بلاروس

رئیس جمهور بلاروس اروپا را تهدید کرد که در صورت ادامه فشارها علیه این کشور، کلیه مسیرهای ترانزیتی با چین و روسیه که از خاک بلاروس عبور می کنند را مسدود خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در پی بالا گرفتن تنش میان اروپا و میسنک، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز طی سخنانی غرب را تهدید کرد که در صورت ادامه وضع تحریم‌ها و افزودن فشار بر دولت بلاروس، کلیه مسیرهای ترانزیت کالا میان اتحادیه اروپا با روسیه و چین که از خاک بلاروس عبور می‌کنند را در اقدامی تلافی‌جویانه مسدود خواهد کرد.

لازم به ذکر است، رئیس جمهور بلاروس روز گذشته نیز با متهم کردن کی‌یف برای انجام کودتا، دستور مسدود شدن مرزهای کشورش با اوکراین را صادر کرد.

رئیس جمهور بلاروس می‌گوید اقدامات انجام شده از سوی اوکراین بخشی از تلاش قدرت‌های خارجی برای سرنگون کردن حکومت اوست.

رئیس جمهور بلاروس گفت: مقدار زیادی تسلیحات از اوکراین به بلاروس می‌آید. برای همین دستور دادم نیروهای امنیت مرزی به طور کامل مرز با اوکراین را ببندند.

وی تاکید کرد که در این مورد با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و سایر رهبران رو در رو خواهد شد.

اوکراین مداخله در امور داخلی بلاروس را رد کرد و گفت که بستن ۱۰۸۴ کیلومتر مرز دو کشور باعث رنج مردم خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    دمش گرم، جواب های هویه!!
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه جنگی بین غرب و روسیه دربگیره بازنده آمریکا و نوچه هاش خواهند بود. روسیه دیگه روسیه یلتسین نیست که زر زر های آمریکا رو تحمل کنه. حال میکنم بزنه فک آمریکا و کلا آنگلوساکسون ها رو پایین بیاره. بنظرم برای ما ایرانیان هم بهتره که روسیه برنده این رویارویی باشه چون هر موقع آمریکا جایی سلطه پیدا کرده چیزی جز تروریسم و افراط گرایی و داعش و طالبان برای ساکنان اونجا به ارمغان نبرده. آمریکا و انگلیس دشمن تمدن ، انسانیت، هنر و بالندگی ملت ها هستند. اما روسها با وجود قدرت طلبی اما هرگز بدنبال محو هویت دیگر کشورها و نابودی فرهنگی و اجتماعی اونها نبوده اند و نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس