کد خبر 1277930
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
میوه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی نمی توانید از شیر و لبنیات استفاده کنید، می توانید منابع گیاهی کلسیم را جایگزین این محصولات و نیاز بدن خود را تامین کنید.

به گزارش مشرق، اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی نمی توانید از شیر و لبنیات استفاده کنید، می توانید منابع گیاهی کلسیم را جایگزین این محصولات و نیاز بدن خود را تامین کنید.

نیاز روزانه به کلسیم

ما در طول روز به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز داریم. فقط نوجوانان، خانم های باردار و خانم های یائسه به ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در طول روز نیاز دارند.

میوه های حاوی کلسیم

میوه، سبزیجات برگ دار و لوبیا نه تنها حاوی کلسیم هستند، بلکه مواد معدنی، ویتامین و مواد شیمیایی فیتو هم در آن ‌ها وجود دارد.

انجیر

انجیر منبع خوبی از کلسیم است. فرقی ندارد که انجیر تازه یا انجیر خشک مصرف کنید در هر صورت کلسیم را به بدن شما می رساند. ۸ گرم انجیر خشک ۱۰۷  میلی گرم کلسیم دارد.

پرتقال

پرتقال نه تنها منبع خوبی از ویتامین c است، بلکه سرشار از کلسیم است. تقریباً یک عدد پرتقال حدود ۶۵  میلی گرم کلسیم دارد. آب پرتقال تازه کلسیم کمتری دارد.

زردآلو

فرقی ندارد که زردآلو به صورت خشک، پخته، خام یا تازه استفاده شود. هر ۱۰۰ گرم زردآلو در حالت های مختلف بین ۱۳ میلی گرم کلسیم دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    10 0
    یعنی ما باید در روز 80 گرم انجیر یا 15 عدد پرتقال و یا هفت و نیم کیلو زردآلو بخوریم تا کلسیم بدنمون تامین بشه . حالا بجز انجیر اون دو مورد کجاشون کلسیم بالایی داشتند؟
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      همونجاشون دیگه چرا گیر میدی متوجه نیستی شیر و لبنیات گرون شده بازم دست به کار شدن تا بجای حل مشکل راه فرار جلو پامون بزارن چند وقت دیگم از مضرات شیر و لبنیات گزارش تهیه میکنن و اخبار ۲۰:۳۰ میاد تو جمعیت و مردم میگن میخواست شیر بخورن یهو شیر جهیزه دخترشون خورده پس شیر نخورید
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    احسنت ،اون انجیر هم نوشته خشک که کیلوی ۲۵۰هزار تومنه از طرفی این مقدار میوه کسی بخوره کلسیمش تامین بشه از ده جا دیگه اش صد تا مریضی میزنه بیرون با یکیش گرمی اش با یکی اش سردی خلاصه کلسیم ارزونتر از شیر و لبنیات جایی نیس
  • محمد22 IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    کلسیم خوب رو در سنجد و بادام درختی و تخم شربتی می تونین پیدا کنین شیر هم بیشتر از کلسیم هورمون های رشد برای گوساله داره که این حجم از هورمون برای بدن ما مناسب نیست اونی که میگه هست بیاد ثابت کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس