شما نسازید و خراب شدن را متوقف کنید دلار را پایین نیاورید اما بالا هم نبرید تورم را درست نکنید اما بیشتر هم نکنید و.....
  • حسین IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    با وارفتگی مشکلات مملکت حل نخواهد شد.احتیاج به اقتدار حکومت وقدرت بیش از این داریم.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 1
    8سال خیانت دولت عزیز دردانه شما بود نه خرابکاری
  • کارشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    اگر بنا بود ابادش کنند خرابش نمیکردند.
  • احمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    این (روحانی)را غربی ها القاء وحمایت کردند تا مامور کنند مسئله هسته ای و اف ای تی اف را برایشان در ایران به دلخواه آنها درست کند چون این هر مشکلی که تو این مملکت نیاز به حل داشت او اینها را منوط می کرد به آنها . خوب شانگهای چطور بدون قبول اف ای تی اف عضویتش انجام گرفت . اینها اصلا" وجودشان (اصلاح طلبها)نحس است برای این مملکت . خدا کند خیر از زندگی نبینند .
  • احمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 2
    این (روحانی)را غربی ها القاء وحمایت کردند تا مامور کنند مسئله هسته ای و اف ای تی اف را برایشان در ایران به دلخواه آنها درست کند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 4
    هیچ کس انتظار حل و فصل سریع، مشکلات و کم کاری های دولت روحانی رو نداره، همین که بتونه دولت از چاله ای که دولت روحانی با بودجه سال 1400 کنده به سلامت رد بشه. خیلی شاهکاره، کافیه کمی در این مورد مطالعه داشته باشید، می فهمید چاله‌های روحانی ممکنه سالها برای کشور صدمات جدی ایجاد کنه.....
  • حسین IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 0
    الکی طرفداری هیچ جناهی را نگیرید مساله اصلی اقتصاد ومعیشته مردمه ،بداد مردم مظلوم برسید
  • mahdi IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    نگاهی به گفته ها و عملکرد اصلاح طلبان چه نمایندگان مجلس اصلاح طلب در دوره های مختلف چه سران و مسعولین شان چه به اصطلاح روشنفکران شان که توان رقابت ایران را در قرمه سبزی و آبگوشت بزباش می دانستند و به رهبری پیشنهاد واردات مدیر خارجی کرده بودند و بتن در توانایی های دانشمندان هسته ای ریختند و دست ایران را در برابر غرب و شرق خالی کردند و در مجلس صحبت های تجزیه طلبان می کنند و به طباطبایی و امثال آن که نظریه مرگ اسلام را دارند و می گویند که اسلام مرده است جایزه فارابی دادند و در زمان ظهور داعش می گفتند ربطی به ما ندارد و کار بشار اسد تمام شده است و نباید بجنگیم اما در زمان حال خواهان حمله به طالبان و جنگ هستند و با دروغ فراوان مردم ایران را فریب دادند و برجام نافرجام را تحمیل کردند و خانه نساختند و به نساختن افتخار کردند و کارخانجات را تعطیل کردند و راههای دور زدن تحریم برای فروش نفت را لو دادند
  • پيمان IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 1
    چي مي بافي واسه خودت فقط يک وزير امور خارجه دولت قبل آقاي ظريف به کل کابينه دولتي را سنگش را به سينه مي زنه مي ارزيد حالا بمان دکتر روحاني که نان به نرخ روز خوران و کاسبان تحريم و مرفهان بي درد سنگ اندازي کردند و برجام را با دادن بهانه دست ترامپ نابود کردند که مردم ايران و ايران را نابود کردند.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 1
      روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 0
      خیلی عقب مانده هستی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 2
    آقاي محترم كيهان!: اولا رييس جمهور سابق در همان مقطع زمان توصيه اكيد به ورود پول مردم به بورس كردند. ثانياً حرف غلطي زده نشده! مگر آقاي قاضي زاده نگفتند 3 روزه مشكل بورس را حل مي كنند؟مدارك صحبت هاي ايشان كه موجود است.باشه 8 سال روحاني و تيمش خراب كردند، اين گوي و اين ميدان 3 روزه مشكل را حل كنيد و دعاي خير مردم را بخريد.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 1
      برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری های دولت روحانی حداقل 16 سال زمان لازم است .
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 1
      دورود
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    حالا شما شروع کنید تا بعراز ۸سال یک گروه دیکه نیاید همین حرف را بزنند
  • بهروز IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    رسانه های حامی روحانی چه زود رگ گردنشان زده بیرون برای حمله هشت سال دولت روحانی تمام مشکلات دولت قبلی خودش انداخت حالا چه زود طلبکار شدند
  • فرشاد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    بابا مگر فکر میکنید همه رسانه می فهمند اتفاقا نه تو مملکت ما بیش از 90درصد رسانه اندازه دوزار هم نمی فهمند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    شماهشت سال ویرانه کردیدچطورسه روزه ساخته میشه خداازتون نگذره افبه دولت روحانی شماها مملکت راغارت کردید انشالله سرنوشت شماهامث صدام بشه به دست کدخداسقط بشید
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 1
    خجالت بکشین و بسه دیگه خسته شدیم از بس که به گردن همدیگه انداختین مشکلات مردم رو بسه دیگه مشرق خجالت بکش
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 1
    سه روز نیستو سه ماه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    برای اینکه شما جوری اقتصاد خراب کردیدکه چیزی از اقتصاد نمانده مگر جنا بیان درست کنند
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    واقعا باید اولویت اول وضع اقتصادی مردم باشد
  • NL ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    دکتر ۴ سال اول دولت روحانی که خوب بود
    • احمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      روحانى در اوايل دوره اول كه رفته بود امريكا در سازمان ملل فرصت طلايى بدست اورد درخت دوستى نداشت. استفاده نكرد شايد اختيار نداشت ولى باغرور برگشت و خرابكارى ها را شروع كرد هرجا اتشى ديد بجاى اب روى اتش بنزين ريخت هم خودش را بدبخت كرد هم ملت را !!! جز بنى صدر سابقه نداشت كه مردم و مجلس تقاضاى محاكمه رئيس جمهور را داشته باشند. ايا روحانى و بنى صدر در دو كفه ترازو قرار گرفتند ؟
  • امید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    انتخاب مردم ، انتخاب بین بد و بدتر بوده.همشون سر وته یه کرباسن و هرروز وضع مردم بدلیل بی لیاقتی مسئولان و عدم شایسته سالاری بدتر شده.
  • عباد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 1
    شما همیشه درست گفته اید پس ان همه دم از معیشت می زدین کجاست
  • Ehsan NL ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 2
    خیلی میخوام طرفدار رئیسی باشم و رای منم رئیسی بود ولی قیمت اجناس رو نگاه میکنم تو رای شک میکنم
  • شه IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    همه اینها سر وته یه کالباسن
  • ... IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    هشت سال قبل از روحانی را کی خراب کرده بود!؟ شما شرق نیستید
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    کیهان فقط یک بازوی تبلیغاتی اصولگرایان است
  • ایران جوان IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    ۸سال بی عرضگی ، کف وهوررا نداره، باید پاسخگوی بی عرضگیشون باشند
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    بزرگ ترین مشکل کشور این است که همیشه مسولین جدید مسولین قبلی را بی لیاقت اعلام می کنند و خودشان را لایق خدا اخر پ عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 2
    ملت فهمیدن که تا وقتی تحریم هست همین آش و همین کاسه. مگه نمیگفتین بیست درصد مشکلات مربوط به تحریمه. بسم الله بقیه هشتاد درصد مشکلات رو حل کنید. اصلا نه دلار رو هزار تومن بکشید پایین
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 2
    انشااله شما و دوستان كيهان به عنوان يك مسلمان شبها راحت بخواهيد،دولتي كه از 8سال دوره زمامداري اش 6سال درتحريم مطلق بوده و فقط 2سال امكان خلاصي از تحريم داشته و 6سال كشور بدون نفت اداره شده ،اگه اسمش 8سال تخريب كشوره خوشا به حال شما مسلمانان مشرق وكيهان
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    شیخ حسن اف بر تو با این عملکردت موسی پیامبر هم با عصایش نمی تواند کاری کند چه برسد به دیگران
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    ملت همه سر کار هستید روحانی و رییسی هدفهای انحرافی برای انحراف افکار شما ها تا رسیدن به هدفهای بعدی خودشان است لطفا کتاب قلعه حیوانات را بخوانبد دشمن تراشی این خوبه آن بده همش فریب شماست
  • سیروس IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    چون برافتد نه تو مانی و نه من
  • mahdi IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    هرکار خوبی که میشه میگن ما انجام دادیم ریل گذاری کردیم این اصلاحات چی ها هرچی کار بد کثافت کاریه مقصرش دولت های قبل هستند
  • عطاءالله IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    معلوم هست سوزش این فاسدین بنفش بسیار سخت و سنگین هست. از این سوزش بسیار خوشحالیم
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    از خدا میخواهم که این کارهای روشن انجام شده در دوره آقای رئیسی در سفره وزندگی مردم نمود پیدا کنه .
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    به یزدان قسم که گر ما خرد داشتیم کجا چنین سرنوشت بد داشتیم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    خود آقای قاضی زاده گفته من مشکل بورس رو سه روزه حل می کنم!! خب ایشون برنامه اش رو بده به آقای رئیسی تا سه روزه مشکل بورس حل بشه دیگه!!
  • سعید IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    انتظار حل و معجزه ندارید
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    سلام. دیدگاه ما اگر برای آبادانی باشد نیازی به توضیح ندارد. پس برای زنده نگاه داشتن نام ایران ودین یکتا پرستی باید فداکار کرد.
  • سید IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    خطاب به حسن: حسن، تو هشت سال پدر مردم رو در آوردی هنوزم ول‌کن نیستی میایی اینجا یادداشت هم می‌ذاره. چه اصراری داری که همش تو چشم باشی تا سرلیست آه و نفرین مردم باشی؟!
  • ۰ IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 2
    اینکه هر دولتی سرکار می اید دولت قبلی را متهم می کندهمه دولتها سرو ته یک کرباسند
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    این دولت گستاخ روحانی کاری کرده که تاریخ ایران رو از هر لحاظ به گند کشیده همیشه گستاخ بودن وطلبکار خودشون چه گلی به سر مردم زدن که حالا بازم طلبکارن زیاده خواه
  • ح.پ AU ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    مردم خیلی انتظار دارند از این افراد
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    جالب شد..تقاضای ایران برای عضویت دائم شانگهای در تیرماه توسط روسیه داده شد که میشه زمان روحانی.. و اینکه عضویت دایم ایران نتیجه چندسال مذاکره بود.واکسن هم بحثش جداست.. چین وقتی واکسیناسیون مردمانش تقریبا تموم شد واکسن های مازاد رو داره به ۳۰-۴۰ کشور جهان صادر میکنه و ایران هم یکی از اونها..
  • ع.ا.ق.م IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    شماهایی که ۸ساله مملکت را ویران کردید!!!!! خیلی اشتباه کردید.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    درست میشه ۱۰۰سال اول س خته هر سال بهتر از سال قبل
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    آقای مشرق نیوزدر8سال هیچ غلطی نکردیدحالابرای دولت رئیسی آیه یاس میخوانید،بله باحلواحلواکردن دهن شیرین نمیشود،درضمن گرصبرکنی زقوره حلواسازیم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    واقعا بعضیها خجالت نمیکشند که از دولت روحانی دفاع میکنند به وجدانتان رجوع کنید اگر وجدان دارید
  • US ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    انشاالله روحانی بایزیدومعاویه و ابن ملجم و بقیه دارودسته ارازل و اوباش قبل وبعد اسلام محشوربشه الهی آمین ...کاش روحانی روبه دست مردم میسپردن
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    روحانی خدا ازت نگذره بالاخره روز قیامتی هم هست
  • ع IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    آقایان این را‌بدانید‌که‌در تمام دولتها‌کسری‌بودجه‌بوده فقط به‌دولت‌روحانی‌برنمی گردد
  • ناشناس IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    همه دزد ها وقاچاق چی ها از روحانی طرفداری می‌کنند چون تو این هشت سال تا می‌توانستند دزدی کردند باید الان از روحانی طرفداری کنند چون نون دونی شونو از دست دادند
  • ایلیا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    من نمی‌دونم...واقعا نمی‌دونم...کسایی که ۸سال ملتو بدبخت کردن...کل شئونات ایرانو آگاهانه به آمریکا و برجام گره زدن..انتخابات رو همسوی با تمایل استکبار تحریم کردن...چجوری اظهار نظر میکنن و فورا شمشیر رو از رو واسه دولت نوپای سیزدهم بستن...
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    دولت روحانی انقدر بی کفایت بود که به جرات میتوان گفت در طول انقلاب وحتی صدها سال قبل از انقلاب اینقدر کشور متضرزر وداغون نشده بود چه ظلمها که نشد مردم از صحنه گم شدند روحانی هیچوقت از مشکلات مردم ناراحت نشد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    دولت بجای اینک از افراد کار بلد استفاد کند از افراد حرف زن استفاده می کند که اخرش حرف به جای کار تعویل مردم می دهنددولت باید در تمام استانها میزگرد تشکیل دهد
  • حسن عزيزي IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    واقعا اين توقعات بيجا خيلي رو ميخواد.خرابكاريهاي هشت ساله را يه شبه نميشه درست كرد.چه توقعي.آقاي رئيسي در سمت هاي قبلي ،كاركردشان مشخصه.من شخصا به همه آشنايان و دوستان ميگم اميدوار باشيد به مردي كه پيرو خط امام (ره) و در ركاب رهبري عزيز و همچون حاج قاسم مرد ميدان است.سيد همه پشتتيم.برو جلو درسته حاجي.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    ویران تر نکنید ساختن پیش کش
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    از همین چندساله شرکت اسنوا چه قراردادهای ترکمنچایی برای فروشهای قسطی با مردم بدبخت میبنده ممنوعیت کرده ای با ممنوعیت کلی از همه کشورها فرق داره. نکنید تر به قران نکنید وای که حسرت یک یخچال معمولی به قیمت خودش در دل مردم خواهد ماند وای که قیمت یخچال هم قیمت پراید میشه وای بر کثافتی بنام پراید ۸اک تو سر مردم نکنید به اشپزخانه های خردم دیگه چیکار دارید.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    توجه کنید ممنوعیت لوازم کرده ای با ممنوعیت از کل دنیا فرق دارد. از همین چندساله شرکت اسنوا چه قراردادهای ترکمنچایی برای فروشهای قسطی با مردم بدبخت میبنده ممنوعیت کره ای با ممنوعیت کلی از همه کشورها فرق داره. نکنید تر به قران نکنید وای که حسرت یک یخچال معمولی به قیمت خودش در دل مردم خواهد ماند وای که قیمت یخچال هم قیمت پراید میشه وای بر کثافتی بنام پراید خاک انحصار تو سر مردم نکنید به اشپزخانه های مردم دیگه چیکار دارید.
  • Shahrokh IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ازیادملّت نخواهد رفت چه گفتی اول کار حسن روحانی بوالله الاعظیمدقسم اگر مملکت با همین شرایط حدوحوود راه علاج نداشت کاندیدای ریاست جمهوری نمیشدم!!!!!!! رو که نیست واقعا وقاحت و پروئی و بی وجدانی هم حدو اندازه ایی دارد..شماها ۸ سال مملکت را که که قرار بود اقتصادش ارزش بیکاری تورم لجام گسیخته ارزیش درست کنید چنان خسارت اقتصادی امنیتی بار اوردید.که صدام لعنتی کافر ببار نیآورد ۷۰ تا۷۵ درصد تولید و کارخانجات مملکت را بدلیل واردات بی رویه بخاطر پورسانت گرفتن مدیران مسول وقت به تعطیلی و نیمه تعطیلی کشاندید شما طبق امار و اینترنت(طالبین حقیقت سرچ کنند) ۸ سال بهشت جاسوسان کار کشته دشمن شده بود بابا خیلی وقیح تشریف دارید
  • شین شامالا IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    نکنه بعد 4 سال یا 8 سال میخواید بیاید بگید تقصیر حامیان دولت روحانی بود که بعد اینکه روحانی رفت نزاشتن کاری کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس