کد خبر 1277991
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کاهش دما تا ۱۲ درجه در شمال شرق/باران در نوار شمالی کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه ۹ مهر تا شنبه ۱۰ مهر دمای هوا در شمال‌ شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش‌ مشرق، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا اوایل هفته آینده در نوار شمالی کشور دمای هوا به صورت محسوسی کاهش می‌یابد، خصوصاً با توجه به هجوم هوای نسبتاً سرد، از روز جمعه ۹ مهر تا شنبه ۱۰ مهر دمای هوا در شمال‌ شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطقی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری بارش در این مناطق تشدید خواهد شد.

وی اظهار کرد: گستره بارش‌ها روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو علاوه بر گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، استان مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی را نیز دربرمی‌گیرد.

اصغری اضافه کرد:‌ روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در شمال آذربایجان غربی و چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا شنبه ۱۰ مهر دریای خزر مواج است، گفت: در دو روز آینده وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد و جمعه و شنبه در این مناطق به ویژه شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از بعدازظهر جمعه و روز شنبه در برخی ساعات در مناطقی از سمنان و اصفهان وزش باد شدید با احتمال گرد و  خاک داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنج‌شنبه ۸ مهر پدیده غالب در غرب کشور وزش باد خواهد بود، تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی توسعه چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت غرب‌سوی آن انتظار داریم روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه نوار ساحلی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ دهد و در این مدت دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در سه روز آینده صاف و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ درجه و ۲۰ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شناس IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    سلام درباره وضعیت خراب آب کشور وکم آبی واصراف بعضی مردم بیشتر مطلب بزنید ما خانواده به هر همسایه بخاطر مصرف بی رویه تب تذکر دادیم وخواهش کردیم هم دشمن ما شدند هم گفنن بشما چه خودمون پولش میدهیم بی وجدانها این دو زار به سازمان آب میدهید پول یک باکس ۶ تایی آب معدنی نمیشود ارث بابامون نیست این جور اصراف میکنیم نسل آینده چه کنه آب زیر زمینی هم که نمانده دیگه تشکر مشرق میدونم شما هم نگران وضع آب مهمترین سرمایه کشور هستید.تذکر را اشتباه تب تایپ کردم عذر میخواهم .
  • شمالی ریکا IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    واقعا هوا سرد شده اینجا! پتو استفاده میشه موقع خواب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس