کد خبر 1375740
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
لوکاشنکو: با جنگ ترکیبی تمام عیار مواجهیم

رئیس‌جمهور بلاروس در نشست «سازمان امنیت دسته جمعی» در مسکو، از دولت اوکراین و مواضع غربی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس با تاکید بر اینکه «جهان تک قطبی دیگر تمام شده است»، مواضع آمریکا و کشورهای غربی عضو ناتو را به باد انتقاد گرفت.

بنا بر گزارش «بلتا» خبرگزاری رسمی بلاروس، رئیس‌جمهور این کشور در نشست «سازمان امنیت دسته جمعی» در مسکو اعلام کرد، کشورهای غربی امیدوار به طولانی کردن هر چه بیشتر درگیری در اوکراین به منظور تضعیف روسیه هستند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در این نشست خواستار اتحاد کشورهای عضو این سازمان شد و گفت، امکان اجتناب از «تحریم‌های جهنمی» علیه روسیه و بلاروس بود اگر این سازمان با یک صدای واحد سخن می‌گفت.

سازمان پیمان امنیت جمعی کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان را در بر می گیرد. سازمان مذکور در تاریخ ۱۵ می سال ۱۹۹۲ میلادی در تاشکند ازبکستان تاسیس یافته است. ریاست این سازمان در حال حاضر بر عهده ارمنستان است.

لوکاشنکو در نشست سران این سازمان با انتقاد از کشورهای غربی گفت، هیچ کشوری تهدیدی برای ناتو نیست. با این حال ناتو در حال تقویت حضور نظامی در شرق اروپا و برگزاری رزمایش‌های نظامی در مقیاس بزرگ است.

وی البته با تاکید بر اینکه «جهان تک قطبی دیگر تمام شده است»، افزود، غرب در تلاش برای حفظ نفوذ خود در جهان است.

الکساندر لوکاشنکو گفت: «دیدار امروز در برهه پیچیده‌ای برگزار می‌شود. همانطور که (رئیس‌جمهور) ولادیمیر [پوتین] گفت، زمانی برای تقسیم بندی مجدد جهان. نظم جهانی تک قطبی برای همیشه در حال تبدیل شدن به چیزی متعلق به گذشته است».

رئیس‌جمهور بلاروس ادامه داد: «با این حال، غرب جمعی به شدت برای حفظ مواضع خود می‌جنگد. همه ابزارها از جمله در حوزه مسئولیت سازمان ما به کار گرفته شده است. از هجوم تسلیحات ناتو در نزدیکی مرزهای غربی ما شروع شده و با یک جنگ ترکیبی (هیبریدی) تمام عیار که علیه ما، در درجه اول علیه روسیه و بلاروس به راه افتاده، خاتمه می‌یابد».

وی اعلام کرد که ناتو به شدت در حال تقویت  خود است و فنلاند و سوئد کشورهای  بی‌طرف را به شبکه خود می‌کشاند. این سازمان مطابق با اصل «شما یا با ما هستید یا علیه ما»، عمل می‌کند و همچنان ریاکارانه بر ماهیت دفاعی خود تاکید دارد.

رئیس‌جمهور بلاروس که کشورش با روسیه و اوکراین مرز مشترک دارد، درباره جنگ آنها اظهارنظر کرد. لوکاشنکو با انتقاد از مواضع «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اوکراین به طور کامل تحت سلطه غرب قرار گرفته است. ما بیش از یک بار گفتیم و هشدار دادیم که درگیری در راه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 2
    ناتو مثل یک آدم ها و ولی هست که هنوز با همان فرمول‌های جنگ سرد خود را توسعه می‌دهد و هیچ منطقی در مارس نیست به جز اینکه کشورهای اروپایی تسلط امتیتی خود را به خاطر هیچ‌چیزی به آمریکا تقدیم میکنند. این برای مردمان این کشورها هزینه سنگینی در بر خواهد داشت
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و انگلیس که نفت و گاز را گرانتر می خرند همان 4 کشوری که در جنگ جهانی نابود شدند و الان با یک سیاست پیچیده ای دارند خودشان را نابود می کنند اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    خوشم میاد از جنگ ترکیبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس