گیاهان دارویی

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر رتبه کشورمان در زمینه تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در دنیا پنجم است.

به گزارش مشرق، نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جشنواره طب ایرانی در کشور اظهار کرد: دومین جشنواره طب ایرانی در ۱۹ آبان امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با رویکرد علمی در استفاده از طب سنتی است.

او ادامه داد: این جشنواره دارای محورهای مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی است و امسال برای اولین بار محور فرهنگ و هنر را به این جشنواره اضافه کرده ایم؛ و محور کووید ۱۹ به عنوان محور ویژه جشنوار در نظر گرفته شده است.

حسینی یکتا بیان کرد: طب ایرانی با فرهنگ غنی مردم ایران زمین در آمیخته است و جشنواره طب ایرانی به نوعی باعث می‌شود تا یک مسیر درست از ظرفیت طب ایرانی به مردم کشورمان نشان داده شود.

او گفت: بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های کشور و همچنین سازمان جهانی بهداشت، طب ایرانی در کنار طب رایج می‌تواند در جهت ارتقا سطح سلامت جامعه و کمک به مقابله با بیماری‌ها موثر باشد و نقش آن در مقابله با بیماری کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست.

حسینی یکتا در خصوص تولید مقالات در طب سنتی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷٠٠مقاله فقط در پایگاه اسکوپوس در حوزه طب ایرانی نمایه شده است که بخشی از نتایج تلاش‌های انجام شده در دانشکده‌های طب سنتی ایرانی است.

او گفت: در حال حاضر رتبه کشورمان در زمینه تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در دنیا پنجم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجه تیغی بدنساز US ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 1
    پس غلط کردید که جلوی هر داروی اثربخش گیاهی رو گرفتید ای مافیای کثیف دارو. الهی جونم مرگ بشید پزشکای قارون صفت.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 10
    رتبه پنجم در خرافات
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      3 1
      چی شده آمار تزریق واکسن پایین اومده واکسناتون دارن میگندن کسی مراجعه نمیکنه . ناراحت شدی کاسب واکسن
  • وطن پرست DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    اخه کلا پنج کشور هستن که تو این بازار فعال هستند. ما هم بین این پنج تا اخری هستیم. اگه راست می گید امار فاصله این پنج کشور رو منتشر کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس