لوکاشنکو: کمپ‌های آموزشی ویژه‌ای علیه بلاروس در اوکراین ساخته می‌شوند

رئیس جمهور بلاروس امروز (دوشنبه) مدعی شد، کمپ‌های آموزشی ویژه‌ای در اوکراین ساخته می‌شوند که بر فعالیت‌هایی علیه بلاروس و هدف گرفتن این کشور متمرکز هستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در جریان نشستی با مقامات امنیتی گفت: اوکراین به طرز باور نکردنی مرا ناراحت می‌کند. ما اقداماتی را که آنها انجام می‌دهند، می‌بینیم و متوجه آنها هستیم. بلاروس‌های فراری به اوکراین می‌روند و در آنجا کمپ‌های آموزشی ویژه‌ای در حال ساخت هستند که نه تنها فراری‌ها بلکه افراد دیگر را آموزش می‌دهند تا به عنوان جاسوس‌های سرویس‌های ویژه علیه بلاروس فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: من و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درخصوص نشان دادن واکنش‌های مشترک به استقرار نیروهای ناتو در اوکراین توافق کردیم.

لوکاشنکو افزود: ما بر موضوع مرز اوکراین و کارهایی که باید در آنجا انجام دهیم، تاکید کردیم. همان طور که شاهد هستید، نیروهای ناتو به اوکراین منتقل می‌شوند. در واقع آنها پایگاه‌هایی را در آنجا تحت عنوان مراکز آموزشی ایجاد می‌کنند. آمریکا در حال ایجاد پایگاه‌هایی در اوکراین است و قطعا ما باید به این مساله واکنش نشان دهیم. رئیس جمهور روسیه و من رایزنی‌هایی را در این خصوص برگزار کرده و می‌کنیم. ما موافقیم که اقداماتی باید در این خصوص انجام شوند.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت، بلاروس و روسیه در معرض خطر یک وضعیت غیرقابل قبول در مرز تا زمان استقرار موشک‌ها قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس