کیم جونگ‌اون

رهبر کره شمالی ضمن رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات بدون پیش‌شرط، گفت خطوط ارتباطی با کره جنوبی را برای نشان‌دادن تمایل پیونگ‌یانگ جهت ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره، بازسازی می‌کنند.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه از تمایل خود و آمادگی کشورش برای ازسرگیری تماس‌ها و گفت‌وگو با همسایه جنوبی خبر داد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد کیم در این‌باره گفت که خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل ماه اکتبر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره بازسازی می‌شود.

به نوشته خبرگزاریی «یونهاپ» به نقل از این رسانه، کیم همچنین توضیح داد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط، چیزی جز وسیله‌ای برای مخفی کردن نگرش خصمانه تغییرناپذیر واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ نیست.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی این اظهارات را طی سخنرانی در جریان دومین نشست مجمع عالی خلق که بامداد پنجشنبه (به وقت ایران) برگزار شد، بیان کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی روز گذشته خبر داد که این کشور روز سه‌شنبه کی موشک هایپرسونیک جدید را آزمایش کرده است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    دم جناب کیم جونگ اون گرم! ببینید مهم نیست یانکی‌ها چی میگن، مهم اینه که هرچی اونها بگن ایشون قبول نمیکنه ویه پیشنهاد دیگه میده، با این میگن استراتژی!! اینطوری یانکی‌ها به هیچ وجه نمیتونن از قبل یه نقشه بکشن طرفو یواش یواش هل بدن به اون سمتی که خودشون میخوان عین برجام ما !!!!
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      9 3
      البته دم مردمشون گرم که دارن از قحطی و گرسنگی میمیرن تا رهبرشون حال کنه
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 3
    خخخخ. خودش قطع میکنه خودش میسازه خودش نمیدونه اصلا دنبال چی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس