کد خبر 1278541
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
رولزرویس هم برقی شد

شرکت خودروسازی رولزرویس اعلام کرد که از سال ۲۰۳۰ به بعد فقط خودروی برقی تولید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی رولز رویس انگلیس امروز اعلام کرد که از سال ۲۰۳۰ به بعد تمام خودروهای خود را فقط به شکل برقی به بازار عرضه خواهد کرد.

خودروسازان دیگر انگلیس از جمله بنتلی که متعلق به فولکس واگن است و لندرور که توسط جگوار اداره می‌شود نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده است.

رولز رویس که هم اکنون متعلق به شرکت بی‌ام‌و آلمان است در بیانیه خود آورده است که نخستین مدل کاملا برقی خود را به نام «اسپکتر» در اواخر سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد کرد.

تورستن مولر اِتووس، مدیرعامل رولز رویس در این باره گفته که ما با تولید این مدل جدید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهای تولیدی خود را برقی کنیم.

شرکت خودروسازی رولز رویس در جنوب انگلیس واقع است و بنا به گفته مدیرعامل این شرکت تا آن زمان دیگر هیچ خودروی بنزینی یا گازوئیلی توسط رولز رویس تولید نخواهد شد. البته شرکت بی‌ام‌و به عنوان شرکت مادر رولز رویس هنوز تاریخی را برای کنار گذاشتن تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی مشخص نکرده و فقط گفته تا سال ۲۰۳۰ می‌خواهد ۵۰ درصد تولیداتش را برقی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    روزروز هم برقی شد و همچنان شرکت های داخلی درجا می زنن
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    اخوی درسته رولز رویس یه شرکتی هست که از موتورجت تا سیستم های نظامی و قایق و خودرو تولید میکنه. اما این خبر قطعا فقط درباره بخش اتوموبیل سازی این شرکت هست . پس عکس تیتر خبر که عکس از موتورهای جت این شرکت هست به این خبر ربطی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس